Vývojáři: PS5 a další Xbox překonají výkonem Google Stadia, PS5 se výkonem GPU blíží 13 TFlops
novinka
121
Martin Šmíd, 1. 5. 2019 14:57
Začátkem roku představil Google svoji streamovací službu Stadia, která má umožnit hrát hry ve vysoké kvalitě na jakémkoliv zařízení za nějaký ten poplatek. Přesné informace o předplatném nevíme, ale bylo nám během oznámení řečeno, že každý bude moci využívat GPU o celkovém výkonu 10.7 Teraflops. Výkonem tak Stadia předčí PlayStation 4 Pro I Xbox One X. Podle vývojářů už ale nepřekoná konzole další generace, které na tom mají být ještě o poznání lépe. O výkonu se třeba rozpovídal Frederik Schreiber ze studia 3D Realms, podle něhož PlayStation 5 a nový Xbox budou nejen výkonnější jak Stadia, ale zároveň bude i ještě jednodušší pro ně vyvíjet hry. „Současná generace má solidní hardware, ale technologie se od jejího představení značně vyvinula, ať už mluvíme o CPU, pamětech nebo GPU. Další generace umožní snáze vytvářet hry, ale pochopitelně nabídne i potřebný výkon. S každou generací konzolí se vývojové prostředí blíží standardům na PC, což je přínosem pro všechny vývojáře,“ dodává.
A když už jsme u toho výkonu, devkity konzole PlayStation 5 už mají vývojáři, kteří bohužel pro Sony mnohdy nedodržují přísná NDAčka. I proto nyní důvěryhodný insider Benji-Sales na twitteru zmínil, že výkon GPU u konzole PlayStation 5 se blíží 13 TFlops, což je zhruba obdoba karty GeForce RTX 2080 Ti. Je ale třeba dodat, že Sony zatím přesné specifikace neoznámila. Je navíc možné, že se frekvence a výkon bude v následujících měsících ladit, takže nic není finální.
Zdroj: gamingbolt.com
Komentáře