Vývoj hry Returnal byl velký risk, studio Housemarque děkuje Sony za podporu
„Returnal bude venku zítra a my jsme tak hrdí a šťastní, že konečně vypustíme hru do světa. Čekání brzy skončí, naše práce je dokončena a nyní je čas, abychom počkali, až vám fanoušci i recenzenti řeknou svůj názor. Než budete hru mít, chci se s vámi podělit o několik myšlenek a odhaliv věci, které nemusí být na první pohled tak viditelné. Dokončili jsme Returnal a v Housemarque se tak budeme moci zhluboka nadechnout. I když jsme oznámili, že je Returnal dokončený před několika týdny, náš tým na něm nepřestal pracovat. Vždy existuje něco, o čem si myslíte, že by šlo vyladit, přidat nebo upravit. Myslím si, že není možné vytvořit dokonalou hru, u níž by si každý s týmu myslel, že nyní jsme dosáhli všeho, o čem jsme kdy snili. Proto jsme pracovali na Day 1 updatu a snažili se hru do poslední chvíle vyladit,“ začal v dopise hráčů zakladatel studia Housemarque, Ilari Kuittinen.
„Když jsme v březnu 2017, což jsou téměř čtyři roky, začali s vývojem, nikdy nás nenapadlo, o jak velkou produkci nakonec půjde. Při zpětném pohledu je téměř nepředstavitelné, že jsme pracovali na čtyřech projektech, a v té době u nás pracovalo pouze 50 lidí. Dokončovali jsme dva projekty – Nex Machina a Matterfall, proštipovali jsme a experimentovali s projektem pro více hráčů, který následně dostal název Stormdivers, a zároveň zahájili malou předprodukci naší zcela nové hry. V té době bylo těžké odhadnout, jaký z těchto projektů, jestli vůbec nějaký, nás posune v následujících letech kupředu. Náš prototyp PvP hry se jevil jako nezbytný experiment, protože se zdálo, že se odvětví začalo posouvat od her pro jednoho hráče k hrám pro více hráčů. Mysleli jsme si, že pokud nebudeme mít tady co ukázat, mohli bychom brzy zavřít a už nebudeme moci ukázat další hry herním vydavatelům. Doufali jsme, že naše hra Nex Machina nám dá alespoň trochu finanční svobody, aby nám poskytl možnost pokračovat ve vývoji skvělých arkádových her. I když se nám podařilo vytvořit jednu z nejlépe hodnocených her roku 2017, byli jsme zklamaní z prodeje, což následně vedlo k prohlášení #arcadeisdead a ukončilo náš závazek k arkádovým hrám,“ dodává.
„V té době jsme byli ochotni přijmout výzvu, abychom zjistili, jak bychom mohli převést naše milované arkádové hry z 2D do 3D. Bylo to značně nejisté, zda dokážeme projít fází prototypu a vůbec přesvědčit Sony, aby pokračovala ve financování nového a značně nejistého konceptu. V době, kdy vydavatelé stále méně kreativně riskují, jsme opravdu vděční našemu partnerovi – Sony, který nám dal příležitost pracovat na něčem riskantním, a navíc nás během celého projektu fantasticky podporoval. Jsme navždy vděční za tuto příležitost,“ děkuje za velkou podporu Sony, bez níž by hra Returnal nikdy nevznikla.
„Velké díky patří i našemu týmu, který během vývoje překonal mnoho výzev, aby přinesl na trh jedinečnou hru, kterou si budou moci naši fanoušci užít. Vydání hry není každý den a vždy jde o velký okamžik, který stojí za oslavu. Vývoj her je jako kouzlo, protože věci se vytvářejí z ničeho. Na začátku je jen malá myšlenka, která se nakonec přetaví v herní koncept. Ale jen hodně málo herních konceptů se pak uskuteční. V našem případě byla první herní plocha vytvořena v srpnu 2015 a nyní o mnoho let později jsme svědky vydání nejambicióznější a nejodvážnější hry v naší historii. Je to zázrak.“
„Bude párty, bohužel pouze online. Celý tým je neskutečně hrdý na to, čeho dosáhl. Děkuje za podporu a to, že jste byli s námi po celé ty roky. Před námi jsou skvělé věci, ale začněme vydáním hry Returnal. Doufáme, že si mnoho z vás užije dobrodružství na planetě Atropos,“ řekl na závěr.
Hra Returnal dnes začala sbírat v recenzích většinou hodně vysoké známky. K nim se vyjádřil už Mikael Haveri ze studia Housemarque, který se zároveň nemůže dočkat, až se hra dostane do rukou hráčů. Na vyjádření se můžete podívat na twitteru.
Komentáře