Dragon’s Dogma
Že Capcom hře Dragon’s Dogma hodně důvěřuje mluví především fakt, že na vývoj poslal hned několik svých nejlepších vývojářů, kteří mají za sebou práce na sériích Devil May Cry nebo Resident Evil. Základní ideou bylo vytvořit jedinečný a rozlehlý fantasy svět, kde se svedou souboje s nejedním goblinem, drakem a dalšími potvorami z nejrůznějších mytologií. Na první pohled se zdá, že se tento cíl podaří vývojářům splnit. Nic by ale nefungovalo bez dobře napsaného příběhu, který by vás nutil vykonávat ony hrdinské skutky a bít se s převahou nepřátel. Hlavním hrdinou je obyvatel vesničky Casadeis, který si žije svým poklidným životem a nic nenasvědčuje tomu, že by se měl stát hrdinou. Co ale čert nechtěl. Jednou na vesničku zaútočí obrovský drak a hlavnímu hrdinovi vyrve srdce z těla. Tím to ale nekončí, protože náš hrdina je poslán zpět, aby onoho draka pronásledoval a získal zpět to nejcennější. Asi těžko čekat, že toto bude jediná zápletka a cíl, ale zatím nic víc bohužel nevíme. Každopádně třeba po vzoru série Elder Scrolls se jistě dočkáme i dalších příběhů.
Na hře Dragon’s Dogma je hodně znát, že na ní pracují tvůrci Devil May Cry. Spíše než na klasickou fantasy akci, jakou je třeba už zmíněný Elder Scrolls, se spíše podobá právě sérii Devil May Cry. Na hráče totiž čekají po většinu hry souboje, které občas nemají daleko k epičnosti. Vezměte si třeba situaci, ve které bojujete na rozlehlé pláni s pár skřety a menšími protivníky. Z ničeho nic vám ale nad hlavou přeletí obrovský Griffon, který rozhodně nepřišel pomoci. Abyste ho udolali, budete muset na něj nejenom ze země střílet zápalné šípy, ale i s ním bojovat ve vzduchu pomocí svého meče. V tomto Dragon’s Dogma trochu připomíná hru Shadow of the Colossus, protože ačkoliv nepřítel není tak gigantického vzrůstu, můžete po něm lézt a zasazovat mu spoustu smrtelných zásahů.
Griffon je pochopitelně jen jedním z mnoha podobně velkých protivníků. Během cesty potkáte Hydru, což je had se čtyřmi hlavami. Cílem je Hydře všechny hlavy usekat. Protože Hydra je opět obrovským protivníkem, budete na ní moci vyšplhat a trochu ji upravit šupiny svým mečem. Nečekejte ale, že by souboj s ní byl stejný, jako v případě létajícího Griffona. To rozhodně ne, každý souboj má být originální se svoji vlastní strategií. Při předvedené ukázce si nešlo všimnout naprosto nádherně zpracované hadí kůže, která se chovala jako ve skutečnosti. Kdo viděl hada jen v zoo, tak si možná tohoto ani nevšimne, ale kdo měl toto zvíře někdy doma a pozoroval ho, tuto drobnost jistě ocení. Ostatně vývojáři chtějí vytvořit po všech stránkách vypiplanou hru, která tu ještě nebyla.
Z předchozích řádků je jasné, že Dragon’s Dogma bude stavět především na akci a jedinečném fantasy prostředí. Na RPG prvky se tu tolik nemyslí, ačkoliv postava bude sbírat speciální XP body za zabití protivníků, které poté bude využívat pro svoje zlepšení. RPG systém tu bude ovšem hodně jednoduchý. Na začátku hry si hráč bude moci vybrat, jakou cestou se vydá. K tomu mu má dopomoci hned několik tříd postav, přičemž zatím byly představeny jen tři. Tou první je klasický bojovník (fighter), který si rád všechny neshody vyříkává mečem, případně nějakým lukem s ohnivými šípy. O něco zajímavější může být mág (mage), který umí spoustu zaklínadel. Třetí do party je poté strider.
Capcom už během oznámení řekl, že hráče budou během hraní doprovázet NPC bojovníci, kteří mu budou pomáhat. Je trošinku divné rozhodnutí, že AI bojovníka nebudete moci nahradit živým kolegou, který by se připojil přes Playstation Network nebo Xbox Live. Na kooperaci tak nebude Dragon’s Dogma stavět, což je možná škoda. AI vašich kolegů by podle Capcomu měla být hodně solidní a neměli by vám překážet. Mají se stát vaším rovnocenným kolegou v souboji. Zajímavě zní slíbená podpora vyměňování kolegů. Ty totiž můžete měnit se svými kamarády podle potřeby. Jak přesně tato funkce bude fungovat, v současnosti nevíme, ale zní hodně zajímavě.
Když už jsme u umělé inteligence kolegů ve zbroji, tak je třeba zmínit, že po celém světě potkáte spoustu NPC postav, které vám budou moci pomoci, budete si moci u nich něco koupit nebo opravit zbraně. Většina z nich má být zavřená ve městě, ale bude jich několik stovek, každá s vlastním namluvením a charakterem. NPC postavy rovněž budou reagovat na cyklus dne a noci, takže je jasné, že ve dne bude ve městech daleko více postav, zatímco v noci budou ulice vyklizeny.
Protože je hra Dragon’s Dogma od Capcomu, běží na interně vytvořeném enginu MT Framework, který byl ovšem mohutně upraven, aby vyhovoval pro otevřený svět a všelijaké šarvátky se spoustou protivníků. Už tak z her jako Lost Planet nebo Resident Evil 5 můžete trochu odvodit, jak bude Dragon’s Dogma vypadat. Okolní obrázky ostatně vypadají hodně povedeně. Nebo ne? Stejně dobře na tom má být i výpravná hudba, která hráče vtáhne do hraní a nepustí. Z prvních trailerů to vývojáři dávají jasně najevo.
Dragon’s Dogma zatím vypadá velmi dobře a zdá se, že sázka Capcomu na mix několika žánrů a her se zřejmě povede. Na finální soudy je ovšem příliš brzy, protože pořád toho o hře samotné víme jen hodně málo. To by se ale mělo změnit v nadcházejících týdnech. Dragon’s Dogma je ve vývoji pouze pro konzolové platformy Playstation 3 a Xbox 360. Vyjít by měl někdy na začátku příštího roku, ale na přesné datum si nyní musíme počkat.
Komentáře