Luigi’s Mansion 2
Luigi je stejně jako jeho známější bratr věčný neposeda, takže se nyní dal dohromady s profesorem E. Gaddem. Ten vytvořil zařízení na teleportaci, které Luigiho bude posílat prozkoumávat nejrůznější staré baráky, zámky, hrady a další lidmi opuštěná místa, aby pochytal duchy svým zařízením Poltergust 5000. Jde o speciální vysavač, který dokáže pochytat malé i větší druhy strašidel. Svým pojetím připomíná Luigi’s Mansion 2 filmy Ghostbusters, což je do jisté míry i záměr. Na druhou stranu, lovení duchů je vždycky zábavné, navíc když se spojí se světoznámou postavičkou, špatně dopadnout nemůže. Přestože mám z demoverze trochu rozporuplné pocity, neustále hře věřím a těším se, až mě v plné verzi obšťastní.
Za onu rozporuplnost může hlavně jednotvárnost demoverze, kterou jsem měl možnost okusit. Na začátku jste se ocitli poblíž opuštěného starého baráku. Do něj se Luigi během několika chvil dostal. Prvním úkolem bylo najít klíč od hlavních dveří, aby se dostal hlouběji. Začal jsem tak prozkoumávat další místnosti téměř rozpadlého baráku, přičemž střet s prvními duchy na sebe nenechal dlouho čekat. Aby bylo možné duchy vysavačem Poltergust 5000 nasát, tak je nutné je omráčit výbojem světla. Když ducha světlem zasáhnete, tak se na pár vteřin přestane hýbat, takže vy máte čas ho vysavačem chytit. Tímto ale jeho chycení nekončí. Když ho vysavačem chytnete proudem vzduchu, duch sebou hází a snaží se manévry uniknout, takže sebou po místnosti pěkně mlátí. Na slabší duchy nemusíte skoro nic dělat, stačí ho nasát, a když je třeba, dát mu elektrický výboj. Duch postupně ztrácí energii, která když mu dojde, je chycen.
Na normální duchy tento postup stačí. Během demoverze se ale objevily i silnější duchové, kteří už dokázali pěkně zabojovat o svoji svobodu. Základem bylo je opět světlem omráčit, vysavačem pěkně nasát a dávat jim elektrické výboje. Jenomže, silnější duch sebou neustále hází a lítá po místnosti jako splašený, takže se vás snaží házet na nejrůznější překážky, aby mohl uniknout. Samozřejmě se mu to i několikrát v mém případě podařilo, ale postupně jsem ho udolal. On vysavač Poltergust 5000 se hodí nejen na nasávání duchů, ale i k nasávání peněz, které jsou v místech, kam Luigi nikdy nemůže vyskočit. Také se hodí k řešení několika hádanek, abyste získali klíč. Když se totiž ocitnete před zamknutými dveřmi, klíč je vždy na blízku nebo ho má silnější duch. V demoverzi mě nic jiného, než chytání duchů a hledání klíčů nečekalo. Docela tak mám strach, aby takto nebyla stavěna celá hra, protože jednotvárnost by mohla vést k pozdější nudě, což určitě není žádané. Věřím ale, že vývojáři zatím vše nepředvedli a další překvapení na sebe nenechají dlouho čekat.
Co mě na demoverzi velmi mile překvapilo, tak byla určitě grafika. Ta byla už ve 2D režimu velmi pěkná. Sice se sem tam objevil nějaký ten zoubek, ale celkově se mi i svým stylem velmi líbila a těžko jí něco vytknout. Navíc celá hra běžela velmi svižně a žádný problém jsem v tomto nepostřehl. 3D efekt dodá hře hloubku, ale že by ji nějak výrazně pomáhal, to se říci nedá.
Luigi’s Mansion 2 mě určitě nezklamal. Demoverze sice nabídla trochu jednotvárnější hratelnost, ale na druhou stranu byla velmi zábavná a klidně bych si ji dal znovu, pokud by za mnou nebyl zástup dalších nedočkavých novinářů. Nyní už jen počkat, co vývojáři dalšího do Luigi’s Mansion 2 vymyslí. Luigi’s Mansion 2 vyjde v příštím roce exkluzivně na Nintendo 3DS. Do vydání o něm ale určitě ještě u nás uslyšíte. Na to se můžete spolehnout.
Další dojmy budou ze Super Mario 3D Land. V nich se dozvíte, koho jsem na stánku Nintenda potkal.
Komentáře