Destiny
V Bungie nikdy neměli problém vymýšlet propracované světy s vlastní historií a unikátním designem, do kterých se chce hráč neustále vracet. Ačkoliv si někteří mohou myslet o sérii Halo cokoliv, nejde ji upřít právě ona propracovanost celého univerza, no a právě tyto zkušenosti nyní vývojáři využívají u Destiny, které vzniká už skoro šest let. Vývoj tedy odstartoval ještě v době, kdy probíhaly práce na sérii Halo. Vše si vyžádalo dlouhý čas, ale o to lepší by měl být celkový výsledek. Nyní na Destiny pracuje několik stovek vývojářů nejen v Bungie (mluví se o číslu 700), abychom se mohli do hry ponořit někdy v průběhu příštího roku. Přesné datum bude teprve upřesněno časem, ale opatrně se mluví o létě.
Stejně jako série Halo, i Destiny se odehrává v budoucnosti, kdy lidstvo zcela normálně prozkoumává okolní planety naší sluneční soustavy, dokonce je začalo obydlovat a stavět na nich obrovská města, takže Země už není jediné místo, kde je život. Vše je možné díky záhadnému měsíci, který je pojmenovaný jako Traveler. Ten má obrovskou moc, navíc doba, která po něm nastane, je označována jako Zlatý věk vesmíru. Jak ale asi tušíte, brzy se vše změní, protože se objeví hodně děsivý nepřítel s vyspělou technologií. Kdysi velká slavná města nyní lehnou popelem, místo Chicaga je třeba jedna velká bažina, do níž se vypraví jen nejodvážnější. Ti lidé, kteří mají to štěstí a přežijí, hlavně díky záhadnému měsíci, vybudují pod ním velké město, které je posledním místem na Zemi, kde se dá tak nějak normálně žít.
Toto město hlídají strážci, no a právě za ně budeme hrát. Strážci se starají nejen o pořádek, ale také brání všechny ostatní lidi před nepřáteli, kteří se vynořili z hlubokého vesmíru. Nepřátelé jsou nemilosrdní a hodně inteligentní, takže prakticky každý den je takový boj o život. Na začátku hry bude nutné si vybrat postavu, přesněji rasu a její třídu, za kterou budete hrát. Třídy tu budou tři. Jako první je Titan, který nosí těžkou výzbroj a je silný v boji. Hunter je takový ten zloděj, který zase preferuje tichý postup a vsází na stealth taktiku. Poslední Warlock pak využívá sílu získanou z obrovského měsíce, no spíše si libuje v magii a střelné zbraně používá jen zřídka. Kromě tříd tu budou i zmíněné rasy, ty budou rovněž tři. Jako první rasa tu jsou lidé, k nimž asi není nutné nic dodávat. Daleko záhadnější rasa se jmenuje Awoken, přičemž vývojáři ji popisují jako elfy či duchy. Moc o nich ale zatím nevíme. Třetí rasa nese označení Exo. V ní se nacházejí hlavně silní válečníci, hodně připomínající kyborgy. Každopádně ať už si vyberete jakoukoliv rasu, na hru jako takovou mít vliv nebude. Půjde čistě o vizuální prezentaci, daleko důležitější je třída, za níž budete hrát.
Země jako taková nabízí spoustu míst k prozkoumání, zmínil jsem třeba zničené Chicago, ale podíváte se i do oblastí bývalého Ruska, a tak dále (některé zmíněné lokace - European Deadzone, Twilight Gap, Mumbai Push nebo Overwatch District). Země ovšem není jediné místo, kam se můžete během hraní podívat. Měsíc Traveler totiž není jen tak na okrasu, ale je zdrojem obrovské síly a rovněž možnosti rychle cestovat na okolní planety. Samozřejmě skrze své lodě, které bude možné si během hraní různě upravovat. Každopádně budete moci navštívit třeba Mars, Venuši nebo Jupiter, případně jejich měsíce nebo vesmírné základny. Protože se hra odehrává v budoucnosti, každé místo bude mít svoji vlastní historii, ale také zpracování. Třeba na Marsu naleznete jen pouště, a sem tam nějaké to město pokryté pískem, to Venuše je zase pokrytá hustými pralesy. Jupiter je pak spíše hodně mrazivé místo, pokryté ledem a sněhem. Ať už se ale podíváte kamkoliv, všude vás budou pronásledovat nejrůznější nepřátelé. Zmíněna byla třeba rasa Fallen, vesmírné zombie Hive, Vex, případně Cabal, který má tvrdé brnění, ale i obrovské silné zbraně.
