God of War: Ascension
Třetí God of War ukončil pouť hlavního hrdiny Kratose za pomstou. I ta se ale dalo čekat, že Sony přijde s dalšími pokračováním. Nový díl byl oznámen teprve před dvěma týdny, i když se o něm mluvilo poměrně dlouho, přičemž ponese název God of War: Ascension. Jak už můžete z názvu odvodit, nebude se jednat o regulérní čtvrtý díl, který by navázal na konec trojky, ale o prequel, jenž odhalí začátek cesty hlavního hrdiny. Kratos v novém dobrodružství bude muset najít cestu, jak zpřetrhat krevní přísahu bohu války, Areovi. Důvod je jasný. Před zhruba šesti měsíci byl Kratos oklamán, během čehož zabil svoji ženu a dítě. Nyní je odsouzen k životu v šílenství, takže se bude muset vyprostit z pout, aby si to mohl s Areem vyříkat pěkně z očí do očí. Vyzbrojen klasickými dvěma čepelemi se bude muset Kratos prosekat monstry z řeckých legend, vyřešit spoustu hádanek a hledat vykoupení. Na Kratose a potažmo hráče by mělo čekat opět epické dobrodružství, na které jsou zvyklí, ale nebyli by to vývojáři ze SCE Santa Monica, aby si nepřipravili i několik novinek. Todd Pappy dokonce říká, že prvních dvacet minut všechny naprosto pohltí.
Už první trailer naznačil, že God of War: Ascension bude o dost brutálnější (ano, ještě stále to jde). O příběhové části zatím více informací nevíme, protože Sony se rozhodla nejprve prezentovat novinku v podobě multiplayeru, který bude mít v celé sérii premiéru. Možná se nyní zaleknete, protože kolikrát jsme tu měli hru, do níž byla hra více hráčů násilně naroubována a ve výsledku za moc nestála. To s God of War: Ascension by to mělo být jiné, protože vývojáři dlouhou dobu nad multiplayerovou částí přemýšleli a zkoumali, jak ji do série začlenit. Multiplayer by tak měl být plnohodnotnou částí, která ovšem nijak neohrozí klasickou hru pro jednoho. Oběma částem věnují vývojáři stejnou pozornost a rozhodně nechtějí jednu ošidit na úkor druhé, ačkoliv trochu pokyvují nad tím, že příběhová kampaň nyní bude trochu kratší, ale ne o moc.
Multiplayer v Ascension bude až pro osm hráčů. Vývojáři zatím předvedli týmový režim 4 vs 4 s názvem Team Execution, kde proti sobě bojovalo na plácku několik anonymních bojovníků ze Sparty a Troye. Jaké ale bylo překvapení, když se na pozadí objevil obrovský kyklop Polyfémos, který celou bitvu začal ovlivňovat. Bitva týmu na této mapě probíhala tak, že každý musel dosáhnout určitého bodu, aby mohl zlikvidovat obřího kyklopa. Zatím moc nevíme, co je přesně docílit, aby se spustila bitva s obřím monstrem, ale bojový systém vypadal dost podobně, jako v předchozích dílech, dokonce jsou přidány i lehčí dokončovací komba, která třeba protivníka rozříznou na půl. Hráči budou moci používat po mapách i nejrůznější pasti, jako jsou třeba bodáky, které dokážou pořádně potrápit nepřítele. Když už se jeden z týmů prosekal k Polyfémosovi, brutálními údery mu nejdříve rozsekl pusu, aby mu poté vydloubl oko. Tato scéna jasně ukázala, že ani nový God of War rozhodně určený dětem nebude. Na krvi se šetřit nebude.
Jak už jsem zmínil, hrát budete tentokrát za bezejmenného bojovníka, kterého na začátku upíšete vybranému bohu. Na výběr budete mít hned čtyři - Zeus, Poseidon, Hades a Ares. Podle toho, jakého boha si vyberete, budete mít speciální schopnosti, ale i zbraně a další užitečné věci. Každá postava se bude hodit na jiný styl boje, čímž vývojáři chtějí docílit, aby hráči bojovníky měnili a nebojovali jen za jednoho. Jedna postava bude disponovat spíše hrubou silou, takže to vlastně bude takový Kratos. Jiná postava zase bude zaměřená spíše na magii. Společně by poté všechny postavy měly tvořit sehraný tým a navzájem si svými schopnostmi pomáhat. Jak budete hrát jednotlivé hry, tak za ně budete získávat speciální body, a následně i levely, během kterých se vám odemknou nové oblečky pro vašeho bojovníka a další zajímavé bonusy. Levelovací systém je tak podobný jiným akčním hrám.
Série God of War vždy posouvala laťku grafické dokonalosti. Druhý díl vyždímal konzoli Playstation 2 do poslední kapky, rovněž třetí díl na Playstationu 3 patřil a stále patří mezi nejhezčí hry. S God of War: Ascension se vývojáři pustili jen do menší úpravy enginu, což je vidět především na lepším nasvícení, ale i drobných animacích, díky nimž hra vypadá reálněji. Vylepšená animace byla předvedena na chůzi, kdy nohy bojovníka reagovaly na každou nerovnost. I přes vylepšení enginu by měla hra běžet plynule, a to i v multiplayeru, aniž by vývojáři museli ubírat detaily. Vývojáři mohli kvalitu grafiky v multiplayeru udržet především díky fixní kameře.
O část pro jednoho hráče v God of War: Ascension se nebojíme, protože tu mají vývojáři v malíku. O něco zajímavější bude sledovat, jak se poperou s multiplayerovou částí, která zažívá v sérii premiéru. Z prvních informací vypadá nadějně, takže snad se vývojářům podaří vše dotáhnout do zdárného konce. God of War: Ascension by měl vyjít někdy na jaře příštího roku exkluzivně na Playstation 3.
Komentáře