GamesCom 2012 - Medal of Honor Warfighter

preview  13
Martin Šmíd, 27. 8. 2012 10:00
Než vyšlo první Call of Duty: Modern Warfare, měli jsme tu celou řádku akčních her odehrávajících se v reáliích druhé světové války, v nichž jsme bojovali proti moci chtivým nacistům. Modern Warfare ale navždy změnil tvář akčního žánru, protože konkurence po jeho vzoru naskočila na vlak moderních akcí, a to i EA se svojí sérií Medal of Honor. V éře prvního i druhého Playstationu něco nemyslitelného, na současné konzolové generaci naprosto nutný přestup. Před necelými dvěma lety vyšel zatím poslední díl, v němž jsme zavítali do Afghánistánu, abychom bojovali proti teroristům z Al-Káidy. Nyní se moderní Medal of Honor vrací podruhé s podtitulem Warfighter.

Medal of Honor z roku 2010 byl po dlouhé době povedeným dílem z této kdysi legendární série (poslední díly na Playstationu 2/Xboxu a poté i Playstationu 3/Xboxu 360 měly sestupnou tendenci) přesto měl i několik chyb, které si mohli vývojáři odpustit. Především byla vyčítána krátká hlavní kampaň a špatná multiplayerová část. Té nepomohli ani vývojáři ze studia DICE (Battlefield série), kteří ji postavili na svém vlastním enginu, zatímco singleplayer běžel na třetím Unrealu. Až moc bylo z multiplayeru cítit, že ho dělají jen jako bokovku. To nový Medal of Honor Warfighter vzniká kompletně celý ve studiu Danger Close Games se sídlem v kalifornském Los Angeles, což by na výsledku mělo být znát. Kromě multiplayeru ale chtějí vývojáři vylepšit i spoustu dalších věcí, na které si hráči stěžovali.

Zatím poslední díl představil členy jednotky Tier 1, kteří každý den museli nasazovat své životy v boji s teroristy z Al-Káidy. V Medal of Honor Warfighter se příslušníci Tier 1 vracejí, což samozřejmě není tak velké překvapení, ale určitě je překvapením, že tentokrát nepůjde jen o čistě lokální konflikt, ale během hraní se podíváme do vícera lokací po celém světě. Vývojáři zatím většinu lokací tají, ale už nyní víme, že budeme zachraňovat rukojmí na Filipínách, rovněž budeme eliminovat pirátské útoky u somálského pobřeží. Také už nebudou na terči jenom teroristé z Al-Káidy, ale i další. Sama EA v tiskové zprávě uvádí, že se tentokrát bude bojovat proti všem současným formám terorismu.

I nyní na hře pomáhají skuteční příslušníci Tier 1, aby byla co nejvíce reálná a ukázala válku takovou, jakou ve skutečnosti je. Nemáme očekávat velkolepé bitvy a šílenou jízdu, jakou předvedl v minulém roce třeba Modern Warfare 3, ale něco daleko reálnějšího, z čehož bude cítit, že přesně takto probíhají boje vojáků Tier 1. Dokonce se hlavní producent Greg Goodrich nechal slyšet, že přibudou určitě taktické možnosti, navíc několik misí by mělo jít splnit různými cestami, na což jsme nejvíce zvědaví. Ona i hratelnost by měla být daleko rozmanitější, takže by nemělo jít jen o neustálou střelbu. I když Warfighter staví na poněkud větší realističnosti, což šlo z nejrůznějších videoukázek vidět, pořád se u něj hráč musí bavit, takže jsou připraveny nejrůznější velkolepé scény se sesouvajícími se domy či padajícími helikoptérami.

V Danger Close Games se rozhodli, že Warfighter bude o dost osobnější, takže bude sledovat příběh vojáka s přezdívkou Kazatel (Preacher), jenž se po ukončení tajných misí v zahraničí vrací domů k rodině. Předchozí odloučení na něm zanechalo stopy, takže nyní chce s rodinou strávit co nejvíce času, bohužel mu to ale nebude umožněno, protože jen co vybalí kufry, musí znovu do akce, protože ke státním hranicím je převezena výbušnina s názvem PETN. V tu chvíli ještě nikdo netuší, o jaké nebezpečí se jedná, a co vše se později semele. Kazatel nebude jediný, kdo se z předchozího dílu vrátí, protože během hry potkáte i další známé příslušníky Tier 1. Zatím byl zmíněn jen Mothera a Voodoo.

