GamesCom 2013 - The Order: 1886
Než prezentace začala, Ru Weerasuriya nám řekl, že studio Ready at Dawn bylo založeno v roce 2003, no a od té doby spolupracují se Sony. Toto dlouhé partnerství, díky němuž vznikly hry jako Daxter, God of War: Chains of Olympus nebo God of War: Ghost of Sparta pro PSP, bude i pokračovat nadále, přičemž podle všeho si všichni spolupráci nemohou vynachválit. Ru Weerasuriya dále zmínil, že není zase takový rozdíl pracovat na PSP a Playstation 4 hrách, i když uznal, že na nové next-gen konzoli od Sony každý očekává úplně jinou vizuální prezentaci, která musí splňovat ty nejpřísnější měřítka. No a právě o vizuální stránce a použité technologii byla i celá následující prezentace hry The Order: 1886.
Jak už možná víte z E3, hra The Order: 1886 se odehrává v 19. století ve viktoriánském Londýně, kde lidé bojují proti odvěkému, mocnému nepříteli. Hlavní hrdina Galahad jakožto člen elitního řádu rytířů se do celého sporu zapojí, aby byl co nejdříve minulostí. To samozřejmě zase tak lehké nebude, zvláště když výhra nebo případná prohra nemusí mít vliv jen na Londýn, ale na celý svět. Hra se ovšem bude odehrávat v Londýně, a na ten se vývojáři při vývoji zaměřili především. Proto do toho skutečného poslali před zhruba dvěma lety skupinku, která během několika týdnů nafotila několik desítek tisíc fotek a natočila spoustu videí. Vývojáři se během návštěvy nezaměřovali jen na nejrůznější památky, ale hlavně i na detaily, které budou ve hře velmi důležité, protože navodí pocit skutečného místa.
Ačkoliv se hra odehrává v 19. století, bude mít Londýn i několik moderních prvků. Ostatně jsme v alternativní historii, a tam je vše dovoleno. Ano, během hraní uvidíme klasické památky jako Big Ben, Tower Bridge nebo katedrálu svatého Pavla, ale podíváme se i do moderního metra, které nejezdí jen pod zemí, ale i na povrchu. Ony některé technologie jsou ve hře daleko propracovanější, než byly skutečně v 19. století, což je zapříčiněno i nastalým sporem. Vše se tak muselo dát rychleji do pohybu. To je vidět i třeba na zbraních. Ačkoliv nám bylo ukázáno jen technologické demo, k němuž se dostanu ještě níže, hlavní hrdina měl k dispozici několik opravdu zajímavých palných zbraní, které samozřejmě v 19. století existovat nemohly. Třeba samopal, který v sekundárním režimu střílí broky jako brokovnice. Dále bylo zmíněno, že na obloze budou létat vzducholodě Sentinels, ochraňující lidi pod sebou, na ulicích budou plynové lampy a tak dále.
Nedávno se na internet dostal PDF dokument, který ukázal skenování skutečných materiálů do The Order: 1886. O něm se zmínil i Ru Weerasuriya během prezentace, ukázal i několik pěkných předmětů s texturou ve vysokém rozlišení. Tato část prezentace končila jednou souvislou scénou, v níž byly všechny předměty a materiály zakomponovány, což vypadalo moc pěkně. Scéně určitě pomohlo i perfektní osvětlení, na němž si rovněž dávají vývojáři hodně záležet, aby vše mělo filmový nádech.
Po této omáčce, která nám všem hru blíže představila, se Ru Weerasuriya chopil Dualshocku 4, aby nám ukázal technologii, na které hra The Order: 1886 poběží. Zmínil, že jejich RAD 4.0 engine zatím běží na PC, které má ovšem stejné hardwarové specifikace, jako Playstation 4, takže hra bude vypadat pěkně, jako v E3 traileru, možná i lépe po další optimalizaci. Nejprve nám byl ukázán hlavní hrdina Galahad, jemuž se krásně hýbalo oblečení podle toho, jak se pohyboval. Z tohoto bylo jasně patrné, že The Order: 1886 je akční hra ze třetí osoby, která bude mít dost podobné ovládání jako Uncharted. Ostatně hlavní hrdina je viděn ze stejného pohledu, a to i při zaměření, jako Nathan Drake. Zbraně je možné měnit klasicky na šipkách.
Tohle samozřejmě byl jen začátek, protože pak došlo na střílení po úrovni, aby nám byla ukázána fyzika, která počítá i s malými předměty. Vše se efektivně ničilo, shazovalo (když se střelilo do pouzdra na kytaru, pouzdro se otevřelo a kytara vypadla), případně i deformovalo. Třeba střela do plechovky ji sestřelí, ale také ji efektivně zdeformuje. Ostatně nám i bylo ukázáno, jak reagují různé předměty na kulky. Zatímco sklo se roztříští po střele, to střela do kovového pláště udělá jen otlak, který je ale moc dobře vidět, navíc se zvětšuje, jak střílíte dál do stejného místa. Když bylo téměř vše zničeno, byla ukázána i síla granátu na zavěšenou dřevěnou krabici. Když byl do ní granát vhozen, ta se po jeho výbuchu efektivně rozletěla po místnosti, snad na tisíc kousků. Po této pěkné ukázce skočil Ru Weerasuriya do druhého levelu, v němž nám byla ukázána fyzika větru na vlajících vlajkách. V současných hrách všechny vlajky na malém prostoru vlají stejně, což vypadá dost nepřirozeně. Vývojáři se proto rozhodli vytvořit technologii větru, kterou zakomponují přímo do enginu. Výsledkem bylo, že každá z šesti vlajek vlála jinak, což bylo velmi příjemné pro oči, a rozhodně jeden z momentů, který mi řekl, že next-gen se skutečně blíží. Právě takové ztvárnění světa chci na next-genu vidět, a je příjemné zjištění, že vývojáři to tak také vidí.
O The Order: 1886 vím po prezentaci zhruba tolik, co před ní, ale vize vývojářů je velmi pěkná a navíc mají technologii, která by mohla posunout akční hry alespoň z vizuálního hlediska o třídu výše. Ačkoliv prezentace neobsahovala žádné reálné záběry z hraní, zklamán jsem rozhodně neodešel, ale už se nemohu dočkat, až všechny ty naslibované věci uvidím pěkně v jednom celku. Pokud se vývojářům vše povede, The Order: 1886 by mohl být černým koněm příštího roku.
Komentáře