Super Smash Bros. - dojmy z hraní
Ačkoliv byl původní Super Smash Bros. Brawl na konzoli Wii téměř dokonalou bojovkou, našlo se několik věcí, které určitě jdou zlepšit. Vývojáři z Nintenda a Namca Bandai dlouho poslouchali názory hráčů, a je dobře, že je zakomponovali do nového dílu. Už během první hry jsem si všiml, že hratelnost v novém Super Smash Bros. je daleko rychlejší, taková hektičtější, ale rozhodně toto rozhodnutí přidává na dynamice a následné zábavě, takže jde rozhodně o krok správným směrem. Na zábavnost mají vliv i pochopitelně dobře navržené úrovně, které budou v Nintendo Wii U verzi originální a postavené právě pro možnosti velkou konzole. Arény vždy patřily k hvězdám série a zde tomu není jinak. Opět jsem si mohl vyzkoušet několik povedených a hlavně rozmanitých arén, založených na sériích od Nintenda, které se během hraní mnohdy dynamicky měnily, ať už se propadaly plošinky, stavěly se překážky nebo se i měnilo pozadí. S nepředvídatelnými situacemi se musí počítat, ostatně jednou nám do rozehrané hry vběhnul pes z Nintendogs a začal olizovat obrazovku, takže jsme pomalu nic neviděli. Dobrou ukázkou v tomto byla o úroveň Pilotwings, odehrávající se na křídlech letadla. Vyzkoušel jsem si několik úrovní s kolegy v jednom režimu, v němž každý vždy začínal se čtyřmi životy, přičemž bylo důležité ostatní umlátit nebo vykopnout z úrovně.
Nintendo má spoustu oblíbených postaviček, které si v Super Smash Bros. budou moci dát do čumáku. Bude jich několik desítek, navíc každý má svůj vlastní unikátní bojový styl, který je nutné si nejdříve osahat a naučit se ho. Osobně se mi nejlépe bojovalo na začátku s postavičkami, které mají klasičtější způsob boje, mezi ně patřil třeba Marth ze hry Fire Emblem: Awakening, který bojuje svým mečem, stejně jako Pit nebo Link. Zábavné mi přišlo hraní i za Maria, stejně tak Rosalina používající kouzelnou hůlku pro rozmanité útoky je určitě zajímavou a silnou postavou, kterou bylo lehké si oblíbit. Bojovníků v Super Smash Bros. bude opravdu hodně, zmínit můžu třeba Pikachu, silného Bowsera, Wii Fit trenérku, bojující za pomocí různých cviků, což vypadalo opravdu komicky, Mega Mana, Donkey Konga, Luigiho, princeznu Peach, Olimara, Yoshiho nebo nedávno potvrzeného Pac-mana. Novinkou v novém Super Smash Bros. bude Mii bojovník, kterého zřejmě bude možné si vytvořit podle sebe. Každý by si tak měl najít toho svého oblíbence.
Ovládání bojovníků je jednoduché, zvládne ho i začátečník, navíc bojový systém je hodně komplexní, každý postavička má spoustu svých vlastních komb, ale můžou se během hraní sbírat i různé předměty, které následně usnadní na chvilku hraní. Třeba během hraní za Linka jsem sebral velký kyj, a s ním následně mlátil všechny protivníky, kteří padali z úrovně jak hrušky ze stromu. Předmětů, které je možné během hraní sebrat bude hodně, objevil se třeba na chvilku velký svítící meč, také bylo možné házet několik druhů bomb, šlo sebrat štít nebo použít speciální jetpack pro přenesení do vyšších pater levelu. Předměty hratelnosti určitě pomáhají, kolikrát se jen o ně svede pořádný boj, čemuž se samozřejmě není čemu divit, když tyto předměty dají hráči kolikrát velmi dobrou výhodu nad ostatními.
