Call of Duty Modern Warfare 2

preview  9
Petr Strecker, 13. 5. 2009 23:52
Jen málo her dokázalo simulovat válečný stav s tak neotřesitelnou přesvědčivostí, jako tomu bylo u série Call of Duty, jenž od prvního dílu přináší naprosto uchvacující pohled na válečnou vřavu a beznaděj, která účastníky války obklopovala v téměř každé vteřině. Call of Duty 4: Modern Warfare se stal vrcholem ve svém žánru a předvedl, že i krátké hry ve vás mohou zanechat hluboké rány. Totožné studio, Infinity Ward, se chystá zanedlouho vydat pokračování, které už se nazývá pouze a jednoduše Modern Warfare 2 a odehrává se těsně po událostech prvního, respektive čtvrtého řadového pokračování. Znovu bude vše záviset na vašem počínání na frontě, znovu budete postaveni před globální konflikt a znovu se chopíte arsenálu zbraní, se kterým se jen tak nesetkáte. Pohov!

Jak jsem již zmínil, děj Modern Warfare 2 se odehrává několik let po událostech CoD 4, ve které se vám o fous podařilo zastavit teroristicky naladěného Imrana Zakhaeva ve velice působivém závěru. V Modern Warfare 2 se tedy podíváte na zoubek nové hrozbě, která tentokrát přichází z matičky Rusi. Znovu se vrací seržant MacTavish spíše známý jako „Soap”, který byl povýšen na kapitána a má pod vedením speciální jednotku zvanou Task Force 141, která byla vytvořena za účelem eliminace těch nejextrémnějších cílů, pokud možno potichu a diplomaticky. Ne že vletíte do budovy a vystřílíte do každého koutu pět zásobníků jako by to udělal Arnold. Tentokrát budete hrát po boku Soapa, který bude vaším hlavním partnerem na misích za hranicemi chápání a vaší domoviny. Hlavním nepřítelem je vrchní vůdce vlastní ruské teroristické frakce, bývalý generál Makarov, který býval kolegou Zakhaeva. Jak to tak bývá, každý padouch má po kapsách kdejaké jaderné hlavice, kapesní RPG, kapesní odpalovače raket a kdo ví, co všechno, co by rád naházel na Strýčka Sama. Celá kampaň tak bude vyvedena v opravdu Hollywoodském stylu, stejně jako v předešlém případě. Příběh plný zvratů a rozmanitých misí, které jinde nenajdete.

Infinity Ward jsou otevření všem hráčům, jejichž celkový počet přesáhl u prvního Modern Warfare celkem obdivuhodné číslo dvanácti milionů. Pokud studio jako takové stojí za to, tak bude hráčům naslouchat a snažit se z jejich postřehů vyvodit odpovídající důsledky. První, ale zároveň odpovídající stížností byla chabá délka kampaně. Ovšem vzhledem ke kvalitě, kterou jste si mohli při hraní MW okusit, se není čemu divit. Kdyby se vývojáři snažili hru sebevíce natáhnout, mohla by tak utrpět originalita určitých pasáží, proto se vývojáři budou snažit držet ověřeného receptu, a tak by podle předběžných odhadů měla samotná příběhová linka zabrat 6 – 10 hodin čistého herního času. K tomu si připočtěte několik dalších stovek hodin strávených u multiplayerové části, která je prakticky nesmrtelná, a máte slušného aspiranta na nejprodávanější hru roku. Určitě si pamatujete slavné bombardování nebohé vesničky plné teroristů z paluby letounu letícího tam, kam lidské oko nemá šanci dohlédnout ani s pomocí dioptrií. Těchto slavných situací se dočkáme i v Modern Warfare 2, kde se dokonce projedeme na sněžných skútrech, přičemž si bude hráč v příběhu krýt záda, zatímco ostatní NPC se budou snažit korigovat stroj ve sněžné vánici s kulkami v zádech. Olověnými kulkami samozřejmě. Ano, znovu se proletíme ve slavné AC-130 a pokřtíme nebohé zlouny několika dávkami nábojů velikých asi jako natažená paže dospělého člověka. Podobných situací zažijeme daleko více, určitě mi dáte za pravdu, že takovéto sekvence jsou daleko zajímavější, jsou-li proloženy příběhem. Častým problémem v minulosti bylo neustálé obnovování nepřátel v levelech, dokud jste nepřekročili určitou pasáž. Poté, jako by tato vlna kompletně utichla a v určité části se objevila znovu. Hráčům se tento způsob zrovna moc nelíbil, a tak se v Infinity Wards nechali slyšet, že na vyřešení tohoto problému usilovně pracují, což je zajisté potěšující zpráva. Pokud se na to ovšem člověk v první hře přímo nezaměřil, vůbec mu něco takového ani nedošlo, jelikož byl naprosto pohlcen válečnou atmosférou.

