GamesCom 2013 - Infamous: Second Son

preview  4
Martin Šmíd, 3. 10. 2013 21:30
Vývojáři ze studia Sucker Punch Productions mají za sebou dlouhou a úspěšnou historii. Někteří z vás je možná znáte za hru Rocket: Robot on Wheels pro Nintendo 64, ale velké jméno si udělali až sérií plošinovek Sly Cooper pro Playstation 2. Následovaly na Playstationu 3 dva díly skvělé superhrdinské akce inFamous, které dokonce donutily Sony, aby vývojáře koupila za nemalou částku. V únoru tohoto roku pak bylo oznámeno, že vývojáři pracují na next-gen hře Infamous: Second Son, k níž jsem se během GamesComu dozvěděl další informace, o které se nyní s vámi podělím.

O příběhu inFamous Second Son jsem se rozepsal v předchozím preview, takže zde nebudu opakovat stejné informace. Radši vás na něj odkážu, zde se budu věnovat jen novým informacím. Vývojáři ostatně během prezentace na GamesComu nic víc z příběhu neřekli, jen tedy opět zdůraznili, že stejně jako u předchozích dílů, i zde budou velkou roli hrát rozhodnutí, která během hraní uděláte. Opět se tedy budete muset rozhodovat, jestli se obětujete pro dobro nebo provedete něco horšího, což se samozřejmě následně promítne do příběhu, ale i okolního světa. Ostatně vývojáři si se světem neskutečně pohráli, je detailní, navíc celý je naprosto dynamický, a během hraní se mění, a to i počasí, jednu chvíli je slunečno, poté zase poprchává nebo přímo prší. Mění se pochopitelně i denní doba, která má následně vliv na to, kolik se nachází lidí na ulici, případně se odráží i v jejich chování. Dynamický otevřený svět se zdá velkou devízou inFamous Second Son. Město jako takové má spoustu detailů, vývojáři ho navíc udělali v rámci možností zničitelné, což samozřejmě přidává během hraní na realitě a kvalitnějšímu zážitku.

Demoverze, která se odehrávala v garážích, byla příliš krátká na to, abych mohl udělat nějaké závěry o tom, jak se bude inFamous Second Son ve výsledku hrát, ale určitě si šlo všimnout velké rozmanitosti, především v systému boje. Hlavní hrdina Delsin Rowe může nepřátele likvidovat pěkně potichu, aby na sebe neupoutal moc pozornosti, no, když už si ho ovšem nepřátelé všimnou, rozpoutá kolikrát pořádné peklo. Jeho hlavní zbraní je samozřejmě kouř, díky němuž umí třeba metat ničivé firebally, ale rychle dokáže vytáhnout i ohnivý bič, který nepřátelům také solidně zatopí. Během prezentace bylo vidět, že stačilo vždy několik švihů, a nepřítel se už válel na zemi. I samotný boj vypadal docela rozmanitě, bylo vidět hodně komb i zakončovacích úderů. Na rozmanitosti soubojů by měly mít vliv i další schopnosti hlavního hrdiny, protože kouř není jediné, co dokáže Delsin Rowe ovládat. Také může nasát energii z neonového osvětlení, což mu přidá spoustu dalších schopností v boji. Vývojáři ale o tomto zatím mlčí, jen dodali, že způsob boje se poté značně mění. Mezi těmito jednotlivými schopnostmi by bylo možné jednoduše přepínat. Snad se v brzké době dozvíme více informací.

Během prezentace věnovali vývojáři i několik minut ovládání, přesněji novým možnostem, které jim přináší gamepad Dualshock 4. Už samotná akce má být daleko intuitivnější díky lepší ergonomii a zadním tlačítkům, ale vývojáři nezapomínají ani na touchpad, který je uprostřed. Ten budete používat během hraní docela často. Hned na začátku nám bylo ukázáno, jak hlavní hrdina dokáže ve stealth režimu někoho chytit pod krkem dotykem dvou prstů touchpadu a následným stlačením ho eliminovat. Pokud zase přejedete oběma prsty přes touchpad, hlavní hrdina dokáže vysunout speciální zásobník, z něhož následně jde vymlátit kouř, který nasaje tak, že se dotknete oběma prsty touchpadu a zatlačíte. Prstem přejíždíte skrze Dualshock 4 i při skenování prstů, abyste otevřeli dveře. Zde bylo možné si všimnout, že vývojáři využívají i reproduktor na Dualshocku 4, což samozřejmě přináší další vtažení do hry. Během prezentace jsem neměl pocit, že by všechny výše vypsané prvky byly jen naroubovány do hry, a moc se do ní nehodily. Prezentované prvky do konceptu hry zapadly, navíc vše se i zdálo naprosto intuitivní, o to je zřejmě ta nejlepší možná vizitka. Pokud takto budou vývojáři touchpad využívat u Dualshocku 4, bude to velká výhoda konzole Playstation 4.

Když byl inFamous Second Son oznámen, mnozí vyzdvihovali do nebes vizuální zpracování. To jsem mohl doposud obdivovat jen z trailerů, které ovšem mnohdy spíše uberou na kvalitě, což se i potvrdilo po několika minutách prezentace. Když vidíte inFamous Second Son pěkně na televizi, na kterou je připojen Playstation 4, je ještě hezčí, všimnete si spoustu jemných detailů, u kterých si řeknete, že tohle je přesně ten next-gen, o němž jste poslední roky snili. Vývojáři navíc pro prezentaci vybrali úroveň, v níž pršelo, přičemž hezčí déšť jsem ve videohrách zřejmě ještě neviděl. Pamatujete na úvod hry Metal Gear Solid 2, jak Solid Snake běhal v dešti po obrovské lodi? Tehdy spadla čelist nejednomu hráči, a nyní je déšť samozřejmě daleko propracovanější, prakticky vidíte každou kapičku, která spadne na zem a udělá reálný efekt. Vizuálně je inFamous Second Son jednou z nejhezčích next-gen her, jaké jsem mohl zatím vidět, navíc už nyní, několik měsíců před vydáním, běžel naprosto plynule, což jen dokazuje, jak lehké je na Playstationu 4 vytváření her.

Vývojáři ze Sucker Punch Productions během zhruba 30 minut dlouhé prezentace ukázali, že přesně vědí jak připravit zábavnou hru v otevřeném světě se superhrdinou, navíc v naprosto skvostném zpracování, které ukazuje všechny výhody nové konzole od Sony. Jedinou nevýhodou u inFamous Second Son je v současnosti jenom fakt, že ještě musíme několik měsíců čekat, protože tohle bych si chtěl zahrát hned. Tady vývojáři jen těžko zklamou, a troufám si i tvrdit, že v únoru poběží pro Playstation 4 naprosto všichni.

inFamous Second Son

ps4
Sony Computer Entertainment, Sucker Punch
Datum vydání hry:
21. 3. 2014
KARTA HRY
9/10

Komentáře