Guardians of Middle-earth

preview  7
Martin Šmíd, 27. 6. 2012 23:45
Tolkiena zná dnes naprosto každý, a to i ten, kdo knížky vůbec nečte nebo mu fantasy moc neříká. Svoji trilogií Pán prstenů si získal desítky milionů čtenářů, navíc popularitu značně oživila i filmové verze od Petera Jacksona, která si odnesla i spoustu filmových cen. To u videoher je to trochu jiné, protože sice jich tu bylo hodně, ale až na dvě výjimky se moc nepovedly. Napravit vše nyní můžou zkušení vývojáři ze studia Monolith s hrou Guardians of Middle-earth.

Když se objevil v kinech první Pán prstenů, neunikl pozornosti herních vydavatelů. Ti si ihned začali obstarávat licenci nejenom na samotné filmy, ale i knižní předlohu. Za zhruba deset let jsme tu měli nejenom akční mlátičky, ale i real-timové strategie, RPGčka, multiplayerové řežby a kdo ví, co ještě. Bohužel až na obě strategie od EA se ostatní hry dají počítat do lehkého nadprůměru, což si samozřejmě takto populární licence nezaslouží. Smutné je, že nyní má licenci na Pána prstenů už třetí vydavatel, ale ani ten zatím nenašel recept, jak vytvořit hru, na kterou budou moci být fanoušci pyšní. Měli jsme tu pohádku o Aragornovi, naposledy poté kooperativní rubačku War in the North, která sice nepatřila k tomu nejlepšímu, ale do dobré hry měla rovněž daleko. Kde kdo si myslel, že letos na podzim vyjde videohra na motiv prvního filmu Hobit. Dokonce tu bylo několik spekulací, ale nakonec nás vývojáři z Monolith u převezli. Vyjde nový Pán prstenů, ale v docela netradičním podání, i když dá se říci, že něco takového se nabízelo úplně od začátku.

Studio Monolith má za sebou úspěšné hry jako F.E.A.R., Aliens vs. Predator 2, TRON 2.0 nebo No One Lives Forever. Naposledy se ovšem ne moc dobře uvedli jako autoři multiplayerové akce Gotham City Impostors, která se moc nepovedla a hlavně na začátku nebyla moc hratelná. Reputaci si budou chtít napravit hlavně u Guardians of Middle-earth, do které vkládají hodně nadějí, a nejenom oni. Navíc z prvních ukázek se zdá, že by mohlo jít o příjemnou akční hru, která si bere hodně za vzor populární PC hry League of Legends a Dota 2. Na rozdíl od těchto dvou her se ovšem jedná o čistě konzolovou exkluzivitu, takže jim konkurovat určitě nebude. Navíc tak i konzolisté budou moci vyzkoušet, proč je žánr MOBA na PC stále oblíbenější.

Licence obsahuje spoustu zajímavých postav, které se samozřejmě objeví i v Guardians of Middle-earth. Vývojáři slibují, že na začátku jich bude něco kolem dvaceti, ale v budoucnu hodlají seznam postav rozšiřovat podle přání hráčů. A s jakými postavami se setkáme už při vydání? Na jedné straně určitě nebude chybět Gandalf, Legoas, Thráin nebo Galadriel. Na temné straně bude pochopitelně vládnout Sauron, kterého bude doplňovat třeba Witch-King, Gollum nebo různí skřeti. Každá postava bude během hraní levelovat, za což se dostane k řadě speciálním schopností, šitých jí na míru. Gandalf proto bude umět spoustu kouzel, Legoas poté využije spíše schopnosti spojené s rychlejší střelbou z luku. Galadriel zase umí léčit své kolegy na bojišti. Všechny tyto postavy se dají rozdělit do pěti tříd - Warden, Mage, Striker, Warrior a Defender. Každá se samozřejmě hodí na trochu něco jiného, a jen dobře vybalancovaný tým má šanci na úspěch.

Postavy jsou fajn a i díky jejich schopnostem budou dost rozmanité. Každého ovšem určitě hlavně zajímá, jak se bude Guardians of Middle-earth hrát. Na začátku si budete muset vybrat postavu a stranu, za kterou budete hrát. Poté jste vpuštěni na mapu, přičemž soupeř se vždy bude nacházet na opačné straně. V tuto chvíli na vás je, abyste si podmanili co největší část mapy, což samozřejmě nebude lehké, protože vám budou dělat společnost nejen protihráči na opačné straně, ale rovněž umělou inteligencí ovládaní nepřátelé. Těchto bitev, které budou probíhat na různě velkých mapách, se bude moci vždy zúčastnit deset hráčů, po pěti na každé straně.

Guardians of Middle-earth může konzolovou scénu obohatit o úplně nový žánr, který zažívá velkou popularitu už léta na osobních počítačích. Vzhledem k tomu, že je celá hra vytvářena jen na konzole, bude tomu odpovídat i vyladěné ovládání. Postavičku budeme ovládat analogovou páčkou, zatímco všechny kouzla a dovednosti jsou namapovány na akční tlačítka. Na obrazovce budete mít hned od začátku spoustu zajímavých informací, třeba o svém týmu nebo skóre, kterého jste zatím dosáhli. Rovněž bude na obrazovce minimapa. Ačkoliv se může zdát, že tyto informace budou dost rušit, protože jich je po krajích obrazovky opravdu hodně, podle prvních dojmů tomu je přesně opačně. U hry jako Guardians of Middle-earth je hodně důležitá i komunikace s týmem. Proto vývojáři zakomponovali nejenom textový chat, ale rovněž vioce chat.

Guardians of Middle-earth vyjde někdy na konci roku. Přesné datum zatím neznáme, ale pravděpodobně vývojáři využijí filmové zpracování Hobita. Protože hra vyjde na Playstation Network a Xbox Live Arcade, můžeme očekávat i nízkou cenu. Ta bude podle všeho stanovena na 15 euro/1200 MS bodů, takže se do světa Středozemně bude moci na konci roku vydat naprosto každý fanoušek, který vlastní konzoli. Cena rozhodně překážkou nebude.

Guardians of Middle-Earth

ps3x360
Warner Bros. Interactive Entertainment, Monolith Productions
Datum vydání hry:
5. 12. 2012
KARTA HRY

Komentáře