Vývoj hry Returnal byl velký risk, studio Housemarque děkuje Sony za podporu

novinka  24
Martin Šmíd, 29. 4. 2021 16:06
Už zítra vyjde očekávaná akce Returnal studia Housemarque, pro které jde o vůbec první velkou AAA hru, navíc pro zcela novou herní platformu – PlayStation 5. O vývoji se nyní rozpovídal přímo zakladatel studia Housemarque, Ilari Kuittinen, podle něhož by Returnal nikdy nevznikl bez velké podpory hráčů, ale hlavně Sony, která se rozhodla tak riskantní projekt podpořit.

„Returnal bude venku zítra a my jsme tak hrdí a šťastní, že konečně vypustíme hru do světa. Čekání brzy skončí, naše práce je dokončena a nyní je čas, abychom počkali, až vám fanoušci i recenzenti řeknou svůj názor. Než budete hru mít, chci se s vámi podělit o několik myšlenek a odhaliv věci, které nemusí být na první pohled tak viditelné. Dokončili jsme Returnal a v Housemarque se tak budeme moci zhluboka nadechnout. I když jsme oznámili, že je Returnal dokončený před několika týdny, náš tým na něm nepřestal pracovat. Vždy existuje něco, o čem si myslíte, že by šlo vyladit, přidat nebo upravit. Myslím si, že není možné vytvořit dokonalou hru, u níž by si každý s týmu myslel, že nyní jsme dosáhli všeho, o čem jsme kdy snili. Proto jsme pracovali na Day 1 updatu a snažili se hru do poslední chvíle vyladit,“ začal v dopise hráčů zakladatel studia Housemarque, Ilari Kuittinen.  

„Když jsme v březnu 2017, což jsou téměř čtyři roky, začali s vývojem, nikdy nás nenapadlo, o jak velkou produkci nakonec půjde. Při zpětném pohledu je téměř nepředstavitelné, že jsme pracovali na čtyřech projektech, a v té době u nás pracovalo pouze 50 lidí. Dokončovali jsme dva projekty – Nex Machina a Matterfall, proštipovali jsme a experimentovali s projektem pro více hráčů, který následně dostal název Stormdivers, a zároveň zahájili malou předprodukci naší zcela nové hry. V té době bylo těžké odhadnout, jaký z těchto projektů, jestli vůbec nějaký, nás posune v následujících letech kupředu. Náš prototyp PvP hry se jevil jako nezbytný experiment, protože se zdálo, že se odvětví začalo posouvat od her pro jednoho hráče k hrám pro více hráčů. Mysleli jsme si, že pokud nebudeme mít tady co ukázat, mohli bychom brzy zavřít a už nebudeme moci ukázat další hry herním vydavatelům. Doufali jsme, že naše hra Nex Machina nám dá alespoň trochu finanční svobody, aby nám poskytl možnost pokračovat ve vývoji skvělých arkádových her. I když se nám podařilo vytvořit jednu z nejlépe hodnocených her roku 2017, byli jsme zklamaní z prodeje, což následně vedlo k prohlášení #arcadeisdead a ukončilo náš závazek k arkádovým hrám,“ dodává.

„V té době jsme byli ochotni přijmout výzvu, abychom zjistili, jak bychom mohli převést naše milované arkádové hry z 2D do 3D. Bylo to značně nejisté, zda dokážeme projít fází prototypu a vůbec přesvědčit Sony, aby pokračovala ve financování nového a značně nejistého konceptu. V době, kdy vydavatelé stále méně kreativně riskují, jsme opravdu vděční našemu partnerovi – Sony, který nám dal příležitost pracovat na něčem riskantním, a navíc nás během celého projektu fantasticky podporoval. Jsme navždy vděční za tuto příležitost,“ děkuje za velkou podporu Sony, bez níž by hra Returnal nikdy nevznikla.

„Velké díky patří i našemu týmu, který během vývoje překonal mnoho výzev, aby přinesl na trh jedinečnou hru, kterou si budou moci naši fanoušci užít. Vydání hry není každý den a vždy jde o velký okamžik, který stojí za oslavu. Vývoj her je jako kouzlo, protože věci se vytvářejí z ničeho. Na začátku je jen malá myšlenka, která se nakonec přetaví v herní koncept. Ale jen hodně málo herních konceptů se pak uskuteční. V našem případě byla první herní plocha vytvořena v srpnu 2015 a nyní o mnoho let později jsme svědky vydání nejambicióznější a nejodvážnější hry v naší historii. Je to zázrak.“

„Bude párty, bohužel pouze online. Celý tým je neskutečně hrdý na to, čeho dosáhl. Děkuje za podporu a to, že jste byli s námi po celé ty roky. Před námi jsou skvělé věci, ale začněme vydáním hry Returnal. Doufáme, že si mnoho z vás užije dobrodružství na planetě Atropos,“ řekl na závěr.

Hra Returnal dnes začala sbírat v recenzích většinou hodně vysoké známky. K nim se vyjádřil už Mikael Haveri ze studia Housemarque, který se zároveň nemůže dočkat, až se hra dostane do rukou hráčů. Na vyjádření se můžete podívat na twitteru. 


Zdroj: Tisková zpráva

Returnal

ps5
Sony Interactive Entertainment, Housemarque
Datum vydání hry:
30. 4. 2021
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
9/10

Komentáře