Bodycount
No a právě v době, kdy to s Blackem 2 nevypadá vůbec dobře a EA se do pokračování nehrne, přichází herní vydavatel Codemasters se svým studiem Guildford. Právě studio Guildford má s hrou Black nemalé zkušenosti. Založili ho právě přeběhlíci ze studia Criterion, kteří pracovali na hře Black a chtěli se podílet na další akční hře. Než studio opustili, pracovali ještě nějakou tu dobu na druhém díle, který poté byl zrušen. Guildford ovšem netvoří pouze bývalí pracovníci Criterionu, ale i programátoři ze studia Lionhead a Media Molecule, takže zkušeností mají určitě víc než dost. No a právě tato banda nyní připravuje akční hru Bodycount, která je na první pohled velmi podobná právě Blacku. Sami vývojáři se nijak netají tím, že Black byl pro ně velkou inspirací a jsou jeho velcí fanoušci. Jeden z producentů hry navíc prozradil, že neustále hru hraje a říká si, že něco takového by chtěl už na next-genu. Bodycount se tak zdá jako velmi nadějná náhrada za Black 2, která staví především na rychlé akci, elektrizujícím technickém zpracováním a neustálých efektech rozpadajícího se světa. Pojďme se ale podívat, o čem vlastně zápletka hry je a co slibuje.
Akční hry většinou stojí a padají na samotné akci, přičemž Bodycount není výjimka. Co ovšem celou hru většinou drží pohromadě, je nějaké to příběhové podbarvení. V tom pochopitelně není jiný ani Bodycount, ve kterém se chopíme agenta jménem John Doe pracujícího pro tajemnou organizaci jménem The Network. Tedy, přesněji řečeno je spíše touto organizací odchycen a zdrogován tak, že se probudí v budoucnosti kdesi v Africe, kde zuří válka mezi korporacemi a konglomeráty. Rozhodně tak nepůjde o žádné krásné probuzení a hlavní hrdina by nejraději ihned zase pěkně usnul. Jenomže, jak už to tak bývá, to rozhodně nepůjde, takže se bude muset zapojit do tohoto pekla. Vývojáři slibují, že celý příběh bude vyprávěn jakýmsi epizodickým stylem, kde každá kapitola bude mít vlastní konec s napínavou zápletkou. Tímto se vývojáři inspirovali u nejrůznějších filmů a seriálů jako je LOST nebo 24. Kromě válečného pozadí narazíte během hry i na spoustu záhad, které budou čekat na vaše vyřešení a už nyní vývojáři slibují, že vám z nich půjde hlava kolem. Víc ovšem neprozradili. Válečná hra s trochou mysteriózních prvků vůbec nezní špatně. Jen to dobře namíchat.
Samotný koncept hry vývojáři pojali celkem jednoduše, takže se hráč vždy ocitne v každé misi v jakési obrovské aréně, kde bude muset plnit nejrůznější úkoly, které mu budou zadávat tři různé navzájem si konkurující operátorky. Očekávat tak můžete úkoly typu něco nebo někoho najít, ale sami vývojáři říkají, že jde v prvé řadě o to si pořádně zastřílet, takže nalezneme i úkol vystřílet celou úroveň tak, aby nepřežil ani jediný člověk. Vystřílet ovšem takovou skupinku nepřátel nebude vždy úplně jednoduché, protože spolu budou spolupracovat a navzájem si pomáhat. V takové skupince bude hned několik tříd postav, jako je třeba medik, sniper a další, přičemž důležité vždy bude, abyste takovou skupinku začali likvidovat vždy od těch nejdůležitějších členů. Vezměte si třeba medika, který dokáže na bojišti své kolegy zásobovat lékárničkami a obnovovat jejich zdraví, případně je přivést zpět k životu. Nejlepší tak bude nejprve odstranit jeho a až poté jeho kolegy. Kromě těchto klasických protivníků, kterými bude celá hra prošpikována, se dočkáme i bossů, kteří budou čekat na konci každé úrovně. O soubojích s bossy bohužel vývojáři zatím nic neprozradili, ale protože je hra stavěná jen jako arkádová střílečka, můžeme očekávat, že do bosse vždy vystřílíme poslední zbytky nábojů.
Když se jedná převážně o střílečku, kde jde o to zlikvidovat bez myšlení stovky nepřátel, nemůže v ní chybět ani multiplayerová podpora. Ta bude v Bodycount nedílnou součástí hry. Hráči tak mohou očekávat nejrůznější herní režimy, jako je třeba klasický deathmatch anebo týmové módy. Ve hře rovněž nalezneme i nejrůznější kooperativní módy, takže online podpora nebude rozhodně malá a měla by hráče u hry udržet i několik dalších hodin po dohrání hlavního příběhu. Ještě než toto preview zakončíme, něco si řekneme o technickém zpracování hry. Vývojáři slibují kulervoucí grafiku, o kterou se má starat už tolikrát osvědčený EGO engine. Ten už v minulosti ukázal svoje kvality, přičemž vývojáři slibují, že ho značně upravili pro svoje možnosti. I díky tomu bude Bodycount nabízet plně zničitelné prostředí, které si v ničem nezadá i s takovou hrou, jakou je Battlefield: Bad Company 2. Zničit tak budete moci ve své podstatě naprosto vše.
Už na první pohled je jasné, že vývojáři z Guildford chtějí vytvořit duchovního nástupce hry Black, což jistě ocení každý fanoušek této nestárnoucí legendy. Zkušeností mají vývojáři dostatek na to, aby nás nezklamali a dodali nám velmi kvalitní akční zážitek, na který jen tak nezapomeneme. Doufejme tedy, že vše dobře dopadne a my se na začátku příštího roku dočkáme skvělé akční hry. Bodycount se plánuje pro Xbox 360 a Playstation 3.
Komentáře