Enslaved
Veškerý děj se odehrává v post-apokalyptické budoucnosti, v malém městečku zvaném New York. V městečku tak malém, že populací převyšuje naší zemi dvakrát. Přesto je počet obyvatel v Enslaved řídký, možná až vzácný. Proč? Neznámá robotická rasa totiž kolonizuje tuto oblast a brutálně odváží veškeré obyvatele na jejich lodě. Vývojáři také slibují daleko temnější atmosféru, než jsme byli doposud zvyklí. Většina obyvatel žije ve vesničkách roztroušených po celém New Yorku. Jejich denní rutinou je pouze snaha přežít, a to hledáním potravy a stavěním vlastních úkrytů. Přesto se mezi nimi nachází jedna odvážná a možná lehce bláznivá duše. Monkey je blonďák, jenž má ovšem do pravého Kena daleko. Se skarifikovaným potiskem na kůži a špičatým pačesem se Monkey naučil žít naprosto sám, bez pomoci či závislosti na ostatních. Divoch, jehož atletické, akrobatické a bojové schopnosti jsou na vysoké úrovni, ovšem nebude celou dobu sám. Hned na začátku hry si projedete krátkým tutoriálem, který spočívá v útěku z jedné z lodí. Zde vám bude dělat doprovod půvabná rudovláska Trip, jejíž vzhled vám pravděpodobně okamžitě připomene Nariko z již zmiňovaného Heavenly Sword.
Trip je přesný opak Monkeyho, který využívá k boji pouze holé ruce a spíše zvířecí způsoby. Trip je naopak velice vzdělaná, ale zároveň vypočítavá krysa. Při útěku z lodi vám totiž na krk připevnila vězeňský obojek, tudíž má nad vámi i moc. Pokud nebude ona spokojená, vy skončíte velice špatně. Proto si umanula, že právě Monkeyho využije jako vhodného ochránce, který ji má bezpečně transportovat do její vesnice. Po cestě po vás samozřejmě bude chtít mnoho vedlejších činností, jako je pomáhání ostatním lidem a mnoho dalších aktivit, za které jí bude Monkey nenávidět. Postupem času se ale začne karta obracet a Trip bude učit našeho hlavního hrdinu mnoho novinek i ze života normálních lidí, což neměl doposud šanci poznat. Z nepřátel se postupně začnou stávat přátelé, kteří spolu budou bojovat proti hordám robotů. A ne ledajakých. Zpočátku přijdou pouze základní typy, nepříliš nebezpečné, ale zároveň určitě žádná ořezávátka. Postupem času ale začne přituhovat, a vy tak budete muset sáhnout na samotné dno vaší fantazie ohledně likvidování nepřátel.
Ačkoliv Enslaved slibuje vcelku mnoho akce, nepočítejte s tím, že půjde jen o jakousi obyčejnou rubačku plnou testosteronu a drsných hlášek. Půjde totiž o rubačku s enormním množstvím zvířecího testosteronu, menším počtem hlášek, ale rozhodně si i zapřemýšlíte, jelikož někteří roboti jen tak nedají své slabiny na odiv. Jelikož jste dva a každý máte jinou úlohu (Monkey – akce, zabíjení; Trip – hackování a návnada), očekávejte kombinaci všeho možného. Zpočátku tedy půjde opravdu o stroje, později si však začnete všímat, že roboti se chovají spíše jako lidé a také je silně připomínají. Což je možná výsledek genetického inženýrství a únosů lidí. Některé části našich Číslo 5 přátel budou dokonce odnímatelné a vy je tak budete moci využít pro svoje skromné účely, mezi což se počítá právě ničení ostatních nepřátel. Příkladem budiž například vyzkratovaný robot s vadným zdrojem. Pokud si s ním trošku více pohrajete, můžete ho použít na skupinky nepřátel jako časovanou bombu. Nebo zbraně, jež vypadnou z vašich nepřátel – prakticky se tak dostaneme i k palným zbraním, ačkoliv s nimi nemá Monkey žádné zkušenosti. Čím záludnějším a techničtějším způsobem nepřítele porazíte, tím více orbů z něj vypadne. Právě pomocí orbů vylepšujete všechny svoje schopnosti, bez kterých byste dostali pěknou nakládačku.
Krom všech hratelnostních prvků se Enslaved pyšní i vcelku zajímavým hereckým a producentským osazením, které na hře pracuje. Celý příběhový a herecký děj řídí Andy Serkis, kterého známe například jako Gluma z Pána Prstenů. Ve hře Heavenly Sword ztvárnil více než ďábelského krále Bohana a také propůjčil svůj hlas do očekávaného titulu Risen na Xbox 360. Jeho úkolem bude přidat kus dramatičnosti do hry pomocí hrátek s kamerou. Po této stránce se tedy nemáme čeho obávat, Andy je záruka kvality. Alex Garland se z největší části podílel na tvorbě příběhu, který je díky němu daleko temnější. Pokud jste viděli snímek 28 Dní Poté, tak vězte, že to je Alexova práce. Stejně jako Heavenly Sword, i Enslaved klade důraz ne velice kvalitní animace, plné obličejových grimas a velice přesvědčivých hereckých výkonů spojených zejména s téměř bezchybným přenesením mimiky obličejů do hry. Jak tedy sami vidíte, Enslaved má šanci stát se velice kvalitním titulem. V dnešní době je ale lepší věřit pouze vlastním zkušenostem. Přesto můžeme již nyní tvrdit, že ambice lidí z Ninja Theory sahají opravdu vysoko. Budeme se těšit na další přísun informací.
Komentáře