Dark Souls 3: The Ringed City

recenze  25
Martin Šmíd, 30. 3. 2017 11:44
Dark Souls 3 považuji za jednu z nejlepších her minulého roku, v níž bylo jednoduché utopit zhruba 200 hodin, abych porazil všechny bosse, splnil na několik průchodů všechny úkoly a vysbíral, co se dalo vysbírat. Užil jsem si i rozšíření Ashes of Ariandel, ačkoliv přineslo jen dva bosse a celkem krátkou životnost. O to více jsem se těšil na závěrečné rozšíření The Ringed City, které vyšlo tento týden, a už nyní mohu říci, že jde o výbornou rozlučku vývojářů se sérií, na kterou mnozí nezapomenou do konce svého života.

Testovaná verze: PlayStation 4 Pro

RECENZE OBSAHUJE MENŠÍ SPOILERY

Vývojáři ze studia FromSoftware několikrát v posledních měsících zmínili, že rozšíření The Ringed City je pro ně alespoň na nějakou dobu rozloučení s celou Dark Souls sérií, v němž se konečně vše uzavře. A jde o rozlučkou hodně stylovou, protože z rozšíření nemám pocit, že by šlo jen o nastavovanou kaši, aby ještě naposledy z věrných fanoušků vytáhli nějaké ty peníze, jako je tomu u mnohých jiných her. Je to ostatně vidět už na rozmanitosti a spoustě skvělých nápadech, které se třeba do předchozích dílů z různých důvodů nedostaly. I proto celé rozšíření The Ringed City působí tak svěže. Jen je třeba počítat s tím, že vám nic nedaruje a vydat do něj byste se měli až kolem stého levelu, ale i tak budete mít problémy.

Rozšíření nabízí hned dvě nové velké oblasti - The Dreg Heap a The Ringed City, které nabízejí řadu rozmanitých lokací, ale také hádanek, nových NPCček a bohužel i pastí, do nichž se jednoduše můžete chytit. Podíváte se nejen do rozpadlých hradů a katakomb, kam se už desítky let nikdo neodvážil, ale také do močálů nebo jedovatý bažin. Design lokací je opět výborný, navíc jsou docela rozsáhlé, takže je na první pohled těžší najít cestičku dál, i přes celou řadu protivníků, kteří rozhodně nemají radost, že se jim tam jen tak producírujete. Obě dvě nové lokace nabízejí zcela unikátní sadu protivníků, od padlých andělů po rytíře a další silné potvory s parádním designem a nečekanými útoky, s nimiž vás dokážou rychle zlikvidovat. Navíc je není lehké porazit, protože mají hodně života. Každopádně je skvělé vidět, že vývojáři i po tolika letech dokážou vymyslet parádní nové protivníky, kteří dokážou překvapit i ty největší fanoušky.

Tím nejlepším na The Ringed City jsou ovšem čtyři bossové (3 hlavní a jeden vedlejší). Už první vás dokáže pořádně prohnat, a to i díky celkem nečekanému zvratu, abyste následně zjistili, že to byl jen začátek a příprava na daleko těžší souboje. Vývojáři z FromSoftware si zřejmě řekli, že naposledy trochu potrápí i ty zkušenější hráče, proto přichystali souboje, které vyžadují hodně skillu, šikovnosti a hlavně trpělivosti, protože pokud ji nemáte, budete mít hodně velké problémy. Bossové vás dokážou zlikvidovat na dvě rány, přičemž po polovině zdraví začnou vytvářet jedny z nejsilnějších útoků, s nimiž jsem se v Souls hrách setkal. Slitování od nich určitě nečekejte. I přes vysokou náročnost ale musím říci, že jsem si souboje hodně užíval, a řadím je k vůbec těm nejlepším a nejpovedenějším nejen v rámci Dark Souls 3, ale celé Dark Souls série. A platí to hlavně u posledních dvou, u kterých navíc hraje výborná epická hudba, kvůli níž mi bylo možná i trochu líto je zabíjet, protože bych si je chtěl zopakovat.

Fanoušek Dark Souls 3 může jednoduše v rozšíření nechat i deset a více hodin, protože zmíněné dvě obří lokace mají nejedno tajemství, které čeká na své odhalení, stejně tak nepředpokládám, že jednotlivé hlavní bosse dáte na první pokus. Vývojáři navíc připravili i jeden nový vedlejší úkol, ale také covenant (Spears of the Church), díky němuž můžete sami ovlivňovat souboj s jedním z bossů a znepříjemnit ostatním jejich snažení doškrabat se na konec, co považuji za zajímavou novinku v rámci Dark Souls série. Jako takovým menším bonusem pak jsou nové prsteny, krásné sety brnění i nové zbraně, které pochopitelně budete chtít získat a vyzkoušet. Zatímco jsem bylů u prvního rozšíření trochu zklamán obsahem, The Ringed City mi vše vrchovatě vynahradilo a nelituji ani jedné koruny za Season Pass.

Předchozí rozšíření přineslo speciální PvP arénu, v níž jste si mohli trochu férověji změřit síly s mnohdy těmi nejlepšími hráči, a to kolikrát v opravdu masivních bitvách. Druhé rozšíření přináší hned dvě nové arény Lothric Castle a Archdragon Peak, které se mi celkem líbí, a už se těším, až si v nich změřím síly s dalšími hráči.

Rozšíření The Ringed City jsem testoval na konzoli PlayStation 4 Pro, na níž dostal Dark Souls 3 nedávno update, který odemyká framerate. 60 fps se nakonec nekoná, hra si drží po většinu času framerate kolem 50 snímků, přičemž občas si jde všimnout i dalšího zpomalení. I tak ale framerate hodnotím kladně, hra je najednou svižnější a lépe mohu reagovat na útoky protivníků. Jinak pochopitelně rozšíření The Ringed City vypadá pěkně, prostředí má spoustu detailů a protivníci dokážou nahnat pořádnou hrůzu svým vzhledem, jen bych možná trochu vyčetl rozmazanější pozadí, které mohlo být ostřejší, ale jde o jednu z mála menších výtek, které k rozšíření mám.

The Ringed City je výborné zakončení jedné z nejlepších novodobých videoherních sérií. Pro fanoušky nabízí spoustu hodin nové zábavy, nádherné lokace i čtyři naprosto parádní souboje s bossy, patřící k těm vůbec nejděsivějším a nejlepším v rámci celé Dark Souls série, kteří vás určitě dovedou na pokraj šílenství. Z celé své temné duše děkuji FromSoftware za nezapomenutelné zážitky, které mi Dark Souls série za ta léta přinesla. A vy se do The Ringed City vydejte, protože za ty peníze a následně i nemalé nervy ta jízda stojí.

Dark Souls 3: The Ringed City

Bandai Namco, FromSoftware
28. 3. 2017