GamesCom 2013 - Zaklínač 3: Divoký hon
Hned na začátku nám vývojáři řekli klasickou omáčku o hře, která nám ji trochu více přiblížila, abychom poté nebyli v ukázce ztraceni. Hlavním hrdinou je pochopitelně opět Geralt, lovec monster, kterého nyní čeká zakončení celé ságy. Vývojáři zatím o příběhu docela mlčí, ale to je dáno hlavně tím, aby byli hráči následně překvapeni během hraní, nechtějí toho moc říkat předem, což se dá u příběhového RPG pochopit. Na začátek nám tak musela stačit informace, že Zaklínač 3: Divoký hon se odehrává jen několik měsíců po druhém dílu, kdy je celý svět v jednom velkém chaosu, protože na něj opět útočí Nilfgaardská vojka. Hlavní hrdina Geralt má v tuto dobu už plně obnovenou paměť, přičemž se kolem tohoto dozvíme během hraní daleko více informací. Scénárista hry nám rovněž potvrdil, že během hraní potkáme i celou řadu dalších zaklínačů a postav, které můžeme znát z předchozích herních dílů, ale i knížek. Přesnější ale nebyl, takže tu je prostor pro spekulace fanoušků, které stejně přijdou, i kdyby nám vysypal nějaká konkrétné jména.
Od začátku prezentace nám vývojáři dávali jasně vědět, že hodně poslouchají zpětnou vazbu hráčů, což se následně projevilo i do vývoje třetího dílu. Jak už asi víte, ten se odehrává v otevřeném světě, který je zhruba 35x větší, jak ten ve druhém díle. Podíváme se tak do spousty zajímavých lokací, dokonce je možné plachtit na moři a dostávat se tak na nejrůznější menší ostrůvky, a na nich hledat další dobrodružství. Kromě plachtění budete moci překonávat i delší vzdálenosti pomocí koně, kterého je možné osedlat, dokonce nám bylo řečeno, že do některých lokací se bez čtyřnohého pomocníka dostat ani nedá. Vývojáři nás údajně nebudou do ničeho nutit, bude čistě jen na nás, co budeme ve hře dělat a jak se rozhodneme ji hrát. Ostatně velký důraz je kladen právě na vedlejší obsah, protože po hlavním příběhu, který má trvat zhruba 50 hodin, nás bude čekat i 50 hodin dalších vedlejších úkolů a aktivit.
Ono plachtění nebo hromada vedlejšího obsahu není jedinou novinkou v hratelnosti. Jak nám hned na začátku bylo ukázáno, Geralt umí i skákat, což je něco, po čem fanoušci volali už u druhého dílu. Nyní tedy umí hlavní hrdina vyskočit, a překonat tak menší nebo středně velké překážky. Při ukazování světa našel Geralt na útesu ohniště, k němuž si hned sedl, a ve zrychleném běhu času nám bylo ukázáno, jak se postupně mění nejen denní doba, ale i počasí, které rovněž bude hrát ve hře důležitou roli. Jako příklad nám vývojáři ukázali moře. To bylo během slunečného počasí klidné, téměř bez vlnky, zatímco za bouřky byly na moři obří vlny, a jak scénárista hry podotkl, není moc dobrý nápad na moře za tuto situaci vyjíždět.
K otevřenému světu nám bylo ještě řečeno, že je možnost využít i rychlé cestování. Jakmile Geralt navštíví nějakou novou lokaci, je možné se kdykoliv do ní skrze rychlé cestování přesunout. Podle ukázky trvalo nahrání lokace skrze rychlé cestování několik vteřin. Co se ale jinak týče nahrávacích obrazovek, hra je prakticky nemá, přechody z jedné lokace do druhé v reálném čase jsou naprosto plynulé, což je od druhého dílu velký posun. To je ale ostatně jedna z novinek, kterou umí nový engine, vytvořený právě pro hry v otevřených herních světech.
