Sorcery

preview  9
Martin Šmíd, 9. 1. 2012 0:15
Během E3 2010 Sony ukázala zajímavý čarodějnický titul Sorcery pro teprve plánované ovladače Playstation Move. Poté ovšem nastalo ticho a po hře se slehla zem. Nejeden hráč si už myslel, že hra je zrušena, za což mohlo především mlčení ze strany Sony. Až nedávno byla znovu představena hráčské veřejnosti, která ji ovšem málem nepoznala. Od poslední ukázky totiž prodělala docela dost změn. Nyní vám ale můžeme díky prezentacím říci, jak se Sorcery hraje a co vás čeká někdy na jaře nově započatého roku. Bude Sorcery onou velkou hrou, kvůli které si poběžíte koupit Playstation Move?

O Sorcery se prakticky nic nevědělo, takže je určitě dobře, že vývojáři nyní pustili docela dost informací, které musí obšťastní každého hráče, který se na tuto hru těšil. Třeba ty o příběhu. Hráč začíná jako normální čarodějův učeň, který se chce stát velkým kouzelníkem. Tři týdny ho učí magická kočka, která mu chce ale dokázat, že čarodějem se každý stát nemůže. Aby mladý chlapec uvěřil, pošle ho do říše mrtvých. Během této zkoušky se ale něco zvrtne a kočka omylem vypustí velké zlo. V tuto chvíli si uvědomí, že vlastně by nebylo zase tak špatné mladého učně několika kouzlům naučit, takže se společně vydávají do světa Faerie, aby zlo znovu uvěznili. Na hráče čeká spíše pohádkové dobrodružství plné nejrůznějších lokací, ale samozřejmě ani o střety s protivníky nebude nouze. To by bylo k příběhu, ale vývojáři už nyní slibují spoustu zvratů, které hráč čekat rozhodně nebude.

Vývojáři ze studia The Workshop dlouho zkoumali možnosti Playstation Move a na výsledku je to podle prvních dojmů hodně znát. K hraní potřebujete jen jeden Playstation Move ovladač, se kterým ovládáte ruku hlavního hrdiny. Vlastně hůlku, se kterou kouzlíte jedno kouzlo za druhým. Abyste se po světě pohybovali, musíte připojit buď navigační ovladač nebo Dualshock 3, se kterým si také můžete vystačit. Ovládání je podle prvních dojmů citlivé a reaguje přesně tak, jak si hráč přeje. Žádné zpoždění znát není, což dopomáhá dobrému hernímu zážitku, který nic neruší. Dá se říci, že vývojáři čas, který jim Sony k vývoji dala, využili na maximum.

V základu je Sorcery docela jednoduchou akční hrou, ve které procházíte jednotlivé levely a v nich likvidujete zástupy protivníků. Ustřílet základní protivníky je docela hračka, ale na ty silnější už musíte používat docela pestrou paletu kouzel, které se bude hlavní postava postupně učit. Vývojáři nám ukázali několik druhů kouzel, mezi které patří třeba ty větrná, ohnivá nebo zmrazující. Všechna tato kouzla se dají navíc kombinovat, abyste dosáhli co nejvíce zničujícího efektu. Dám příklad. Ukázána byla třeba situace, ve které hlavní hrdina vyčaroval ohnivou stěnu. Přes tu pak mohl střílet klasické výboje, které když přešly přes ohnivou stěnu, staly se z nich ničivé fire bally. Přes ohnivou stěnu šel rovněž poslat větrný vír, který ihned začal hořet. Ten pak zapaloval nepřátele, případně šlo do ohnivého víru střílet, přičemž střely jako firebally z něj létaly zpět. I zmrazující kouzla jsou velmi účinná. Stačí totiž několik zmrazujících střel na nepřítele, a ten se rázem změní v kostku ledu, ze které poté uděláte jiným kouzlem ledovou tříšť s příchutí nějaké té potvory.

Na kouzlech celé Sorcery staví a zatím se zdá, že díky velkému množství kouzel bude hratelnost neustále zajímavá. Kouzla ovšem neslouží jen k likvidování nepřátel, ale i k řešení logických puzzlů. Třeba telekinezi používá hlavní hrdina pro přesun předmětů, další kouzla pro opravdu starodávných mechanismů a řešení dalších hádanek. Dá se říci, že co level, do jedna větší hádanka, kterou musíte vyřešit. Zatím byly k vidění jen dvě lineární lokace, ale vývojáři slibují, že jak budete chodit po světě, můžete plnit i spoustu dalších úkolů, které dostanete od lidí, které potkáte. Vždy tak nepůjde jen o hlavní úkol. Kromě kouzel je životně důležité používání lektvarů. Během hraní budete nacházet třeba ty léčebné, které vám obnoví zbraní. Pijí se jednoduše nakloněním Playstation Move ovladače. Pokud jste hráli třeba nedávnou PS Move hru Medieval Moves: Deadmund's Quest, víte, o čem právě píšeme. Je jen škoda, že se vývojáři rozhodli odstranit krysí lektvary, které hrdinu promění na krysu. Tato proměna byla vidět v první prezentaci.

Pokud si vzpomenete ještě na první prezentaci hry Sorcery, možná vás překvapí, jak moc se změnila. Podle slov vývojářů chtěli změnu udělat ještě před ní, protože s technologickým demem nebyli vůbec spokojeni. Výsledkem je, že je hra daleko dospělejší, hýří daleko více barvami a i grafická stránka je o dost detailnější. Nyní nemluvíme jen o texturách ve vyšším rozlišení, ale i o hezčích modelech postav, detailnějšímu prostředí a třeba i hrátkách světla a stínu. Vše bylo kompletně předěláno a z prvních dojmů je jasně patrné, jak změna hře prospěla. Tak trochu nám grafický styl připomíná hru Enslaved.

Protože je Sorcery pro vývojáře ze studia The Workshop (ex-Treyarch) úplně prvním projektem, dávají si na něm neuvěřitelně záležet, což je vidět z nejrůznějších malých detailů. Zatím se zdá, že Sorcery bude konečně tím pravým důvodem, aby hráči otřeli od prachu Playstation Move ovladače. Těžko totiž hledat v současnosti zajímavější velkou hru, která je stavěna pro pohybové řešení od Sony. Jestli ze Sorcery nebude hit, tak pak už asi z ničeho.

Sorcery

ps3
Sony, Sony
Datum vydání hry:
23. 5. 2012
Žánr:
Puzzle, RPG, Adventura
KARTA HRY
7/10

Komentáře