Ghost Recon: Future Soldier

preview  2
Martin Šmíd, 4. 8. 2010 23:19
Série her s nálepkou Tom Clancy´s Ghost Recon je tu s námi už od roku 2001, kdy vyšla první hra pro Playstation 2, Xbox a GameCube. Od té doby jsme se dočkali ještě několik méně i více podařených her, přičemž největší úspěch zaznamenaly až poslední dvě hry s názvem Tom Clancy´s Ghost Recon Advanced Warfighter. Protože si obě hry hráči velmi zamilovali, bylo jasné, že se dočkáme pokračování. Jenomže tři roky uběhly od posledního dílu a my pořád museli žít v nejistotě. Až nedávno UbiSoft oficiálně oznámil hru Ghost Recon: Future Soldier. Pojďme se na ní nyní podívat.

Pokud jste hráli předchozí díly v sérii, nejlépe ty poslední Tom Clancy´s Ghost Recon Advanced Warfighter, tak jistě víte, že se děj odehrával v Mexiku. Tuto oblast v nově oznámeném Ghost Recon: Future Soldier opustíme a tentokrát se podíváme do Evropy, abychom byli přesní, do Ruska. Jak už název napovídá, děj hry se bude odehrávat zhruba patnáct let v budoucnosti, kdy se ultranacionalisté snaží převzít vládu nad Ruskem a kvůli tomu neváhají ani zajmout ruského prezidenta. Tento akt pochopitelně nemůže zůstat bez odplaty, takže je vysláno Ghost komando, aby všem nepokojům udělalo přítrž. Tyto jednotky patří k tomu nejlepšímu, co můžeme v dnešní armádě najít, takže by se mělo jednat o celkem i pohodovou akci, ale jak brzy zjistíme, z rutinní akce se stane peklo, srovnatelné s tím ze hry Modern Warfare. Nebo snad ze hry Dante´s Inferno? No, jak se to vezme, každopádně se hrou Modern Warfare má toho hra docela dost společného, ale o tom až později.

V předcházejícím odstavečku jsme se zmínili, že hlavní role připadne ve hře jednotce Ghost. Ta se bude skládat ze čtyř členů, přičemž každý bude umět vždy jinou specializaci. Jako prvního tu máme vojáka se specializací Commando, který je velkým odborníkem na všelijaké zbraně. Prostě klasický voják, který se umí prostřílet i z té největší noční můry. Poté je tu pochopitelně i Engineer, který umí velmi dobře ovládat nejrůznější vozidla a další stroje. Zde jenom zmíníme, že ve hře se mají vyskytnout na dálku ovládaní roboti a menší helikoptéry, které si získali oblibu v předchozích hrách. Rovněž se jedná o nepostradatelnou součást každého dobře vycvičeného týmu. Jako třetí je tu Sniper. Jak už název napovídá, má nejradši tichou likvidaci na větší vzdálenost a nejraději spí se svojí puškou. Jako poslední je tu poté Recon, který je v boji prakticky neviditelný a specializuje se především na tichý průchod nepřátelským prostředím. S tímto jenom zmíníme, že vývojáři do hry zakomponovali bojové umění Krav Maga, které se používá v izraelské armádě. Toto bojové umění bylo vymyšleno pro potřeby zdejší armády, aby s použitím co nejméně pohybů byl odzbrojen každý útočník.

Protože se Ghost Recon: Future Soldier odehrává v blízké budoucnosti, budeme moci očekávat řadu až sci-fi věciček. To by se dalo alespoň říci na první pohled, ale vývojáři ubezpečují, že vše bude postavené na reálných základech a vždy vycházejí z prototypů, které už dneska existují a armáda je zkouší. Je tak pravděpodobné, že zbraně a další vymoženosti z Ghost Recon: Future Soldier, uvidíme brzy používat vojáky na reálných bojištích. Jednou z těchto věcí by měl být i speciální oblek, o kterém se toho v poslední době napsalo společně s hrou opravdu hodně. Tento oblek vás totiž dokáže udělat neviditelným. Určitě se nyní ptáte, jak je to možné. Jedná se o speciální štít, který vždy promítne to, co se nachází na jeho protilehlé straně. Díky tomu se pak zdá, že před vámi nic nestojí. Ke cti vývojářům je nutné dodat, že podobná technologie v současnosti skutečně existuje, takže nejde jen o věc přetáhnutou z filmu Predator, jak se ostatně jeden čas tato hra pracovně jmenovala. Součástí hry bude i speciální oblek nazvaný exoskeleton, který umožní jeho majiteli běhat daleko rychleji, ale i daleko více vydržet a doskočit třeba do míst, kam by se normálně nedostal. Součástí obleku je poté i velmi technologiemi vyspělá přilba, ne tu co má Petr Čech, myslíme vojenskou. Ta vám dokáže poskytnout všechny údaje o bojišti, i to, co má nepřítel za zbraně, jak je na tom se zdravím a dokonce i jeho pozici.

Kromě propracované hry pro jednoho hráče, bude u hry nedílnou součástí i hra pro více hráčů. Už nyní UbiSoft slibuje, že se bude jednat o opravdu propracovanou část, přičemž půjde hrát na rozdělené obrazovce ve splitscreenu, ale i online prostřednictví služeb Playstation Network a Xbox Live. Chybět poté nebudou klasické herní režimy jako Deathmatch, Teamdeathmatch a Capture the Flag, ale i další, které vývojáři zatím tají. Každopádně se je dozvíme už v létě, kdy na službě Xbox Live startuje uzavřená betaveze. Pokud o ní stojíte, tak jedinou možností je zakoupit hru Splinter Cell Conviction, která vám betaverzi v létě odemkne. O samotné betaverzi poté není známo vůbec nic, takže musíme počkat. Co už je ale jisté o online režimu teď, je to, že chybět nebude ani v dnešní době hodně populární systém levelů, přičemž za každý dosažený level se vám odemknou nové možnosti. Kromě klasického režimu pro více hráčů počítají vývojáři i s kooperativní kampaní, kde by se mohla projevit trocha taktiky. O tomto režimu se ale ví nyní hodně málo informací.

Ghost Recon: Future Soldier vypadá opravdu lákavě, ačkoliv je dost pravděpodobné, že se fanouškům starším dílům moc líbit asi nebude. Akčnější a rychlejší postup hrou je cítit na sto honů, což může být snaha Ubisoftu odpovědět na úspěch her jako Modern Warfare nebo Battlefield. Jestli těmto zmíněným hrám natrhne Ghost Recon: Future Soldier zadek, tak to uvidíme na začátku příštího roku, kdy vyjde pro Xbox 360 a Playstation 3. Ve vzduchu jsou poté i verze pro konzole jako Wii, DS a PSP, ale na jejich potvrzení a informace o nich si musíme ještě počkat.

Ghost Recon Future Soldier

ps3x360
UbiSoft, Ubisoft
Datum vydání hry:
25. 5. 2012
KARTA HRY
8/10

Komentáře