Nintendo umožní Super Smash Bros. na konzoli Nintendo Wii U ovládat nejen klasickým tabletovým Wii U Gamepadem, případně Pro Controllerem nebo Wii Remote, ale také GameCube gamepadem, k němuž bude nutné pro použití na Wii U dokoupit speciální adaptér. Demoverzi v Nintendu jsme s kolegy zkoušeli právě na tomto gamepadu a musím říci, že půjde zřejmě o nejlepší možný způsob ovládání. Gamepad samozřejmě perfektně sedí v rukou, navíc je okamžitý přístup ke všem tlačítkům. Levou analogovou páčkou jsem se pohyboval po aréně, útočil jsem největším tlačítkem A, tlačítko B pak sloužilo pro silnější útoky, které bylo nutné vždy dobře načasovat. Hodně jsem používal i tlačítko Z pro chycení protivníka, s nímž šlo poté hodit nebo mu v držení uštědřit několik ran. Skáče se pak tlačítky X a Y, důležitý byl během hraní i štít pro vykrývání útoků, který se vyvolal tlačítky L nebo R.
Dojmy z hraní nemůžou být nadšenější, ale šlo samozřejmě jen o malou ukázku toho, co bude obsahovat následně plná verze. Ta kromě klasických režimů na jedné konzoli nabídne i online multiplayer, což je samozřejmě pro sérii novinka, která ale určitě hodně pomůže, když bude možné hrát nejen s kamarády, ale i hráči z celého světa. K dispozici budou v online režimu dva herní módy, když nebudete moci hrát s kamarády, které byste pozvali do vlastní vytvořené hry. První For Fun nabídne náhodné arény a všechny předměty, navíc se v něm budou zaznamenávat všechny výhry. For Glory na druhou stranu nabídne pouze Final Destination úroveň, nebude možné používat předměty a zaznamenávat se nebudou jen výhry, ale i porážky.
Super Smash Bros. nevyjde jen na konzoli Nintendo Wii U, ale o několik týdnů dříve doputuje i na kapesní konzoli Nintendo 3DS. Na ní nabídne téměř všechny herní režimy, všechny postavičky, ale trochu jiné arény, které se více hodí na hraní na menším displeji. Mezi potvrzené arény patří Reset Bomb Forest, 3D Land, Spirit Train, Gerudo Valley, Arena Ferox, Tortimer Island, Living Room, Prism Tower, Rainbow Road, Find Mii, Balloon Fight a Jungle Japes. Budou ovšem i další, které budou teprve potvrzeny. Během akce Nintenda bylo možné si hru vyzkoušet v místním multiplayeru s třemi dalšími hráči. Připojování do hry bylo rychlé, navíc následně se Super Smash Bros. na 3DSku hrál dobře, zabavil, což bylo vidět hned na několika desítkách minut, které jsem hře věnoval. Byly ale dvě věci, které mi trochu vadily. První je ovládání, které není tak přirozené a rychlé, když ho srovnám s Wii U verzí. Dále mi u 3DS verze vadila občasná nepřehlednost, za což může především malý displej. Ono většinou vidíte po aréně skákat čtyři bojovníky, kteří jsou moc malí, takže se dají snadno splést. S tímto nedostatkem ale Nintendo jen těžko něco udělá, ale možná po delším hraní si půjde na toto zvyknout. Každopádně Super Smash Bros. na 3DS se zdá být plnohodnotným dílem, který nebude dělat sérii ostudu a majitele této kapesní konzolky by mohl zabavit na hodně dlouho.
Super Smash Bros. na konzoli Nintendo Wii U byla asi nejzábavnější hra, jakou jsem si mohl během návštěvy Nintenda vyzkoušet. Hra nabízí spoustu rozmanitých postav se svými jedinečnými útoky, pěkně nedesignované arény s nečekanými situacemi, přesné ovládání a hlavně zábavnou hratelnost v multiplayeru. Nebudu zatím vynášet hodnocení, ale pokud se nestane něco nepředvídatelného, nový Super Smash Bros. naváže na své předchůdce a v mnohém je i předčí. A pak už pro Wii U poběží naprosto každý.
Další články z Nintendo akce
Bayonetta 2 - dojmy z hraní - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=bayonetta-2-dojmy-z-hrani-180413 .
Captain Toad: Treasure Tracker - dojmy z hraní - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=captain-toad-treasure-tracker-180412 .
Yoshi's Woolly World - dojmy z hraní - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=yoshi-s-woolly-world-180405 .
Mario Maker - dojmy z hraní - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=mario-maker-180400 .
Hyrule Warriors - dojmy z hraní - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=hyrule-warriors-dojmy-z-hrani-180394 .
Splatoon - dojmy z hraní - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=splatoon-180389 .
Komentáře