Metal Gear Rising: Revengeance

preview  27
Martin Šmíd, 11. 12. 2011 15:25
Když se řekne Metal Gear Solid, každému správnému hráči se hned rozbuší srdce. Jak by také ne, když si tato série udržuje svoji vysokou kvalitu a každým novým dílem přináší vzrušující filmový zážitek obohacený o vynikající stealth hratelnost. Před několika lety byl na E3 oznámen Metal Gear Solid Rising, který měl znamenat menší odbočku od zajetých reálií a přinést tak trochu jinou hratelnost. Dlouho jsme o této hře neslyšeli ani slovo, ale to se nyní změnilo. Znovuzrozený Metal Gear Rising: Revengeance byl včera oznámen a my vám nyní přinášíme první opravdové informace. Je na co se těšit?

Když byl poprvé Metal Gear Rising: Revengeance oznámen, Hideo Kojima řekl, že na něm pracuje mladý tým uvnitř Kojima Productions. Ten měl být údajně hodně talentovaný a sám mistr měl s vývojem pomáhat. Něco se ale během let zvrtlo, možná i sami vývojáři nezvládli hru podle svých představ, takže musela přijít změna. Nejprve odešel producent, nyní bylo oznámeno, že hru si pod sebe vzalo studio Platinum Games, které má za sebou skvělé hry jako Bayonetta a Vanquish. Taková změna je mnohdy nepříjemná, ale v tomto případě může pomoci samotné hře, ačkoliv třeba fanoušci Meta Gearu s tímto nebudou na začátku souhlasit. Když totiž Rising vytvářelo ještě Kojima Productions, cílem bylo vytvořit jakousi směsici stealth hratelnosti a akce. Když ale hra přešla pod hlavičku Platinum Games, na stealth můžou všichni zapomenout. Metal Gear Rising: Revengeance je totiž čisto čistou akcí, a jak tak trochu naznačuje název, pokud bude úspěšná, může vzniknout úplně nová série postavená na této populární značce.

Změna vývojářů měla na celkový vývoj docela velký dopad, a to nejen po stránce hratelnosti. Změnil se i příběh. Původně se počítalo, že bude zasazen mezi Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty a Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, ale nebude tomu tak. Vývojáři z Platinum Games se rozhodli o zasazení příběhu až několik let po Metal Gear Solid 4, díky čemuž mohli Raidenovi dát i několik nových vychytávek, o kterých se dozvíme později, ačkoliv nově uvedený trailer několik odhaluje. Tuto změnu navíc vývojáři provedli i z toho důvodu, aby mohli předvést, jak dokážou sérii posunout dál. Pro fanoušky trochu krkolomné vysvětlení, ale uvidíme. Každopádně Raiden je soukromou vojenskou společností najat, aby ochraňoval VIP osoby. Toto je zrovna potřeba v zemích, které prošly krvavou občanskou válkou a potřebují se dát dohromady. Kyborgové jsou na každém kroku, takže o střety není nouze. Příběh samozřejmě nebude hlavní součástí této hry, ale i tak by fanoušci neměli odejít zklamáni, protože by měl do celkového univerza zapadnout. Ostatně, z role producenta na něj pořád dohlíží Hideo Kojima.

Daleko zajímavější ovšem bude hratelnost, která tedy nebude mít prvky stealthu. Důraz je kladen především na rychlou akci, která je vývojářům z Platinum Games vlastní. Tak trochu by se dala přirovnat právě k jejich Bayonettě, ale i Ninja Gaiden sérii. Většinou budete likvidovat obří mačetou jednoho protivníka za druhým, navíc jak už jsme u série zvyklí, občas přiskáče i nějaký ten boss, se kterým Raiden svede docela těžký souboj, který má být po choreografické stránce pastvou pro oči. Viděli jste třeba souboj Vampa a Raidena v traileru na Metal Gear Solid 4? Takto tu budou souboje probíhat, ačkoliv mnohdy budou ještě hektičtější a vypjaté do poslední vteřiny.

Pokud něco vývojáři z Platinum Games zachovali, tak je soubojový sytém, který jen vylepšili, aby jim co nejvíce vyhovoval. Ten ostatně sám o sobě představuje v akčních hrách tohoto ražení malou revoluci, protože s ním budete moci rozporcovat nepřítele na několik kousků skrze spoustu zajímavých komb. I díky tomuto faktu je Metal Gear Rising: Revengeance hodně krvavou hrou, takže nálepka 18+ je zcela na místě. Krev jako v Ninja Gaidenu cáká na všechny strany.

Většinu nápadů, ať už se jedná o hratelnost nebo další prvky, pochází od vývojářů z Platinum Games. To je ostatně vidět v traileru, který přináší bláznivou akci. Na vývoj ovšem pořád dohlíží i tvůrci série z Kojima Productions, především na příběhové zasazení a svět, ve kterém se Metal Gear Rising bude odehrávat. Kojima Productions dokonce dohlíží i na vizuální směr, aby se moc nevzdálil od série, kterou stvořili.

Fanoušci série Metal Gear Solid budou asi nad Metal Gear Rising: Revengeance ohrnovat nos a nadávat, jak si tohle mohl Kojima a další v Konami dovolit. Na druhou stranu, pokud budeme tuto hru brát jako úplně novou herní sérii, která s MGS nemá ostatně zase tolik společného, až na částečný název, mohlo by se jednat o příjemně hratelnou řežbu. Ostatně vývojáři z Platinum Games vždycky uměli udělat skvělou akční hru, která byla zábavná od začátku do konce. Na výsledek si musíme počkat do příštího roku, kdy Metal Gear Rising: Revengeance vyjde na Playstation 3 a Xbox 360.

Více informací se podle Hideo Kojimy dozvíme v následujících měsících. My vám je samozřejmě hned přineseme, protože Metal Gear Rising: Revengeance budeme bedlivě sledovat.

Metal Gear Rising: Revengeance

ps3x360
Konami, PlatinumGames
Datum vydání hry:
21. 2. 2013
Žánr:
Střílečka, Strategie, Hack and slash/Beat 'em up, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře