Tom Clancy’s The Division
Pokud se podíváme na připravované next-gen hry od UbiSoftu, pojí je velká komunitní a sociální podpora, takže kdo nebude online, přijde o kupu další zábavy. Vše se točí kolem online připojení, takže asi moc nepřekvapí, že Tom Clancy’s The Division není klasickou singleplayerovou záležitostí, ale velkou akční MMO hrou. Na kooperaci nebo hraní s dalšími hráči je hra přímo postavena, i když podle všeho bude možné hrát v jednom. Připravte se ale, že přijdete o spoustu zábavy. Že se jedná spíše o MMOčko by mohlo okamžitě řadu hráčů odlákat, ale UbiSoft ukazuje, že když se vše dobře promyslí, může hra zaujmout i čistě singeplayerového hráče, kterému v tu chvíli přijde i naprosto přirozené, že hraje s ostatními. Tom Clancy’s The Division se totiž nesnaží tvářit jako klasická MMO hra, ale jako jeden velký svět, v němž bez kamarádů a kolegů nepřežijete. A kupodivu to funguje hodně dobře, navíc i naprosto skvěle vypadá. “Naším cílem s Tom Clancy’s The Division není nic menšího než úplně změnit způsob, jakým dosud lidé hrají RPG hry,” říká Fredrik Rundqvist, výkonný producent Ubisoftu. “V The Division postavíme hráče doprostřed multiplayer thrilleru, ve kterém budou objevovat, bojovat a spolupracovat ve chvíli, kdy moderní společnost okolo nich úplně zkolaboval,“ dodává.
Vývojáři hned na začátku prezentace řekli, že hra se odehrává tři týdny po rozšíření smrtelného viru. Nikdo neví, odkud se vzal, kdo ho vypustil. Jisté je jen to, že naprosto zkolabovaly základní služby a vše se proměnilo v jeden nekontrolovatelný chaos, lidé rabují na ulicích a ti méně šťastní i umírají ošklivou smrtí. „Od Central Parku až po sochu Svobody není nikde bezpečno,“ říkají vývojáři. Není proto divu, že prezident Spojených států uplatní Presidential Directive 51, přičemž v rámci něj je povolána speciální jednotka agentů z The Division, aby v ulicích New Yorku sjednala pořádek. Ačkoliv jde o vytrénované borce s tím nejlepším výcvikem, ani ten je samozřejmě nemohl připravit na to, co právě dorazilo.
Záhadný virus je samozřejmě hlavním tématem celé hry, ale protože stojí za celou hrou oblíbený spisovatel Tom Clancy, jehož jméno nezdobí hru náhodou, jak by se mohli z prvních dojmů zdát, můžeme čekat nejedno velké spiknutí, a možná i budeme překvapeni, jak vše nakonec skončí, a kdo za vše může. Že by vše bylo řízeno přímo vládou, jak naznačuje trailer? Ostatně dnes když se objeví nějaký ten teroristický útok, objevují se nejrůznější spekulace, jestli za něj opravdu můžou teroristé, nebo je za vším vláda. Zde vývojáři zřejmě chtějí tyto konspirační teorie maximálně vytěžit. Vzhledem k jejich oblíbenosti se nelze čemu divit.
Vývojáři varují, že ačkoliv je Tom Clancy’s The Division popisován jako akční MMO hrou, do klasických her tohoto žánru má docela daleko. Hra není o zabíjení velkého množství nepřátel a tím získáváním levelů, upgradů a dalších potřebných věcí. Vše je postaveno hlavně na plnění rozmanitých úkolů, aby se celý svět znovu stabilizoval. Spíše se tak jedná o na PvE založenou hru, v níž budete plnit s kamarády nebo hráči z celého světa jednotlivé úkoly, jak bylo ukázáno v E3 demoverzi. Úkoly nemají být jenom vyznačeny na mapě, ale spousta z nich bude náhodně generována na mapě, což vývojáři chtějí hlavně kvůli tomu, aby hráč prozkoumával svět a objevoval nové možnosti. Pokud by bylo vše vyznačeno na mapě, jakýkoliv průzkum by zřejmě padl, protože by hráč nebyl motivován. Nyní tedy bude.
V E3 demoverzi skupinka přeživších, která se rozhodla dělat nepořádek, zajala policisty na jejich vlastní stanici. To samozřejmě má dopad na okolní prostředí a nepořádek v ulicích. Hlavní hrdina i s dalšími hráči se tak musel vydat policisty zachránit, což ale vzhledem k tomu, že i nepřátelé byli vybaveni palnými zbraněmi, nebylo vůbec nic lehkého. Z přestřelek si šlo všimnout velmi solidní umělé inteligence nepřátel, kteří se kryli a snažili se obklíčit celou zasahující jednotku. Naštěstí je tu k dispozici nejen spousta palných zbraní, od pistolí po samopaly, ale i nejrůznějších zajímavých věciček, nevšimnout si nešlo speciální bomby, která po hození na zem se sama dokutálela k označenému cíly a tam u něj explodovala. Zajímavý byl i dron, kterého mohl ovládat další hráč skrze tablet. S ním skenoval prostředí a radil kolegům na bojišti, kde se nepřátelé nacházejí. Propojení konzolových her s mobilními telefony a tablety bude u nové generace konzolí čím dál častější, a v Tom Clancy’s The Division toto nemůže pochopitelně chybět.
Protože jde o MMOčko, nemůžou chybět ani RPG prvky. Jak plníte úkoly nebo zabíjíte nepřátele, získáváte speciální XP body, které poté můžete investovat do spousty zkušeností. Vývojáři zdůrazňují, že ve hře nejsou specifické třídy postav, jak je to u konkurenčních titulů. Je tu jen hrozně moc možností, takže každý si může vytvořit specialistu na zbraně, silného vojáka v boji nebo technika, který dokáže upravit nejrůznější zbraně a řadu nových i vyrobit. Vývojáři navíc slibují, že kdykoliv půjdou body resetovat, aby bylo možné zvolit jiný styl hraní a rozvoje postavy, což u podobné hry velkým plusem. Nebudete se tak muset bát, co udělá přidělený bod do té nebo té vlastnosti. Vždy bude možnost vrátit se a zvolit jinou cestu rozvoje.
Co na Tom Clancy’s The Division naprosto vyniká, je především vizuální zpracování, o které se stará Engine Snowdrop. Troufám si tvrdit, že ještě nikdy jsme tu neměli takto pěknou hru odehrávající se v otevřeném světě, která by působila tak reálným dojmem. Otevřený svět se spoustou detailů, který vypadá opravdu jak po velké epidemii, je velkým tahákem celé hry. Navíc z prezentované demoverze se nezdálo, že by klesal framerate, vše běželo na konzoli Playstation 4 naprosto plynule, bez jediného záškubu. A to má hra podle všeho ještě hodně daleko k vydání, dočkáme se ji podle všeho až na konci příštího roku.
UbiSoft se nebojí v posledních letech riskovat a zatím se mu to vyplácí. S Assassin’s Creed se stala jedna z neúspěšnějších značek posledních let, to samé zřejmě čeká i Watch Dogs, no a nyní jsme se dočkali oznámení Tom Clancy’s The Division, který vypadá lépe než cokoliv jiného, co jsme zatím mohli vidět. Doufejme tedy, že se vývojářům vše povede dotáhnout a my se příští rok dočkáme takového akčního nářezu, který nedohrajeme za víkend, ale budeme se k němu neustále vracet. Tímto s Tom Clancy’s The Division nekončíme, ale každou novou informaci budeme poslušně hlásit skrze naše novinky.
Komentáře