Crysis 2

preview  14
Martin Šmíd, 18. 5. 2010 22:43
Když před několika lety vydal německý Crytek akční hru Crysis, tekly sliny nejednomu konzolistovi a to zejména díky nádhernému audiovizuálnímu zpracování, o kterém vývojáři prohlašovali, že ho je možné dosáhnout pouze na PC. Konzolisté tak museli bohužel utřít sliny. Přesto od té doby Crytek dával indicie, že se od nich nějaké té hry dočkáme. Vše odhalila poslední E3, kdy během tiskové konference EA přišel na scénu šéf Cryteku, Cevat Yerli. Ihned bylo jasné, že se dočkáme oznámení něčeho opravdu velkého. To něco byl Crysis 2, který nyní míří i na konzole Xbox 360 a Playstation 3. Vývojáři přitom slibují, že i na těchto platformách nás čeká akční hra, na kterou dlouho nezapomeneme. Skutečně se k nám blíží hra, která bude znamenat ve videoherním průmyslu stejnou revoluci, jako Avatar v tom filmovém? Je to docela dost dobře možné!

Ve druhém dílu hry Crysis se ocitáte zrovna ve chvíli, kdy se na Zemi vrátili mimozemšťané, tentokrát však s daleko většími invazními silami. Ty mají jediný cíl - naprosté vyhlazení lidstva - a začít chtějí právě tím, že zničí jedno z nejznámějších měst planety – New York. Invaze proběhla hodně rychle a mimozemští útočníci ihned nakazili zdejší obyvatele chorobou způsobující divoké sny, které dokážou člověka dohnat až na pokraj šílenství. V tuto chvíli začnou kolabovat všechny městské systémy a z New Yorku se tak stává jedna velká ruina, kde se zmítá pouze chaos. Tuto invazi mimozemšťanů mají zastavit vojenské jednotky, které byly vyslány do města. Po pár dnech je ovšem čím dál více zřejmé, že převahu mají bohužel mimozemšťané a nic na ně nezabírá. Celé město je téměř vyhlazeno a schyluje se k poslednímu úderu. Poslední šancí na záchranu města je jeden supervoják, který disponuje vyspělou bojovou technologií budoucnosti v podobě obleku Nanosuit 2. Ten je vyslán do této městské džungle, aby si to vyříkal s nezvanými hosty pěkně z očí do očí.

Víc už bohužel vývojáři o příběhu neprozradili, ale podle tiskové zprávy na něm pracuje Richard Morgan, známý a úspěšný autor sci-fi bestsellerů jako Altered Carbon (Půjčovna masa) a Broken Angels (Zlomení andělé). Cílem Morganovy spolupráce se studiem Crytek je obohacení projektu o jeho typicky živelný literární styl, s nímž vstupuje na pole videoher vůbec poprvé. „Videohry jsou jednou z nejoblíbenějších věcí v mém životě. Dokonce bych řekl, že to hraničí až s úplnou závislostí,” nechal se slyšet Richard Morgan. „Toto médium má obrovské možnosti vzrušující a emocionálně nabité prezentace příběhu, podobně jako literatura a film. Jsem upřímně velice nadšen z příležitosti prozkoumat tento formát v mém vůbec prvním projektu s výrobcem her světové extratřídy, jakým je Crytek.”