V kuloárech se velice silně debatovalo o kooperačním režimu, který je v dnešní době opravdu moderní záležitostí a v podstatě je schopen zachránit mnohé, již před vydáním zatracované tituly. Ano, něčeho podobného se dočkáme, ale ne v kampani, jak se původně počítalo. K dispozici budete mít speciální režim zvaný Special Forces, ve kterém si zařádíte společně s přáteli ve vlastní herní mini-kampani, která sice nebude dosahovat rozlohy té původní, ale zase rozhodně nabídne něco, co jinde neuvidíte. Člověku se ale po těle rozlije příjemný teplý pocit už při pomyšlení, že si to proti nepříteli rozdáte s kámošem. Novinkou jsou také speciálně upravené zbraně pro nepřátele v kampani, kterých jste si dosyta užili v multiplayeru u prvního dílu. Při snaze dopracovat se k cíli se tak budete střetávat s daleko větším odporem, jenž bude v rukou třímat vám známé kousky z minulosti. Také narazíte na jakési srandisty se štíty, pomocí kterých se budou snažit zastavit neutuchající tok kulek. Dále očekávejte přenosná kulometná hnízda a dokonce interaktivní prostředí v několika úrovních. V zasněžené části jedné z úrovní, kdy se vaše jednotka snaží infiltrovat potichu nepřátelskou základnu, bude možné slézat ledovce a využívat tak prostředí k plnění úkolů trošku rozdílnějším stylem. Vývojáři se také rozhodli, že kampaň už nebude tak extrémně svazující, ale rozhodně zůstanou lineární, tak jako byly a jsou. Z čehož ovšem také pramení jejich kouzlo.

I technická stránka hry se rozroste do lehce větších rozměrů, ovšem nečekejte žádný extrémní odklon od původního dílu. Hra bude stále tak působivá a uchvacující ve svých náhlých efektech, ale ještě trošku posílí na detailech a kvalitě textur, přičemž by měla běžet ve stabilních šedesáti snímcích za vteřinu. O věrohodnosti těchto tvrzení se můžeme jen dohadovat, ovšem Infinity Ward se prokázalo jako velice schopné studio, které dosáhne toho, čeho dosáhnout chce. Proto si myslím, že se můžeme na tato fakta alespoň minimálně spolehnout. Co by to bylo za speciální jednotky, které by se ke svému cíli neprokousaly potichu že? Proto bude možné využít i speciálního Stealth systému, tudíž vám hra nabídne, abyste se některými částmi úrovni proplazili / prostříleli potichu. Ve hře na vás ovšem nevyskočí žádná tabulka a bude čistě na vašem svobodném rozhodnutí, zdali zvolíte jednu z výše popsaných metod. Tím největším lákadlem ale pravděpodobně zůstane režim více hráčů, o kterém se naneštěstí ví zatím pouze minimum. Rozhodně se těšte na stejně strhující akci jako kdysi, ovšem spíše ještě rozsáhlejšího ražení. Mnohdy ale dokáže člověka otrávit povinný update, který po vás hra chce při spuštění. Pro online režim tak bude zaveden nový automatický režim, jenž bude stahovat potřebné aktualizace na pozadí, tudíž vás nebude nijak omezovat. Jak bude chod tohoto programu fungovat v praxi, si bohužel ověříme až po vydání samotné hry.

Každý, kdo hrál předchozí díly série Call of Duty a zasekl se na nich, nemá šanci odolat náporu vábení tohoto jedinečného titulu. Síla hry tkví ve filmově zpracované kampani a hlavně úžasnému multiplayeru, který dokázal, že i na herních konzolích se může hrát ve velkém. Modern Warfare 2 přinese naprosto vše, co jsem výše zmínil a k tomu přibalí ještě řadu bonusů. Pokud jste v nějaké hře cítili opravdovou sílu zbraní, je to právě CoD. Těšíme se, až nám z toho na těle vyrašila husí kůže a zároveň posíláme štěstí vývojářům z Infinity Ward.

Call of Duty: Modern Warfare 2

ps3x360
Activision, Infinity Wars
Datum vydání hry:
10. 11. 2009
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
8/10

Komentáře