Alien Breed: Impact

Martin Šmíd, 11. 9. 2010 18:16
Je to zhruba půl roku, co na Xbox Live Arcade vyšla hra Alien Breed Evolution od vývojářů ze studia Team 17. Od té doby vývojáři pracují nejen na pokračování této hry, ale pracovali také na její konverzi pro Playstation Network. Ta nyní dorazila na PS Store, takže si ji mohou užít i majitelé černé krásky od Sony. Pojďme se podívat, jestli se čekání vyplatilo, a jestli se jedná o hru, za kterou se vyplatí utratit našetřené peníze. Naše recenze by vám měla pomoci.

V roce 1979 přišel do kin film, který už navždy změnil tvář filmu, ale také videoher. Mluvíme tu pochopitelně o filmu Alien (Vetřelec) od Ridleyho Scotta. Protože film měl opravdu obrovský úspěch, není divu, že podle něj začaly vznikat méně či více podařené videohry, které se chtěly na jeho úspěchu přiživit. Hlavně na NESu a podobných konzolích bylo těchto her opravdu hodně. Jednou z nejlepších her podle této předlohy byl Alien Breed od studia Team 17. Přinesl totiž tísnivou atmosféru plnou strachu, na kterou hráči dodnes vzpomínají. Samotná hra na Vetřelcích hodně stavěla a dokonce nepřátelé byli téměř stejní, jako ve filmu, ovšem nikdy se nejednalo o licencovaný produkt. Dlouhých dvacet let studiu Team 17 trvalo, než tuto klasiku oprášilo a začalo na Unreal 3 enginu stavět remake. Toho se nejprve dočkali majitelé Xboxu 360 a nyní i Playstationu 3. Jmenuje se Alien Breed: Impact a jedná se o první díl z plánované trilogie, která bude v následujících měsících vycházet na Xbox Live Arcade a Playstation Network.

Příběh hry Alien Breed: Impact se odehrává na vesmírné lodi Leopold, která si poklidně pluje vesmírem a celou ji řídí obrovský počítač. Posádka si užívá klidu, ale jen do chvíle, než do lodi narazí loď plná nenažraných monster neboli mimozemšťanů. Ti se jak mor začnou Leopoldem šířit do všech pater a později už není místečko, kde by se mohla posádka schovat. Je tak čas nabít zbraně a pěkně si to s vesmírnou havětí vyříkat z očí do očí. Jediný, kdo má tuto odvahu je člověk jménem Conrad. Jak už jste mohli pochopit, příběh je vesměs prosťounký. Hra především staví na hutné atmosféře, která by se v některých momentech dala opravdu krájet, ale už rozhodně nejde o takový strach, jako u originálu. Vše je navíc dosti zjednodušeno a hráč nemá takovou potřebu se plazit po chodbách a šetřit náboji. Možná i díky všudypřítomným ukládacím místnostem.

Alien Breed: Impact je především střílečkou, která obsahuje pět zhruba hodinových misí. Těmi se budete muset prostřílet hromadami mimozemské havěti. Celou hru přitom vidíte shora a ovládáte ji přes analogové páčky. Tou levou klasicky chodíte po vesmírné lodi, zatímco tou druhou zaměřujete a střílíte. A že je co střílet. Mimozemšťané se na vás hrnou ze všech stran a nedají vám ani na chvilku vydechnout. Trošinku zklamáním je, že ve hře je jen několik druhů vetřelců, kteří se pořád opakují a tak v závěru už nenarazíte na žádný nový druh, který by vás potrápil. To zbraní je celá řada. Od pistole s nekonečnem nábojů, až po brokovnici a samopal. Ke slovu ale přijdou i granáty.

Protože Alien Breed: Impact i dost odkazuje na původní filmy, tak ve hře naleznete v rohu radar, ve kterém vidíte, odkud se na vás nepřátelé hrnou. Bez radaru bychom si třeba my nedokázali hru ani představit, protože vše vypadá tak nějak stejně a lehce bychom se ve hře ztratili. Radar vám totiž i ukazuje, kudy se máte vydat dál a kde se nachází nějaký ten další terminál ke spuštění. Je třeba ale říci, že i tak občas budete mít problém, protože radar někdy ukazuje opravdu zmatečně. Abyste se ve hře netratili, můžete si pozvat do hry svého kamaráda a projít ji s ním v kooperativním režimu. Ten je velmi povedený a ukazuje tu pravou sílu hry.

Jak už bylo řečeno na začátku, Alien Breed: Impact je postaven na Unreal 3 enginu a nutno dodat, že lépe vývojáři sáhnout asi nemohli. Celé prostředí vypadá velmi lákavě, do toho všeho vytváří opravdu nezapomenutelnou atmosféru rozpadající se loď. Velmi povedení jsou i vetřelci, kteří jsou vytvořeni do nejmenších detailů. Potěšující je i fakt, že celá hra se tak díky Unreal 3 enginu hýbe opravdu dobře a nezaznamenali jsme, že by se kousala nebo zpomalovala. Pochválit musíme i celkový hudební doprovod a pochopitelně zvuky, bez kterých by atmosféra byla poloviční.

Alien Breed: Impact je povedená střílečka, která ukazuje sílu především v kooperativním režimu. Přináší rovněž tísnivou atmosféru plnou strachu, díky které se budete neustále do hry vracet. Trošinku zklamáním může být jednotvárná hratelnost, která se dost opakuje, a ani ta délka není největší. Co by ale člověk mohl za tuto cenu chtít. My už se nyní těšíme na druhý díl, který by měl vyjít ke konci roku na Xbox Live Arcade a někdy v tom příštím zase na PSN.

Alien Breed: Impact

ps3
Team 17, Team 17