GC09 - RAGE prezentace
Pokud jste měli možnost vidět nedávný trailer na RAGE z QuakeComu, tak můžeme prozradit, že byl sestříhán právě z demoverze, kterou jsme měli možnost vidět na GamesComu. Ta běžela sice na PC, ale vývojáři jí ovládali pomocí Xbox 360 gamepadu. Prezentace začala jízdou, kdy se musel hlavní hrdina dostat z nepřátelského území do z traileru známého města plného NPC postaviček. S každou si mohl poté promluvit, přičemž se od nich dočkal vždy užitečných odpovědí a někdy i nových úkolů. Čeho jsme si mohli při rozhovorech všimnout, byla úžasná animace a mimika všech postav, která vypadala opravdu nádherně a zde se ukázala plná síla enginu id Tech 5. Samotná procházka po světě RAGE byla velmi podařená a vzbuzovala v nás pocit, že se jedná o jakýsi mix Doomu 3 a Motorstormu střihnutého Full Autem. Co však možná prezentaci trochu kazilo, byly dlouhé nahrávací obrazovky, které trvaly i několik desítek vteřin. Vývojáři nám ovšem slíbili, že v konečné verzi budeme svědky jen několikavteřinových nahrávacích obrazovek. Dokonce si zavtipkovali, že normálně jim nahrání levelu trvá dvě vteřiny, když už jsme se přes dvě minuty dívali na obrazovku s loadingem.
Hra by se dala rozdělit na tři části. Tou první je pochopitelně procházka po světě, kde plníte všelijaké úkoly, nechybí střety s protivníky a boj o holý život. Tato část na nás působila poněkud utahaně, ale rozhodně zajímavě tím, že se jednalo o normální střílečku, která si na nic nehraje, ale velmi dobře se ovládá. Hlavní hrdina má na střety s protivníky připraven hned celý arzenál zbraní, přičemž nechybí brokovnice, samopaly a dokonce granáty, které dokážou eliminovat i větší skupinku protivníků. Kromě vlastních schopností máme k dispozici i jakéhosi pavoukovitého robota, který dokáže chodit a připevněným kulometem posílat nepřátele rychle do hrobu. Robota můžete po čas hry i ovládat, takže se chopíte pouze jeho, abyste si třeba otevřeli dveře z druhé strany škvírou, do které se prostě nenasoukáte, i kdybyste se rozpůlili. Tato akční pasáž je klasická střílečka, která zřejmě nikoho nepřekvapí, ale snad bude v plné verzi alespoň tak zábavná, jak se na první pohled zdála.
Druhou část tvoří klasické závody připomínající Motorstorm a Full Auto. Tyto závody se odehrávají v pouštích, kdy na startu stojí několik protivníků a úkol je pochopitelně dojet několik následujících kol první a použít k tomu všechny možné prostředky. Kromě klasické strkanice, abyste dostali vaše soupeře pod tlak a oni se dostali mimo trať, můžete používat i kulomety připevněné na vašem vozidle. Střelba do protihráče většinou znamená demolici jeho vozidla a na krátký čas vyřazení ze závodu. Pokud ale vy používáte tyto prostředky, můžete si být jistí, že pozadu nezůstávají ani vaši kolegové na trati. Po dvou pokusech se nakonec podařilo dojet první do cíle, za což budeme odměněni nějakými těmi body. Třetí část tvoří jakési arény, kde likvidujeme hordy nepřátel, kteří se na nás řítí. Každá aréna má několik kol, která se opakují a je tak jen na umění hráče, kolik kol vydrží, než si z něj nepřátelé udělají sekanou k obědu. Tento mód nás nijak neoslnil, ale zase na druhou stranu musíme říci, že byl ukazován jen několik minut, takže pořádný obrázek jsme si z něj udělat nemohli.
RAGE na nás působil dosti rozpačitým dojmem. Rozhodně má potenciál na to, aby se jednalo o perfektní hru, která přinese trošku jiný pohled na žánr akčních her. Kdo jiný by měl přinést revoluci než vývojáři, kteří se podíleli na vzniku tohoto žánru. Na druhou stranu nás ale hra v ničem nepřekvapila, vše už jsme mohli vidět v jiných hrách, a navíc závody a arénové souboje nepůsobily moc dobře. Na druhou stranu je ale nutno říci, že nejde soudit na základě půlhodinové ukázky hodně nedodělané hry, na které je nutné ještě několik měsíců pracovat. Potenciál tu je, nyní ho ještě využít.
Komentáře