Jak už jste si mohli dát dohromady z předchozích řádek, hlavní hvězdou druhého Crysis bude pochopitelně Nanosuit 2, který přinese jak staré, dobře známé funkce, tak celou řadu nových. Co se týče starých funkcí, pořád tu nalezneme funkce armor, cloak, speed a strength, přičemž se k nim přidá nový režim, kterým je tactical. V tomto módu se přepnete do speciálního hledí, kdy na obrazovce uvidíte informace naprosto o všem. Spatříte v dálce vojáky a chtěli byste se dozvědět jaké mají zbraně nebo co si mezi sebou povídají? Žádný problém. Díky tomuto módu se dokonce stačí podívat na mrtvolu a ihned zjistíte, jak zemřela, díky čemuž se budete moci připravit na nepřátele, kteří rozhodně nebudou daleko. Celý Nanosuit 2 navíc půjde po celou dobu hry upgradovat tak, jak si budete přát. Vývojáři to ukazují třeba na upgradu, který způsobí, že oblek bude odrážet kulky, pokud se vydáte spíše tou akčnější cestou. Pokud si zvolíte spíše tišší postup, můžete využívat rentgenového vidění, abyste se mohli včas vyhnout nepřátelům. Protože Nanosuit 2 představuje opravdu hodně mocnou zbraň, na kterou budou nepřátelé jen těžko hledat nějakou obranu, vývojáři údajně dramaticky zlikvidovali jejich umělou inteligenci. Právě ta byla v prvním dílu ve středu kritiky, protože se chovala někdy opravdu podivně a nepřátelé pro vás mnohdy nepředstavovali skoro žádnou hrozbu. To ve druhém dílu už platit rozhodně nemá a sami si máte při hraní připadat, jako lovná zvěř kdesi v džungli.

Protože je Crysis 2 akční hrou, asi nemá cenu říkat, že vám projde rukama celý arsenál nejrůznějších zbraní, od pistolí, samopalů až po raketomety. V tomto smyslu se bude jednat o klasický Crysis. Co ovšem prošlo výraznějším vylepšením, jsou souboje nablízko. Tyto vaše útoky budou nyní daleko efektivnější, přičemž ke skolení nebohého nepřítele budete moci používat i předměty v okolí, jako je třeba poštovní schránka, kola od aut nebo lampy. Věcí, kterými budete moci zneškodnit nepřítele, bude opravdu hodně. To pochopitelně bude také záležet na tom, v jaké části Manhattanu se budete nacházet. Celá rozloha Manhattanu má být navíc velikostně plus mínus stejná jako rozloha prvního dílu, ale volnost nyní bude daleko omezenější. Sice budete mít určitou volnost v tom, že si budete moci naplánovat svůj útok a provést ho několika způsoby, ale celkový pohyb po lokaci bude znatelně omezen. Rozhodně nepůjde, že byste si šli tam, kam vás zrovna napadne, ačkoliv se budete moci v dané zóně pohybovat po střechách mrakodrapů, kancelářích a ulicích měst. Daná úroveň bude mít vždy jasně vymezenou plochu. Toto rozhodnutí vývojáři připisují tomu, aby si hra udržela po celou dobu své vysoké tempo a zbytečně vás neodváděla do slepých uliček.

Jak už možná víte, Crysis 2 běží na CryEngine 3, za kterým stojí přímo studio Crytek a který by měl splňovat ty nejvyšší standardy. Navíc je naprogramován tak, aby z každé platformy tento engine vyždímal i tu poslední kapičku výkonu, takže by nás měla čekat opravdu jedna z nejhezčích her současnosti, což naznačují i nejrůznější novinářské prezentace. Na všech prezentacích je navíc předváděna většinou konzolová verze, která vypadá podle posledních zpráv naprosto úchvatně, což vyvrací zvěsti, že by měly konzole s CryEnginem nějaký problém. Dokonce novináři říkají, že Xbox 360 verze, která je prezentována, vypadá lépe, jak první Crysis na PC. V současnosti se nechali vývojáři slyšet, že hra běží u nich lépe na Playstationu 3 díky lepší optimalizaci, ale do vydání by na tom měly být obě verze víceméně stejně.

Crysis 2 vypadá zatím na jasný hit posledních měsíců tohoto roku. Této akční hře věříme jako žádné jiné, protože Crytek už v minulosti několikrát ukázal, že dokáže připravit jedinečný herní zážitek okořeněný exkluzivní kůrčičkou v podobě grafického zpracování. Pokud se vývojářům podaří vypilovat vše, co nám v posledních týdnech naslibovali, zřejmě nás čeká jedna z nejlepších a graficky nejpropracovanějších her současnosti. My se pochopitelně budeme Crysis 2 věnovat i v dalším zpravodajství, takže vás o žádnou další novinku neochudíme.

Crysis 2

ps3x360
EA Games, Crytek
Datum vydání hry:
22. 3. 2011
Žánr:
Střílečka, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře