Animal Crossing : Lets go to the City

recenze  2
Filip Voržáček, 10. 3. 2009 23:21
Kdo by před několika lety řekl, že se simulace běžného života v herním světě stane více než vyhledávaným artiklem na klonování různých značek. PC dostalo známou ikonu Sims, ale konzole toho jednoznačně nahrnuly na hromadu podstatně více. Když zmíníme Nintendo, určitě u vás jména jako Harvest Moon či Animal Crossing vyvolají nejednu vzpomínku. Právě druhé značce, která je dvorním artiklem Big „N“, se koncem minulého roku věnovala v Japonsku obrovská pozornost. Po úspěchu DS hry se poprvé dostala i na Wii pod názvem Animal Crossing: Lets go to the City. Jak už samotný podtitul napovídá, tentokrát se život na samotě nestane pro hráče vězením, ale dostanou možnost i vycestovat do velkoměsta. Stojí opět za to koupit AC, ačkoliv jste mu dali v minulosti už šanci? Na to se vám pokusím odpovědět v následujících řádcích naší recenze. Hurá na to.

Okamžitě po spuštění hry vám bude nabídnuto několik možností, jak do celého cirkusu skočit. Dostanete na výběr zapojení klávesnice jako doplněk a dokonce padne info o periférii Wii Speak. K tomu se ovšem dostaneme až později, kdy si probereme multiplayer. U této hry je důležitý fakt, či jste vlastník DS verze hry, protože vám hra dovolí přenést svůj už započatý život na DS verzi to té na Wii do nové grafiky a ovládání. Pokud tuto možnost odmítnete, je na čase začít život úplně od začátku. Automaticky se tak ocitnete v autobuse, který směřuje do vašeho nového bydliště, jenž si můžete pojmenovat podle chuti, tak jako jméno a pohlaví vaší postavičky. Následují krátké instrukce, které pochopí i malé dítě. Prvé kroky ve hře vedou na místní radnici, kde vám bude dán plán lokality a doporučené domy na prodej, které musíte okamžitě navštívit. Hned jak si nějaký dům vyberete, bude vám na čelo dýchat Tom Nook jako majitel největšího obchodu se smíšeným zbožím ve městě a také jako majitel vzpomínaných novo staveb. Dluh 20 000 za nákup domu bude co nejdříve nutné splatit a tak začíná váš poctivý život. Nemějte ovšem starost, hra Animal Crossing je v prvé řadě určená pro relaxaci a odpočinek pro všechny, kteří už mají plné zuby střílení či utírání krvavých skvrn z neprůstřelné vesty. V této hře jde jen o pohodové budování sociálních žebříčků a to všechno v dětské a infantilní grafice.

Na začátek vám doporučujeme se seznámit se všemi obyvateli vašeho okolí, protože právě tyto osoby, vám budou do budoucna dávat nejen prostředky, abyste si vydělali na dluh, ale budou vám tvořit sociální okolí na potenciální zábavu. Pokud to náhodou nevíte, tak věřte, že hra kopíruje váš reálný čas ve skutečném životě. To znamená, že pokud hru začnete hrát 1. 1. 2009 ve 20h večer, i samotná hra se bude odehrávat v tom stejném čase. Právě v této věci je to pravé kouzlo této originální série, protože všechny důležité události našeho kalendáře, jako vánoce, narozeniny či svátky, si reálně prožijeme ve hře. Samozřejmě tedy pokud bude ten určitý čas. Proto si hra vyžaduje hodně velkou pozornost, ale není nutné to přehánět s častým zapínáním. Doporučujeme tak v průměru 2-3 hodiny denně v pravidelných intervalech, abyste ve si hru dostatečně užili. Jistě se ptáte, jaká je motivace tento časový údaj dodržovat. Tak především jde o vývoj vlastní postavy, co do nákupu nového oblečení, samotného designu domu nebo nového nábytku. Můžete ale nakupovat i další nejrůznější doplňky, které poznáte z reálného života.

Okolí, které bude představovat obraz ve vašem životě, vám dá možnost sbírat artefakty (ty se dají následně odnést do místního muzea, kde je vystaví za určitých podmínek do vitrín), chytat ryby či vzácné motýly. Vše je navíc možné shromažďovat na jednom místě. Zajímavostí je poté i hvězdárna, kde můžete objevovat nová souhvězdí a následně je pojmenovat jak se vám zlíbí. Když po čase zjistíte, že je třeba zajít do města, tak neváhejte a vyberte si na nejbližší zastávce autobus, který vás tam ochotně dopraví. Samotné město vám dá zase o kus víc příležitostí, jak se vžít do života v Animal Crossing, protože budete moci navštívit zástup nových obchodů či se střetnout s úplně novými lidmi. Dostanete i možnost zkrášlit vlastní postavu v salóně, kde vám místo vaší hlavy dají vaši Mii postavičku. Ve městě si můžete nechat i vyvěštit budoucnost, nebo jednoduše zajít do kina či na burzu. To vše nabízí město v Animal Crossing. Nastal ovšem čas si přiznat barvu. Nové Animal Crossing nenabízí v offline módu příliš mnoho novinek, protože všechna vylepšení se týkají především online módu. Animal Crossing jako první plně podporuje periférii Wii Speak, která spojí světy ve hře pomocí hlasové komunikace. Dostanete tak možnost se spojit s kamarády a to dokonce je navštívit v jejich vlastním městečku. V zásadě online mód funguje na jednoduchém principu, kde si ve frond listu vyberete osobu, která je online a přes jeden klik se přesunete do jejího světa. Tam je poté možné měnit vaše předměty v inventáři (který je ovšem opět velmi malý) a tak získávat zatím neobjevené věci z vaší hry.

Pokud se tvůrcům něco podařilo, tak je to multiplayer, který spojí celý svět a to i po hlasové formě. Bohužel pro naše zaměření, které je po většinu offline, je tato věc nepodstatná a tak zároveň musíme konstatovat, že pro hráče, kteří už měli s AC něco společného je úplně zbytečné hru kupovat na Wii. Pokud si samozřejmě nechcete levně obstarat Wii Speak. Hra nabízí chytlavou hratelnost, jak ji dobře známe a dá se u ní vydržet i několik let. Sociální život je zase snesitelnější, a pokud jste nováček ve světě AC, hra Animal Crossing : Let's go to the City je to pravé pro vás. Relax, pohoda a jednoduchý život.

Animal Crossing: Lets go to the City

wii
16. 11. 2008