GC2010 - GoldenEyE 007
Na prezentaci Golden Eye 007 nebylo zase tak těžké se dostat. Možná i z toho důvodu, že hra je pouze na Nintendo Wii a všichni spíše dávali přednost hrám pro ostatní platformy. To nám ale moc nevadilo. Moc rádi jsme se na Golden Eye 007 podívali. Po pár minutách postávání u stánku se nás ujal PR chlápek od Activisionu a posadil nás na chvilku do místnosti vyhrazené pro novináře. Zde jsme si dali nejprve pití, které zde bylo jako každý rok pro novináře zcela zdarma. Poté už ale přišla ta správná chvíle, kdy si pro nás přišli samotní vývojáři hry, abychom je následovali do zatemnělé místnosti, kde byla velká televizní obrazovka a na ní napojená konzole Wii. Nejprve ze všeho nám vývojáři pustili trailer, který ale byl zhruba dva měsíce starý a určitě ho už viděl úplně každý http://www.youtube.com/watch?v=HtF74p5a3j8 . To bylo jen takové navnadění, takže jsme konečně mohli přestat zívat. Ještě před začátkem nám vývojáři řekli, že zde prezentují verzi, která je zhruba 14 dní stará, přičemž do vydání se pravděpodobně ještě dost změní. To jen, abychom nebyli překvapeni z bugů.
Po zapnutí následovala klasická úvodní obrazovka, kde byla možnost zapnout hru pro jednoho hráče nebo multiplayer. Nejprve nám tak byla předvedena první část, kterou vývojáři zapnuli hned na nejlehčí obtížnost, z celkových čtyř. Přeci jenom, umřít při prezentaci není moc dobré, přesto se to několikrát vývojářům povedlo. Pokud jsme dobře viděli, tak celou hru bude možné projít i v režimu Time Trials. Celá prezentovaná úroveň začala letem v letadle, kdy se Bond mohl rozhlížet kolem sebe. Krajina sice nebyla tak detailní, jak jsme už zvyklí z jiných her, ale rozhodně nešlo o něco hrozného. I když kolega ze zahraničního magazínu pod vousy pronesl, že něco podobného viděl naposled u PS2 her. Každopádně poklidný let přerušil výbuch a Bond se snesl z letadla do lesa. Pokud byste čekali, že vás čeká nějaká ta procházka lesem, tak byste se spletli.
Na Bonda už čekaly ozbrojená komanda, která už stihla rozmístit po lese i kulometné věže. Nejprve nám vývojáři ukázali, jak umí agent 007 potichu likvidovat nepřátele. Není tak problém se k nepříteli připlížit a zlomit mu vaz. Rovněž ve většině případů pomohla i pistole s tlumičem, která jednou dobře mířenou kulkou poslala nepřítele k zemi. Aby se mohl Bond nerušeně plazit mezi nepřáteli, tak k tomu měl i radar v horní části obrazovky, vůbec nepodobný tomu, jaký používal Solid Snake v prvních dílech série Metal Gear Solid. Radar byl opravdu až na některé detaily stejný. Kromě nepřátel ukazoval radar i místo, kam se musel Bond dostat, díky čemuž asi nehrozí, že se ve hře ztratíte. Vždy byste totiž měli mít tento pomocník v podobě šipky. I když se nám tedy nezdálo, že by šlo v této hře zabloudit. Pomáhal k tomu i dost lineární level design předvedené úrovně.
Po chvilce, kdy Bond pěkně potichoučku likvidoval nepřátele, už nezabránil spuštění alarmu. Najednou se nad ním objevil i vrtulník, ze kterého vyskákali další lumpové se samopaly. Začala tak divoká přestřelka, kde už Bond používal také samopal, ale i brokovnici a další zbraně. Zde už šlo o klasickou akční střílečku, ve které jste museli vystřílet vše, co se pokusilo na obrazovce byť jen pohnout. Vzhledem k tomu, že nepřátelé měli pěkné maskáče, v lesním prostředí zase tak moc dobře vidět nebyli, což byl celkem problém. Zde jen musíme ještě dodat, že jejich inteligence sice nebyla největší, ale dokázali se krýt i ustupovat, když už se producent hry opravdu rozjel a střílel prakticky na všechny strany. Po vystřílení této pasáže nám byla ukázána ještě jedna vychytávka, která souvisela s vybavením samotného hrdiny. Tou vychytávkou byla možnost přeprogramovat kulometnou věž, aby střílela na protivníka. Stačilo najít příslušný PC a mobilem (nebo PDAčkem?) ho zaměřit. Poté věž spustila střelbu a eliminovala všechny nepřátele v dohledu. Velmi působivé.
Ačkoliv prezentace hry pro jednoho hráče byla poutavá, musela skončit, aby nám toho vývojáři neukázali až příliš hodně. Po jejím konci ale následovala druhá polovina času, kterou jsme s vývojáři strávili. Pustil se totiž multiplayer pro čtyři hráče na jedné obrazovce. Vývojáři nám tak rozdali ovladače, přičemž i oni sami se chopili ovladačů. Multiplayerová vřava tak mohla začít, přičemž nám byla ukázána mapa, která se odehrávala na nějaké továrně. Ačkoliv nejsem zrovna expert na multiplayer u her, tak musím říci, že se hra hrála opravdu dobře a celou dobu jsme se hodně bavili a v místnosti se i navzájem hecovali. Škoda jen, že kolo bylo nastaveno na pár minut, po kterých už následovaly jen naše otázky na vývojáře. Jedna z nich třeba směřovala na dodatečné DLC balíčky. Ty ale nebudou, protože vývojáři vše co chtějí mít ve hře, bude přímo na disku v den zahájení prodeje.
Po otázkách už následovalo jen rozloučení a poděkování za opravdu povedenou prezentaci. Rozjezd na Gamescomu tak byl pro nás opravdu povedený, přičemž jsme viděli hru, která se jednoduše může stát velkým hitem na Nintendu Wii. Ačkoliv jsme hře na počátku nevěřili, nyní máme v ní opravdu velkou naději. Už se těšíme, až si ji budeme moci v listopadu koupit.
Komentáře