Multiplayerová část se u předchozího dílu prostě a jednoduše nepovedla. Toho si jsou vývojáři dobře vědomi, takže dělají vše pro to, aby reputaci napravili. Výsledkem by měl být docela komplexní režim s několika herními režimy, v němž nebudou chybět Tier 1 jednotky z několika zemí, mezi nimiž bude třeba SEAL (USA), GROM (Polsko), SFOD-D (USA), SAS (Británie), JTF-2 (Kanada), OGA (USA), FSK/HJK (Norsko), S SOG (Švédsko), SASR (Rakousko), ROKN UDT (Jižní Korea), KSK (Německo) nebo SPETSNAZ GRUPPA ALFA (Rusko). Chybět by ale neměla ani Česká republika a několik dalších zemí, alespoň usuzuji podle přítomné české vlajky. Warfighter bude podporovat i mezi hráči populární komunitní službu Battlelog s několika novinkami, abyste měli hned přehled o svých statistikách a mohli se o ně dělit s kamarády, případně jim je sdílet na facebook a další sociální služby.

Na Gamescomu byla multiplayerová část hodně propagována, přičemž jsem si mohl vyzkoušet nově oznámený Fire Team mód. Ten jsem si mohl vyzkoušet s několika dalšími kolegy (6 vs. 6) na celkem malé mapě zasazené do zničeného somálského města, kde bylo úkolem ukrást vlajku v části nepřítele a tu poté donést na svůj respawn. Protože jsem hrál s ostatními novináři, kteří hráli hru rovněž poprvé, spolupráce moc nefungovala, ale i tak jsem si slušně zastřílel. Oproti třeba třetímu Battlefieldu je Warfighter daleko rychlejší a hektičtější hrou, čemuž samozřejmě nahrávají i o dost menší mapy a nepřítomnost všelijaké vojenské techniky jako vozidla nebo vrtulníky. Map by mělo být v plné hře celkem osm, přičemž všechny čerpají z reálných lokací po celém světě. Jak jsem zmínil výše, na výběr máte hned z několika jednotek, které se poté dělí na šest třít. I každá jednotka by ovšem měla být vybavena trochu jiným vybavením, třeba polští vojáci mají pušku HK-416, navíc si dokážou přivolat vzdušnou podporu skrze speciální skill, který zde nahrazuje populární killstreaky z Call of Duty.

Od prvního okamžiku je vidět, že Warfighter nemá za cíl odlákat hráče Battlefieldu, ale spíše sérii Call of Duty, která rovněž sází na rychlejší online řežbu. Podle toho co jsem mohl vidět, bude letos Warfighter důstojným soupeřem v multiplayeru pro Call of Duty. Není tajemstvím, že vývojáři budou svoje dílo podporovat i v budoucnu, takže vyjde několik multiplayerových rozšíření. Zřejmě bude nasazen podobný způsob distribuce jako u Battlefieldu.

Ještě než byl Medal of Honor Warfighter oznámen, se vědělo, že poběží na enginu Frostbite 2, který jste mohli vidět nejenom v akční hře Battlefield 3, ale taky v závodnímu Need For Speed The Run. Vývojáři slibují, že engine upravili pro svoje potřeby, aby přinesl ještě poutavější vizuální stránku, navíc i spoustu explozí a destrukci okolního prostředí. Tato slova se jistě dobře poslouchají, ale my na konzolích si raději počkáme na konečný výsledek, protože třeba Battlefield 3 vypadal dost očesaně a vedle jiných akčních her jako Killzone nebo Gears of War jen průměrně. Z toho co jsem měl možnost vidět na Gamescomu, pokrok v grafice tu rozhodně je, ale na vše má samozřejmě vliv i menší rozloha jednotlivých levelů, takže mohli vývojáři přidat detaily.

Od Medal of Honor Warfighter očekáváme povedenou akční hru s propracovanějším multiplayerem a pěknou vizuální stránkou, ale jestli to bude stačit, aby byli spokojeni naprosto všichni, to si nyní netroufáme odhadovat. Nyní jediné co víme na sto procent, je datum vydání, které je stanoveno na 23. října 2012 pro Xbox 360 a PlayStation 3. První dojmy, hlavně z multiplayeru, jsou rozhodně pozitivní.

Předobjednejte si hru včas na GameLeader - http://www.gameleader.cz/?q=Medal+of+Honor%3A+Warfighter+-+Limited+Edition a získejte limitovanou edici za cenu běžné. Limitovaná edice obsahuje postavu odstřelovače amerického námořnictva a odstřelovací pušku Tac-300, která je běžně dostupná až po přibližně 40 hodinách hraní multiplayeru. Součástí limitované edice je klíč pro vstup do bety Battlefield 4, která proběhne na podzim roku 2013 ještě před vydáním plné verze hry.

Medal of Honor: Warfighter

ps3x360
Electronic Arts, Danger Close
Datum vydání hry:
26. 10. 2012
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
3/10

Komentáře