Demoverze, která nám byla prezentována na GamesComu, začala v pěkné rybářské vesničce, kde se to hemžilo obyvateli, přičemž každý dělal svoji každodenní práci. Vesnička vypadala živě, uvěřitelně, navíc měla spoustu pěkných detailů, ale jak nám bylo řečeno, na vizuální stránce se stále pracuje, takže nic není finální. Po vesničce se Geralt přesunul na pláně, aby nám vývojáři ukázali lov monster, o nichž bude Zaklínač 3: Divoký hon především. Netrvalo dlouho a hlavní hrdina narazil na obrovskou potvoru s rohy jelena (obrázek - http://farm3.staticflickr.com/2851/9608249006_ab596a7057_o.jpg ), která byla celkem hbitá, takže souboj vyžadoval uhýbání a ve správnou chvíli vždy udělat protiútok. Zde jsem si mohl poprvé všimnout, jaký velký pokrok doznal právě bojový systém, který je nyní daleko dynamičtější a přináší spoustu nových možností v boji. Prakticky v jeden okamžik můžete tasit meč a nebohé monstrum seknou, ale také máte hned k dispozici nějakou tu magii. Geralt v ukázce hodně často využíval ohnivé kouzlo, kterým monstrum zapálil a způsobil mu tak docela velká zranění.
Po jeho porážce, která si vyžádala několik minut boje, nám už byla prezentována přímo jedna zřejmě vedlejší mise. V ní dorazil Geralt do menší vesničky, kterou ohrožovalo záhadné monstrum. Geralt se nabídnul, že za nějaký ten peníz monstrum najde a zlikviduje, na což samozřejmě vesničané slyšeli. Geralt se následně vydal do nedalekého lesa, aby monstrum našel. Při hledání monster bude moci Geralt ve třetím dílu využít speciální vidění, které mu ukazuje stopy monstra, ale i třeba poničené stromy a další informace, aby věděl, kudy se za ním má vydat. Vidění prakticky vše zbarví do černobílé, přičemž všechny stopy se vždy zbarví do červena, takže je nejde přehlédnout. Během hledání stop Geralt zjistil, že monstrum vyvolala jedna dívka z vesnice, což se samozřejmě jejím sousedům ani trochu nelíbilo, a rozhodli se tak zrádce, tedy čarodějnici zlikvidovat. Zde bylo vidět, že Geralt zrovna nesouhlasí s rozhodnutím vesničanů v zabití zrádce, ale raději se do toho nepletl a vydal se vypuštěné monstrum najít a zabít.
Následovalo dalších několik minut pobíhání po lese a hledání stop, kde by se mohlo monstrum nacházet, což nejprve vyústilo v pád demoverze. Je vidět, že vývojáři na hře ještě pracují a nemají vše dostatečně odladěné. Po novém zapnutí jsme se už ale mohli dívat, jak Geralt potvoru našel. Nástup děsivého monstra připomínajícího uschlý strom byl velkolepý (obrázek monstra - http://farm3.staticflickr.com/2865/9605016777_0c1e49046f_o.jpg ), no a následný souboj byl hodně napínavý, protože stejně jako Geralt, i vyvolané monstrum si pomáhalo nejrůznějšími speciálními útoky, ale dokázalo si přivolávat na pomoc i vlky. Souboje s těmito silnými, dá se říci bossy, nebudou rozhodně lehkou záležitostí, a jak nám vývojáři i řekli, dobrá příprava před podobným soubojem bude vždy klíčová a rozhodovat o případném úspěchu či neúspěchu. V prezentované demoverzi ovšem Geralt monstrum porazil, vývojáři samozřejmě moc dobře věděli, jak na něj, takže už jen zbývalo se vrátit do vesničky. Po předložení důkazu, že je monstrum zabito, dostal Geralt svoji odměnu a mohl se vydat dál cestovat po světě. Tím také demoverze skončila. Než jsem ale odešel, scénárista utrousil, že jako v prvních dvou dílech, budeme během hraní dělat spoustu rozhodnutí, která se následně promítnou do příběhu. Třeba i v prezentované krátké demoverzi šlo některé věci vyřešit jinak, což by mělo úplně jiný efekt na její závěr.
Ačkoliv Zaklínač 3: Divoký hon nebyl nejhezčí hrou na GamesComu, svými možnostmi veškerou konkurenci prakticky zadupal do země. Propracovanější hra s většími ambicemi na GamesComu letos nebyla. Z toho, co jsem mohl vidět, mám hodně dobrý pocit a vývojářům bezmezně věřím. Těžko si po první ukázce představit, že by vývojáři nějak zásadně zklamali, protože jen přinášejí osvědčené prvky z předchozích dílů, jen nyní v daleko větším podání. Pokud bych měl říci jediný zápor celé prezentace, byl by to asi termín vydání, stanovený na podzim příštího roku. Čekání bude hodně těžké. Zaklínač 3: Divoký hon vyjde pro next-gen konzole Playstation 4 a Xbox One.
Komentáře