Ghost Recon: Future Soldier - dojmy z betaverze
Dnešním multiplayerovým akcím vládne Call of Duty případně Battlefield, takže tu není moc místo pro další podobné hry. Většinou tyto pokusy končí dost neslavně. Jednou z her, která má šanci si najít své fanoušky je Ghost Recon: Future Soldier od UbiSoftu. Nejde totiž přímo po hráčích výše zmíněných her, protože nabízí alternativu pro ostatní, kteří mají rádi něco více taktického. Ano, i v Call of Duty je nutná určitá taktika s týmem, ale přiznejme si, kolik hráčů na ní hraje. To v Ghost Recon: Future Soldier se bez kolegů ani na chvilku neobejdete a postup s týmem je životně důležitý. Sice se UbiSoft rozhodl jít s novým dílem trochu větší akčností, ale pořád jako jedinec nemáte moc šancí na bojišti přežít. Na začátku je tak určitě nutné pochopit principy, protože poté budete mít cestu k zábavě otevřenou, a že ji Future Soldier nabízí opravdu v hojné míře.
Jako v každé multiplayerové hře, jsou důležité třídy postav, za které si můžete zahrát. Betaverze obsahovala hned tři - střelec, inženýr a průzkumník. Střelec je jasný. Jedná se spíše o třídu pro boje na krátkou či střední vzdálenost díky oblibě samopalů. Inženýr zase dokáže stavět různé kulometné věže. Už při oznámení se hodně mluvilo o třídě průzkumníka. Voják totiž nese přesnou pušku, navíc má jako bonus predátorskou kamufláž, díky níž se stane neviditelným. Nejprve se může zdát, že takováto postava bude mít ve hře obrovskou výhodu, ale opak je pravdou. I kamufláž se musí chytře využívat, protože při rychlejším pohybu vás stejně protivník spatří. Nejlepší je tak vyčkávat a splynout s okolím. Průzkumník je důležitou postavou pro tým, ale jako jednotlivec nemá moc šancí na bojišti přežít, jako ostatní tři postavy. Což ostatně ukazuje dobrou vyváženost.
Pokud jste někdy hráli třeba Battlefield 3, přidělování zkušeností vás asi moc nepřekvapí, protože je dost podobné. Za zabíjení nepřátel i plnění úkolů dostáváte speciální XP body, za které poté levelujete danou postavu. K ní se vám poté odemykají nové zbraně a doplňky. Zajímavá je možnost si zbraně všelijak upravovat. Možností pro úpravu zbraní je tu hodně a dají se díky tomuto vytvořit zcela originální kousky, jaké nikdo jiný na bojišti mít nebude. Když jsem nakousl statistiky, tak se jen letmo zmíním o speciálním portálu Ghost Recon Network, přes který si můžete prohlížet statistiky ostatních hráčů, případně přijímat výzvy. UbiSoft připravuje aplikaci Ghost Recon Network i pro chytré telefony a tablety, takže byste měli mít neustále přehled o tom, jak si vedou vaši kamarádi na Playstation Network nebo Xbox Live.
Betaverze obsahovala celkem dvě mapy - Pipeline a Mill. Mapa Pipeline se odehrává v továrním komplexu, kde je hodně překážek, uliček a domů, do kterých si můžete vlézt. Jde spíše o menší mapu, kde je hodně stísněné prostředí, ale na druhou stranu i velký prostor pro taktiku. Dojem z mapy je dobrý, přesto nejlepší dojem zanechala mapa Mill. Ta se odehrává v otevřeném lesním prostředí, kde je sem tam nějaká chalupa či most.
Nyní se dostávám k herním režimům. Ty obsahovala betaverze stejně jako map jen dva. Prvním režim je Konflikt. V něm jde o to, abyste postupně plnili na mapě jednotlivé úkoly, za které sbíráte body. Tým s největším počtem bodů na konci vyhraje. Režim určitě zajímavý, navíc díky nutnosti plnit i úkoly, je více takticky svázán oproti třeba klasickému TDM. Druhý režim Sabotáž je poté ještě více vázán na taktiku týmů a jeho postup, protože v něm musíte sebrat na mapě bombu, a tu poté odpálit před koncem časového limitu v základně soupeře. Na tento režim je ale třeba najít ty správné hráče, protože kolikrát jsem se připojil do hry, ve které tým moc nespolupracoval.
Ovládání je u Ghost Recon: Future Soldier hodně podobné sérii Gears of War. Dokonce bych řekl, že až na několik maličkostí je naprosto totožné, takže pokud jste hráli hit od Epic Games, nebudete mít žádný problém. Ačkoliv je Ghost Recon: Future Soldier zatím pouze v beta stavu, oceňuji dobrou stabilitu, ačkoliv občas nějaký ten lag přišel a jen jednou za několikadenní testování se mi stalo, že by hra spadla úplně. Věřím, že i tyto drobné nedostatky vývojáři ještě vychytají. Od toho tu ostatně betaverze je.
Po dlouhém vývoji jsem k betaverzi Ghost Recon: Future Soldier přistupoval dost opatrně, a možná i díky tomu si odnáším veskrze pozitivní dojmy, které přehluší i několik drobných nedostatků spíše technického rázu. Posun k akčnosti je u nového dílu znát, ale pořád si udržuje i nutnost spolupracovat s týmem, díky čemuž má velmi vysokou zábavu a tím pádem i znovuhratelnost. Už teď se nemohu dočkat příštího měsíce, až se budu moci ponořit do plné verze. Dostali jste se do betaverze? Jaké jsou vaše dojmy?
Komentáře