Dragon Age 2 - jen na konzolista.cz
Ačkoliv páni doktoři Muzyka a Zeschuk slibovali, že veškeré Dragon Age hry ponesou nějaký podtitul, nakonec z toho sešlo, jelikož by mohly názvy působit zmateně, což je rozhodně pravda, vezmeme-li v potaz, kolik DLC balíčků vyšlo jen na první hru. Název je ovšem to nejmenší, ačkoliv je to faktor, který dává většině dnešních her patřičnou šťávu. Je legrační, co všechno zvládne název hry. Ale teď již k věci. Zatímco jste v Origins soupeřili s arcidémonem a vyháněli Darkspawny ze všech zákoutí Fereldenu, kdesi v hospodě se rodil další hrdina. Ještě předtím, než vesnička Lothering lehla popelem a její zem ochutnala čerstvou krev lidí, se podařilo rytíři jménem Hawke uprchnout. Jak? To už je součást příběhu samotného. Právě Hawke je ústřední postava hry, přičemž už nebudeme hrát za němou a námi vytvořenou postavičku. To se samozřejmě nemusí mnohým hráčům líbit, ovšem vezmeme-li v potaz fakt, že Bioware budou takto schopni vytvořit ještě hlubší a spjatější příběh, nemáme jim to za zlé.
Příběh pak bude vypravován v klasickém venkovském stylu. Cože? Nevíte?! Copak vám babička nikdy nečetla před spaním pohádky? Nebo maminka, případně hodný strýček, který po večerech hlídal maminku? Pravda je taková, že hlavní zápletka hry bude odříkávána vypravěčem. Dynamicky tak budete přeskakovat v událostech, které dohromady pokryjí 10 let herního času, přičemž se právě díky vypravěči ocitnete v mnoha odlišných časových obdobích. Jedním z příkladů vyprávění questu je úkol, který odhaluje váš únik ze zpustošeného Lotheringu. Ten je vyprávěn v přítomnosti jednoho z templářů, jež chtěl vědět, jak jste se z toho místa dostali, když bylo v obležení Darkspawnů. Během vteřiny se tak ocitnete o několik dní zpět a v hratelné podobě tak objasníte, jak to vlastně bylo. Objasníte postavě ve hře a samozřejmě také vám. Přítomnost vypravěče má hned několik výhod, jako je možnost se soustředit pouze na ty nejdůležitější události ve hře. A co si budeme povídat, za těch 10 let aktivní hrozby jich bude sakra hodně. Ano, stále se budeme nacházet na kontinentu Thedas, přičemž se mrkneme například do Free Marches, nad kterou se také nachází mrak konfliktu.
Systém morálních dilemat, lidských hodnot a následků z nich vyplývajících, se vrací v ještě lepší kondici než předtím. Hra je stavěná na jedné z největších lidských slabostí – neschopnosti předpovídat následky svých činů. Veškeré změny ať už na vás, nebo na vašem okolí budete tentokrát sledovat v daleko kratších časových intervalech, díky přeskakování v jednotlivých obdobích. Už tak nemusíte čekat na epilog hry, abyste se dozvěděli, že neuchránění pevnosti znemožnilo obchodování celému kontinentu, nebo že váš kamarád skončil jako obětní beránek. Vaše rozhodnutí tak budou mít daleko větší dopad, což je potřeba dopředu zvážit hned z několika úhlů pohledu. Totéž platí u postav, které tentokrát nebudou až tak jízlivé, když s vámi nebudou souhlasit, což se ostatně může stávat často. Ačkoliv s vámi spojenci nebudou vždy zrovna přikyvovat, už by nemělo docházet k tak extrémním situacím, kdy vás nějaká z nich napadne, nebo vás v lepším případě jen opustí. Samozřejmě nikdo tuto možnost nevylučuje, protože pokud se budete chovat jako opravdové prase převlečené za člověka, tak vám nezůstane nic a nikdo (ověřeno v praxi). Tentokrát můžete i vy udělat první krok a říct tomu druhému, že vás štve. Ostatně stejně jako v případě celkového dění v Dragon Age 2 musíte předpovídat, jaký následek bude vaše jednání mít. Po vašem boku budou stát i postavy jako Flemeth, kterou fanoušci první hry velice dobře znají.
My konzolisti už tentokrát neutrpíme na pozdní port z PC verze, která byla přeci jenom technicky na jiné úrovni. Nejen technicky, ale i hratelnostně,což má za následek přirozené prostředí tohoto žánru. Všechny tři verze jsou tak vyvíjeny současně a my tak snad nebudeme terčem nesladěnosti a chyb. Zatímco se tak bude PC verze stále držet osvědčené možnosti stopnutí času a taktizování z mnoha úhlů, konzolové verze, tedy ty důležité pro nás, budou fungovat víceméně totožně jako v případě prvního dílu, ovšem daleko rychleji a plynuleji. Ovládání postav bylo dřív samo o sobě dosti nemotorné a v případě bojových sekvencí dokonce smrtelně nepříjemné, čemuž odzvonil zvonec. Jakmile stisknete tlačítko, ihned se něco děje! K dispozici budou mít hráči opět postavy o třech rozdílných specializacích. První z nich, plíživý a manuálně zručný Rogue rád útočí potichu a zezadu, zatímco válečník jde na všechno hezky přímo. Posledním z nich je mág, který tentokrát bude také schopný uštědřit zakončovací útoky, jako jeho kolegové. Technicky bychom se tak měli dočkat stejně vyspělé verze jako kolegové na osobních počítačích.
Výše zmíněná fakta jsou opravdu ty nejminoritnější detaily, které máme doposud k dispozici. Ta menší omáčka kolem teprve přijde a slušnou hrst novinek a menších detailů se dozvíme již brzy na GamesCom 2010. Pokud tak máte rádi nasládlou příchuť krve, nebo vás prostě bavil první Dragon Age, sledujte s námi Dragon Age 2. Nenechte se zmást nepříliš přesvědčivou prezentací dostupných obrázků... na pověry snad nevěříte, nebo ne?
Komentáře