GamesCom 2013 - Diablo 3: Reaper of Souls
Tisková konference Blizzadru začala přímo epicky. Nejprve jsme si mohli poslechnout novou hudbu z připravovaného datadisku Reaper of Souls, no a poté už došlo na úvodní filmeček, po němž následoval obrovský potlesk všech v sále. Blizzard prostě oznamování svých her umí, což se zde znovu ukázalo. Nebudu vám zde zbytečně spoilerovat konec Diabla 3, ostatně konzolová verze vyšla teprve v těchto dnech, takže ještě nemusíte mít dohráno. Důležitou informací ovšem je, že pátá kapitola přímo navazuje na původní události, kdy už si svět Sanctuary myslel, že z nejhoršího je venku. Diablo je minulostí, ale objevil se ještě daleko mocnější protivník, který chce vyhladit celé lidstvo. Onen nepřítel se jmenuje Malthael, anděl, který byl téměř zapomenut. Kde se v poslední stovky let skrýval, je záhadou, která bude muset být během hraní odhalena. Nyní je ovšem zpět jako anděl smrti, aby se zmocnil Black Soulstone a zabít všechny lidi, kteří pro něj představují démony. To by bylo k zápletce datadisku, která zní rozhodně zajímavě.
Protože se objevil nový protivník, budeme se za ním muset vydat do zatím neprozkoumaných končin západního království Westmarch, které leží poblíž Khandurase a Entsteigu. Městečko Westmarch v gotickém stylu bude sloužit pro doplňování zásob a má pochopitelně svoji vlastní architekturu a jedinečnou atmosféru. Jak ale přítomným v sále vývojáři ukázali, většinu času budeme trávit mimo v horách a nejrůznějších kobkách či katakombách, kde na nás budou čekat nejen staří známí protivníci, ale i úplně nové zrůdy. Blizzard nám během prezentace představil třeba děsivého Serapha, který umí rozdávat silné rány, ale také Summoner of the Dead, Executioner mající na ruce obří čepel, s níž umí sekat nepřátelům hlavy, případně Dead Maiden, přisluhovač hlavního záporáka Malthaela. U prostředí s novými protivníky se hodí zmínit, že vývojáři připravili novinku s názvem Loot runs. Pod ní se skrývají náhodně generované dungeony o několika patrech, které by měly na zahrání vydržet zhruba dvacet minut, přičemž nabídnou i náhodně generovaná monstra, počasí a samozřejmě i závěrečného bosse. Tímto si vývojáři slibují větší rozmanitost při opakovaném hraní, protože nikdy nebudete procházet stejný dungeon dvakrát.
Nebyl by to Blizzard, aby do datadisku Reaper of Souls nepřipravil novou postavu, za kterou bude možné hrát. Na rozdíl od Lord of Destruction pro druhé Diablo tu máme tentokrát jen jednu novou postavu, kterou je Crusader, tedy Křižák, který opět bude v mužské i ženské verzi. Křižák je prakticky obdoba Paladina z druhého Diabla, protože se soustředí především na boj na krátkou vzdálenost, přičemž využívá meč a hlavně svůj štít. S ním bude umět perfektně zacházet, ostatně bude mít i několik speciálních schopností. Třeba Shield Bash vymrští kopii štítu na nepřítele, čímž ho na pár vteřin vyřadí z boje. First of the Heavens je zase blesk, který způsobí nepřátelům značné poškození. Zajímavě vypadá i schopnost Falling Sword, která prakticky pohltí hlavního hrdinu a snese ho jako blesk zpět mezi nepřátele. Kromě těchto schopností bude mít Crusader i aury a další pomocníky, třeba dokáže kolem sebe vytvořit ohnivý kruh, který pomalu spaluje všechny nepřátele v okolí. Z prvních ukázek se jeví Crusader jako hodně silná postava, kterou bude lehké si zamilovat.
Blizzard ovšem nezapomíná ani na starých pět válečníků, kteří rovněž dostanou novinky, což je umožněno díky novému levelovému stropu, který bude stanoven nově na 70. level. Díky většímu levelu navíc budou moci postavy využívat nové silné předměty, o kterých se jim dříve ani nesnilo. U levelování se navíc hodí zmínit ještě kompletně přepracovaný Paragon systém, který už nebude omezen na level 100, ale prakticky bude neomezený, což má podle vývojářů vytvářet neomezené možnosti opakovaného hraní. Nový Paragon systém navíc přinese i možnost rozdělovat nové body do jednotlivých atributů postavy, čímž se prakticky vrací systém rozdělování známý z druhého dílu Diabla. To je ale jen začátek, více hodlá Blizzard oznámit v dohledné době.
Novým prostředím, nepřáteli i postavou samozřejmě obsah datadisku Reaper of Souls nekončí. Vývojáři chystají i několik dalších novinek, mezi ně se řadí třeba NPC postava Mystic, kterou naleznete nově v městečku Westmarch. U ní budete moci měnit vzhled i vlastnosti jednotlivých předmětů. Zatímco u vzhledu půjde čistě jen o vizuální změnu, která se neprojeví na funkčnosti, nebo alespoň by neměla, pokud ji ovšem očarujete, změní se náhodně jedna vlastnost u předmětů typu Rare a Legendary. Když už Blizzard představil tuto novou NPC postavu, nemohl nezmínit i nový systém dropování předmětů, který se jmenuje Loot 2.0. Ten ovšem platí jen pro PC, protože padání předmětů z monster je v konzolové verzi kompletně přepracováno. Možná bych i řekl, že systém použitý v konzolové verzi je Loot 2.0 hodně podobný, protože také padá méně různého harampádí a více užitečných předmětů, je i více legendárních. To se ale můžete dočíst v naší recenzi z úterka.
Pro fanoušky původní hry bude datadisk Diablo 3: Reaper of Souls naprostou nutností, dále rozšiřující oblíbený svět o novou epizodu s dost možná nejděsivějším nepřítelem celé ságy. Nyní se jen modlit za brzkou konzolovou verzi, na kterou snad nebudeme muset čekat tak dlouho, jako na původní hru. Že by tentokrát nemuselo být čekání tak dlouhé, nám naznačili přímo vývojáři na GamesComu, takže uvidíme, jak to nakonec bude. Jakmile z Blizzardu vypadne něco více, tak vás samozřejmě budeme informovat. Zatím si níže vychutnejte parádní oznamující filmeček a několik prvních gameplay záběrů.
Komentáře