Sony je jedním z největších zákazníků společnosti Activision Blizzard

novinka  52
Martin Šmíd, 9. 9. 2022 10:08
Phil Spencer před několika týdny oznámil, že by nemělo finanční smysl nevydávat dál sérii Call of Duty i další značky společnosti Activision Blizzard na PlayStationu. Že věděl, o čem mluví, nyní ukazují čísla ze zprávy pro SEC (Komise pro cenné papíry) za rok 2021. Jak upozornil analytik Daniel Ahmad, tak je v ní zmíněno, že v roce 2020 se Sony postarala o 17% příjmů společnosti Activision Blizzard, což bylo zhruba 1,37 miliardy dolarů. Sony následně následoval Apple (15%) a Google (14%). Co se týče Microsoftu a tedy konzolí Xbox, tomu patřilo v roce 2020 čtvrté místo s 11% (zhruba 890 milionů dolarů). Dalo by se tak říci, že Sony byla v roce 2020 největším zákazníkem společnosti Activision Blizzard a stále je jedním z nejdůležitějších. Ukazuje to i minulý rok. V něm sice Sony klesla na 15% a přeskočil ji Google a Apple (17%), ale pořád nejde o zanedbatelnou částku. Microsoft není ve zprávě zmíněn za minulý rok, ale podle ní neměl ani 10% podílu. Je ale třeba dodat, že Sony i Microsoft jsou pro Activision Blizzard naprosto klíčoví partneři v tuto chvíli.

Jak to bude do budoucna, se teprve uvidí. Tato zpráva se objevila poté, co britský úřad vznesl obavy, že by Microsoft mohl do budoucna zablokovat vydávání her na konzole PlayStation. Na to následně hned reagoval Phil Spencer a nastala další přestřelka mezi zástupci Sony a Microsoftu. Je ale z čísel očividné, že Sony by asi nebyla ráda, pokud by ztratila hry od vydavatele, které generují mnoho let na PlayStationu obrovské množství peněz. 

Zdroj: Daniel Ahmad

Call of Duty: Modern Warfare II

ps4xoneps5xsx
Activision Blizzard, Infinity Ward
Datum vydání hry:
28. 10. 2022
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
8/10

Komentáře