Call of Duty: Black Ops 2 - Apocalypse

Martin Šmíd, 6. 10. 2013 14:15
Akční hra Call of Duty: Black Ops 2 zaznamenala před rokem obrovský úspěch, takže není divu, že se vývojáři následně zaměřili na dodatečný obsah, jak je u nich dobrým zvykem. V minulých měsících jsme se postupně dočkali balíčků Revolution, Uprising a Vengeance, no a protože jsme vám na ně přinesli recenze, nemůžeme opomenout ani poslední rozšíření Apocalypse, které si na konci minulého měsíce mohli konečně stáhnout i majitelé Playstation 3 verze. Jak poslední rozšíření dopadlo, by vám měla odpovědět naše recenze.

U balíčků pro Call of Duty: Black Ops 2 je celkem jednoduché odhadnout, co přinesou. Vývojáři ze studia Treyarch tradici neporušili ani nyní, takže jsme se dočkali čtyř multiplayerových map Pod, Frost, Takeoff a Dig, přičemž nechybí ani zombie scénář Origins. Musím říci, že s tímto DLCčkem budou spokojeni především hráči, kteří mají rádi rychlé hry, během kterých není moc prostoru pro kempení a čekání s odstřelovačkou na protivníka na nějakém tom vyvýšeném místě. Mapy v rozšíření Apocalypse jsou spíše menšího charakteru, právě uzpůsobené pro rychlou, nikdy neustávající akci. Do nových map se opět připojujete skrze novou položku v menu, a jak je zvykem, vše je rychlé, během hraní jsem nezaznamenal sebemenší problém.

Nejprve se podíváme na mapu Takeoff , která se z mých poznatků hraje asi nejvíce. Není se asi čemu divit, protože jde o osvědčenou klasiku, která se vůbec poprvé objevila v DLC First Strike pod názvem Stadium pro původní Call of Duty: Black Ops. Mapa se odehrává na mořské plošině, obsahuje několik budov, ale i přistávacích plácků. Mapa je prakticky rozdělena na několik bloků, takže asi nepřekvapí, že je nejzábavnější ji hrát s dobře sehraným týmem, který si je brání, případně útočí na ty, které brání protivníci. Hrají této mapy je určitě zábavné, dokonce není tak plochá, jak by se mohlo zdát, takže nabízí okna pro odstřelovače na spíše střední vzdálenost.

Když už jsem zmínil remake mapy Stadium, navážu i remakem mapy Courtyard z Call of Duty: World at War, který se zde jmenuje Dig . Znalí hráči určitě vědí, že se tato mapa odehrává na vykopávkách, přičemž má jeden centrální bod, kolem něhož jsou nejrůznější rozkopané uličky a menší plácky, sem tam se objeví i nějaký ten úkryt, do něhož se můžete schovat. Mapa je určena jen pro rychlé přestřelky, takže moc překážek ke schovávání nenabízí, navíc snipeři zde moc šancí mít nebudou, možná jen v delších uličkách, do kterých si musí lehnout. Spíše ale se vyplatí popadnout do ruky samopal a další zbraně na krátkou vzdálenost, a prostě běžet a střílet, nejlépe s týmem. Vždy je šance, že to v přestřelce spíše odnese kolega.

První úplně nová mapa se jmenuje Pod , přičemž je zasazena do opuštěného městečka u pobřeží na Taiwanu. Protože v něm delší dobu nikdo nežil, značně se tento fakt na něm podepsal. Baráky jsou obrostlé plevelem, stejně tak uprostřed chodníků a silnic vyrůstají stromy. Ačkoliv má mapa Pod docela dost vyvýšených míst, pro mnohé bude určitě zklamáním, že na ně nejde vylézt. Vše se tak odehrává přímo v uličkách městečka, které je samozřejmě hodně malé. Sem tam sice můžete vlézt do nějakého toho opuštěného domečku o jedné místnosti, ale to je vše. Musím říci, že Pod je asi nejslabší mapa z celého balení, která toho moc nenabízí, a možná i z tohoto důvodu se hraje vůbec nejméně.

Protože mapa Pod se moc nepovedla, určitě potěší kvalita druhé nové mapy Frost . Jak už název může trochu napovídat, tentokrát budete běhat po uličkách Amsterdamu, které pokryla sněhová nadílka. Ačkoliv mapa nabízí jen jeden typ přestřelek, design je velmi dobrý, jsou tu nejen uličky, ale i menší plácky, případně můžete vlézt do některého z baráků. Mapa je dobrá především pro tým, který postupuje spolu, ale ve hrách, které jsem hrál, se vše vždy spíše dostalo do stádia nekontrolovatelného chaosu. Každopádně hraní mapy je určitě zábavné a za vyzkoušení rozhodně stojí.

Když si zahrajete všechny mapy, určitě vás bude zajímat scénář Origins pro zombie režim. Ten se odehrává roku 1918 za první světové války, na obrovské mapě s vykopávkami, velkými plácky, bunkry a zákopy. Hlavními hrdiny je čtyřka Dempsey, Nikolai, Takeo a Richtofen (fanoušci původního Black Ops budou všechny postavy dobře znát), která musí bojovat proti oživlým mrtvolám, které vylezly z dávno zapomenutých hrobů. Origins je dobře hratelný, zábavný, občas trochu chaotický, má svoji originální pohlcující atmosféru, takže je lehké se do něj neustále vracet, hledat roztroušené truhly, případně se skrze generátory dostat k mocným legendárním zbraním. Také si můžete vylézt na speciální tank, který přejede každého oživlého neřáda, který vstoupí do cesty. Při tom všem běsnění navíc musíte dávat pozor na obrovské roboty, kteří rádi šlapají po mapě. Origins je rozhodně jedním z nejlepších zombie scénářů, jaký se v Call of Duty: Black Ops 2, a je vidět, že si na něm dali vývojáři hodně záležet.

DLC Apocalypse je důstojným rozloučením s Call of Duty: Black Ops 2, které určitě na pár dalších dnů zabaví. Jeho největším problémem ale je, že se v něm vývojáři zaměřili jen na jeden okruh hráčů, navíc prakticky servírují do multiplayeru jen dvě nové mapy, které navíc nemají dostatečnou kvalitu, protože zbylé dvě jsou jen předělávkami osvědčených klasik z předchozích dílů. Vše alespoň ještě vyzdvihuje povedený zombie scénář, který patří k těm vůbec nejlepším, jaké jsme tu za poslední rok měli.

Call of Duty: Black Ops 2 - Apocalypse

Activision, Treyarch
27. 8. 2013