Při průzkumu Země a okolních planet se neobejdete bez věrného společníka, kterým bude nějaká ta zbraň. Zbraní bude v Destiny opravdu hodně, vlastně systém je dost podobný Borderlands od Gearboxu, v němž se zbraně také náhodně generovaly z několika desítek tisíc možností. „V Destiny je o hodně více zbraní, než jsme kdy předtím vytvořili. Zbraně jsou dostupné pro všechny hráče, jen je musíte najít. Budete muset jít ven, porazit nepřátele nebo dokončit mise, abyste získali nové zbraně a zahrnuli je do svých zásob,“ říkají vývojáři o zbraních. „Čím více používáte zbraně, tím více se stanou časem nebezpečnější. Zbraně se budou neustále aktualizovat. Dva lidé mohou mít stejně vypadající zbraň, ale obě se budou chovat jinak, na základě preferencí hráče. Je to celé o volbách,“ dodávají. Během prezentací vývojáři ukázali třeba odstřelovací pušku Closing Time, samopal Thunderlord, pistoli Conduit F3 nebo pulzní pušku Viper P3, kterou používají hlavně Warlockové.
Tady se sluší napsat, že Destiny není jen jednou z mnoha dalších akčních her, ale Bungie zkouší tak trochu nový herní žánr, akční příběhové MMOčko. Ačkoliv bude mít Destiny příběhovou kampaň, kterou můžete hrát sami, nejzábavnější je kooperace s dalšími hráči, s nimiž bude možné se během hraní náhodně potkávat. Vývojáři zatím mlčí, kolik budete moci potkat dalších hráčů v jedné lokaci, každopádně když někoho potkáte, bude možné si s ním prohodit několik informací, případně pomoci mu v boji nebo v rozehraném úkolu. Samozřejmě bude možnosti ostatní neznámé hráče ignorovat a jít cestou vlka samotáře, nebo se domluvit na kooperaci s kamarádem na Xbox LIVE nebo Playstation Network.
Vývojáři připravují i systém vyhledávání společných kooperativních misí, který má vždy vybrat požadovanou část i vhodného kolegu. Úkolů má být velké množství, od čistě časově omezených, až po bojové. I kvůli celkovému propojení a měnícímu světu bude Destiny vyžadovat neustálé připojení k internetu, jako tomu je třeba u The Crew nebo The Division od Ubisoftu. Na druhou stranu vývojáři jasně dávají vědět, že žádné měsíční poplatky vybírat nebudou. Jediné, za co možná budou chtít další peníze, je dodatečný obsah, s nímž se ale tak nějak počítá u každé oznámené hry. Kromě klasického kooperativního režimu bude Destiny obsahovat i konkurenční multiplayerové režimy, ale o nich vývojáři zatím mlčí. Více hodlají odhalit v následujících týdnech.
Pro Bungie je hra Destiny velkou změnou v tom, že ji vytváří hned pro čtyři platformy najednou. Musel být proto vytvořen engine, který bude umožňovat nejen parádní vizuální prezentaci, ale bude běžet na konzolích současné generace i na next-genu. Jak nám vývojáři řekli, je to pro ně velká výzva, ale rozhodně se vyplatí. „Více hráčů dostane možnost okusit naše vytvořené světy. Naše komunita přivítá nové hráče, kteří dříve naše hry nehráli. Vývoj pro více platforem je těžký, ale výhody jasně převyšují nad chvilkovou bolestí,“ říkají vývojáři na otázku ohledně vývoje pro více konzolí. Destiny vzniká primárně pro next-gen konzole, na kterých bude mít daleko hezčí vizuální zpracování, navíc bude využívat i spoustu dalších jejich funkcí. Na druhou stranu vývojáři dodali, že ani na Playstationu 3 nebo Xboxu 360 nebudeme o nic ochuzeni, i na nich bude vypadat Destiny v rámci možností dobře. Ostatně mají velké zkušenosti s vytvářením her pro Xbox 360.
Ze všech informací i gameplay záběrů je jasné, že Destiny je jednou z nejnadějnějších her, jaká je v současnosti ve vývoji. Bungie by mělo být zárukou obrovské kvality, takže doufejme, že ambiciózní projekt, do kterého se napumpovaly možná i stovky milionů dolarů, se nakonec povede, a my se dočkáme něčeho, v čem budeme trávit nejen několik dní, ale týdny a možná i měsíce.
Komentáře