GC2010 - Dead Space 2
Než jsme se chopili ovladačů, tak nám producent hry trošinku Dead Space 2 představil, abychom byli v obraze, o co vlastně jde. I ve druhém dílu se hráči ujímají postavy Isaaca Clarka, který se od posledně docela dost změnil. Už to není jen prostý údržbář, který je vyslán na nějakou tu poruchu lodi. Je to ošlehaný chlapík, který si už jednou prošel onu hrůzu, kdy loď napadla mimozemská havěť, která vylezla z Markeru. Dokonce už umí prohodit i během hry nějaká ta slova a mluvit s ostatními postavami. Nyní se nachází na obrovské vesmírné stanici, kde se začnou dít ony staré hrůzy znovu. Znovu se tak objevují Necromorphy, kterých je opravdu hodně a začnou dělat z obyvatel lodi své kolegy. Isaaca už tak zřejmě nic po tom, co prožil, nerozhází a znovu si tak oblékne na sebe oblek, vezme zbraně, které má po ruce a začne znovu onen nefalšovaný masakr.
Nyní už ale k demoverzi, kterou jsme si mohli zahrát. Ta začínala ve výzkumné části stanice, která vypadala na první pohled opuštěně. Tedy až do chvíle, kdy vylezl první neřád, ke kterému se přidali další. Od začátku jsme neměli žádný problém s ovládáním, protože vše je úplně při starém. Dokonce se vrátil i navigátor, který ukazuje cestu k cíly. Mohli jsme se tak pustit do křížku s prvními obyvateli této části stanice. Ti většinou vypadali stejně, jako v prvním díle, takže i pomohlo klasické ustřelení nohou. Občas ale dokázali vyskočit z míst, ze kterých byste to rozhodně nečekali, takže kromě leknutí jsme měli co dělat, abyste ho i ze sebe setřásli. Mačkání Xka se ale někdy nepodařilo dostatečně rychle, takže na nás emzák vysypal vnitřek svého žaludku, sundal Clarkovi helmu a následovala obrazovka s nahráním poslední pozice. Zde je nutné říci, že ukládací místa byly vždy jen kousek od sebe, takže jsme neopakovali moc velkou pasáž.
Ačkoliv celý průchod laboratořemi byl lineární a obsahoval zástupy nepřátel, pořád si udržoval svoji nezapomenutelnou atmosféru z prvního dílu. Rovněž se vrátily i lekací momenty, u kterých jsme několikrát povyskočili. Není nic horšího, než když jdete chodbou, na jejímž konci na vás něco vyskočí a chce vás sežrat. Na rozsekání těchto potvor měl Isaac pistoli a samopal z první hry, ale nechyběla ani novinka v podobě docela silní kuše, která ustřelila na jeden zásah klidně celou končetinu. Rovněž se do druhého dílu vrátily i automaty, kde si můžete vylepšovat oblek a kupovat nové věci.
Celá demoverze se ale neskládala jen z akční pasáže. Po vystřílení nepřátel jsme se dostali do hlavní místnosti, kde bylo nutné vyřešit jednu logickou hádanku. Ta spočívala ve vypnutí gravitace pomocí obrovského generátoru. Hádanka byla ale docela lehká a i za pomoci producenta hry jsme ji vyřešili během několika minut. Následoval odraz od země, a už jsme plachtili vzduchem a museli se dostat na opačný konec místnosti. Pohyb v místnosti bez tíže byl velmi jednoduchý, jako ostatně v první hře, a nedělal nám tak žádný velký problém. Když už jsme letěli, museli jsme se dostat přes rychle točící se ventilátor. Zde Isaac použil výboj, který větrák pozastavil, aby ho mohl proletět. Když už jsme se dostali ještě přes několik rychle se otevírajících a zavírajících dveří, mohli jsme seskočit na zem a znovu gravitaci zapnout. Díky tomu všechny objekty, které létaly po okolí, spadly na zem.
Následoval další průchod vesmírnou stanicí, kdy nám byla ukázána konverzace s jinou postavou, která probíhala skrze klasické okno, které se objevilo na obrazovce. Následovalo otevření dveří, aby se Issac dostal do rozlehlého kostela. To byla chvíle, kdy se na nás vrhnul jeden z bossů hry. Issaca házel ze strany na stranu, takže jsme museli v leže střílet do jeho jazyka, na jehož konci měl obrovský dráp, kterým by stačilo, aby nás jednou zasáhnul a hned bychom měli mezi očima díru. Po porážce této bestie, která nám pořádně napumpovala adrenalin, jsme museli po kostele zneškodnit spoustu nevychovaných dětiček s obrovskými drápy, ke kterým se přidaly i další potvory. Následovala pasáž, kterou jsme se prostříleli až na plošinku, ze které nás málem vycucl proud vzduchu do vesmíru. Ještě že tu byl poklop do útrob stanice. Že bychom se možná i radši nechali vycucnout do vesmíru, jsme si řekli hned po pár vteřinách.
Na scéně se totiž objevilo další obrovské monstrum, které si s námi začalo ihned slušně hrát. Házelo nás po místnosti, přičemž jedinou možností bylo mu ustřelit ruku. Pokud jsme nevystřelili vždy ve správný čas, kdy nás monstrum na chvíli uvolnilo, skončili jsme bez hlavy a museli pasáž opakovat. Po několika minutách nás monstrum hodilo přes celou chodbu, kterou jsme se dostali zpět na plošinku, ze které nás ale bohužel šmejd vzal sebou mimo stanici. Zde souboj pokračoval, přičemž celý působil opravdu hodně dobře. Něco takového přesně v původní hře chybělo. Doufejme, že soubojů mimo stanici bude daleko více. Ze stanice poté začaly vylétávat do vesmíru výbušné sudy, takže stačilo načasovat střelbu a odprásknout monstru jeden u hlavy. Konec demoverze. WOW.
Než to tu ještě ukončíme, tak řekneme, že byla prezentována demoverze pro Playstation 3. Jak jsme se dozvěděli, konzole od Sony je pro vývojáře primární, což by mělo znamenat, že bude na obou konzolích vypadat stejně dobře. Co se týče demoverze, tak ta vypadala opravdu hodně dobře a dalo by se říci, že se řadila k těm nejhezčím hrám na výstavě. Nás dotaz poté směřoval i na bonusy pro jednotlivé verze, ale producent hry nám řekl, že obě verze budou stejné. Alespoň tedy, co se obsahu týče. Neplánují tak žádný exkluzivní DLC obsah, který je dnes v módě. Jediný bonus, který bude PS3 verze obsahovat, jer plná verze hry Dead Space Extraction.
Celá prezentace hry Dead Space 2 na nás působila opravdu epickým dojmem. Od úvodní minuty jsme si ji užívali a vývojářům začali bezmezně věřit. Pokud jste se báli, že hra bude až moc akční a budou chybět hororové momenty, tak na to rozhodně zapomeňte. Momentů, kdy vás hra vystraší je opravdu hodně. Už se tak těšíme na začátek příštího roku, kdy Dead Space 2 dorazí na pulty obchodů. Pokud si udrží kvalitu z předvedené demoverze, bude se jednat o velký hit.
Komentáře