Star Trek

preview  9
Martin Šmíd, 13. 8. 2011 0:15
Star Trek to měl ve videoherním světě vždycky hodně těžké. Videohry s jeho tématikou se většinou řadily k tomu nejhoršímu a za jakési obstojné kousky jde považovat jen oba dva díly střílečky Elite Force. Na to se už zřejmě nemohl dívat Paramount Entertainment, který si najal vývojáře ze studia Digital Extremes, aby vytvořil hru, na kterou budou moci být sami pyšní, ale za kterou se nebudou stydět ani fanoušci. Během letošního ročníku E3 byla oznámena zajímavě vypadající hra nesoucí prostý název Star Trek.

Právě jméno studia Digital Extremes, které má za sebou hry jako Unreal Tournament, Pariah, BioShock nebo Homefront by mělo zaručit, že nepůjde o další průser, na který by nikdo nebyl zvědav. Ostatně o toto renomované studio je v poslední době docela zájem a možná víte, že připravuje ještě zajímavou akci The Darkness II. Sázka na osvědčené studio je tak prvním krokem k tomu, aby se tentokrát nejednalo o propadák. Navíc si fanoušci mohou k dobru přičíst to, že na hře spolupracuje i režisér J. J. Abrams, který stojí za posledním Star Trek filmem, ale také za seriálovým hitem Lost. Příběh pak píše Marianne Krawczyk (God of War), který je držitelem ceny BAFTA, a dále spolupracují i producenti nového Star Trek filmu - Bob Orci a Alex Kurtzman. Zdá se, že Paramount Entertainment to tentokrát myslí s hrou skutečně vážně.

Pokud jste viděli E3 trailer (jestli ne, najdete ho pod článkem), tak vás jistě zapůsobila atmosféra a i celková stylizace. Asi nepřekvapí, že si vývojáři hodně berou za vzor populární Mass Effect, jehož inspirace na vás dýchne hned po několika vteřinách. Vývojáři ostatně čerpali z docela dost her, namátkou třeba Dead Space nebo Halo. Nejde ale zase říci, že by nový Star Trek jenom vykrádal. To zase ne. Už z prvních prezentací je patrné, že dost se čerpá hlavně ze samotného univerza, které ukrývá spoustu příběhů, které stojí za to vyprávět. Jaký přesně postihne hráče v připravované hře, to je zatím otázka. Každopádně situován bude mezi film roku 2009 a novým, který teprve vzniká.

Také je jisté to, že půjde o kooperativní akční hru, ve které se hráči zhostí role buď kapitána Kirka nebo Sheldonem milovaného Spocka. Každá postava navíc bude mít jedinečné schopnosti a tak trochu i vlastní zájmy, díky čemuž uvidíte příběh z její perspektivy. Nejvíce vývojáři vsázejí na to, že budete mít po ruce nebo přes internet nějakého kamaráda, který sdílí vaši lásku ke Star treku. Kooperace obou postaviček je totiž naprosto klíčová, ale samozřejmě bude k dispozici i AI, které má být rovnocenným kolegou. Jak to ale většinou dopadá, vám nemusíme připomínat. Víte určitě sami moc dobře.

Vývoj hry je už v docela pokročilé fázi, takže vývojáři mohli odprezentovat úroveň ze začátku hry. V ní šlo vidět oba hlavní hrdiny, jak se vrací k hvězdné lodi U.S.S. Enterprise, která je obklíčena minami a je napadena nějakou záhadnou rasou, která rozhodně nepřišla na odpolední čaj. Na nic ústřední dvojka nečekala a nechala se vystřelit ke své lodi. Tato pasáž, ve které hlavní postava letí prostorem, byla do značné míry inspirovaná druhým Dead space, ale i několika dalšími hrami. Prakticky se musel hlavní hrdina vyhýbat minám a dalšímu smetí, které nepřátelé k lodi přivlekli. Díky rychlému použití tricorderu otevřel Kirk na Enterpriseu jednu z mnoha skluzavek na smetí, po které se dostali oba až do lodi. Zatímco Spock přistál docela hladce, Kirk měl trochu větší smůlu a narazil do krabic, které tvořily pyramidu.

Oba dva se ihned postavili na svoje nohy a dali se na průzkum lodi, přičemž byli ozbrojeni svými klasickými zbraněmi. Kirk měl Star Fleet phaser, který je silný a dokáže způsobit mohutné výbuchy, které zničí každého, kdo mu přijde do cesty. To Spockův Vulcan disruptor byl na první pohled daleko rychlejší v palbě. Netrvalo dlouho a oba důstojníci se dostali až na dohled nepříteli, který byl těžce obrněn a nosil i helmu, která se podobala té, kterou nosí Helgasti v Killzone. Kirk se okamžitě postaral o snipera a začal používat tricorder, aby odstranil kryty, za kterými se nepřátelé schovávali. Spock tak měl pozici značně ulehčenou a mohl se o nepřátele rychle postarat.

Ona podobná kooperace je jenom začátkem, protože později se musí i obě postavičky navzájem krýt a využívat i navzájem své speciální vlastnosti. Třeba Kirk bude moci sebrat speciální Federation shield. Ten se bude nabíjet střelbou nepřátel, přičemž pokud se dostane ukazatel do potřebných hodnot, štít vystřelí ničivý výboj, který zlikviduje vše živé. Samozřejmě štít může navyšovat střelbou i Spock. Jak už jste mohli z předchozích vět trochu odvodit, tak tricorder je docela nepostradatelnou věcičkou. Ta kromě využití v boji je platná i pro skenování prostředí, díky čemuž získáte jedinečné informace, které se budou poté určitě hodit.

Nový videoherní Star Trek zatím vzbuzuje naději, že bychom se mohli konečně dočkat obstojného zpracování, které navíc na naše televizní obrazovky vrhne hned dvě nejpopulárnější postavy tohoto univerza. Do vydání je ještě docela dost a než se v příštím roce stane, tak vám budeme přinášet o této hře spoustu zajímavých informací. Star Trek vyjde na Xbox 360 a Playstation 3, na kterém ho budete moci ovládat i skrze ovladače Playstation Move.

Star Trek

ps3x360
Paramount Entertainment, Digital Extremes
Datum vydání hry:
26. 4. 2013
KARTA HRY
4/10

Komentáře