Ruské úřady pátrají po spisovateli Dmitriji Gluchovském, hrozí mu 15 let vězení

Ruské úřady pátrají po spisovateli Dmitriji Gluchovském, hrozí mu 15 let vězení
novinka  87
Martin Šmíd, 7. 6. 2022 14:58
Spisovatel Dmitrij Gluchovskij je u nás hodně populární díky své knižní trilogii Metro, podle níž vznikly i celosvětově oblíbené hry, na nichž se také podílel. Začátkem března natočil video, v němž odsoudil ruskou invazi na Ukrajinu. Pokud jste ho neviděli, naleznete ho níže. „Jmenuji se Dmitrij Gluchovskij a jsem spisovatelem z Moskvy. Chtěl bych říci, že mnoho lidí v Rusku, stejně jako já, dobře chápou, že tato válka musí rychle skončit. Je nečestná, nespravedlivá, zákeřná, navíc s vylhanou záminkou. V duchu jsem se svými kamarády v Kyjevě a dalších městech na Ukrajině, které jsou bombardovány ruskou armádou. Prosím, zůstaňte silní. Pravda a mír musí zvítězit," řekl ve videu. No a právě tato slova i jeho vystupování proti současnému ruskému režimu pravděpodobně zapříčinilo, že se dostal na seznam hledaných osob. Za podle Ruska lživé informace o válce a ruské arkádě mu hrozí až 15 let ve vězení.

Dmitrij Gluchovskij má velké množství fanoušků i u nás, navíc Českou republiku navštívil v roce 2016, když uváděl svoji poslední knihu Metro 2035. Během svého pobytu řekl, že knížka Metro 2035 je metaforou k Rusku a národu žijícímu v bunkru, přičemž knížka klade otázky, proč svůj život vidíme jen v boji a lehce podléháme lžím a propagandě. „Nenazval bych to diktaturou, ale zemí zlodějů, kde stát prorostl se zločinem a vše je pod kontrolou,“ řekl tehdy podle ČTK, čímž jasně odkazoval na současné Rusko.

Kde se nyní Dmitrij Gluchovskij nachází, nevíme. Před dvěma lety ovšem studio 4A Games oznámilo novou hru Metro, na které se Dmitrij Gluchovskij podílí. Ta zatím nebyla blíže představena, ale má běžet na novém interním enginu a je určena pro PC a konzole současné generace PlayStaton 5 a Xbox Series X/S. 

Zdroj: Tisková zpráva

Metro Exodus

Metro Exodus
ps4xone
Deep Silver, 4A Games
Datum vydání hry:
15. 2. 2019
Žánr:
Střílečka, Adventura
KARTA HRY
9/10
Metro Exodus
reklama reklama

Komentáře

SuSty #Audi
8. 6. 2022 18:00
👍2
@A2 🤦‍♂️ Skúsim ešte raz, ja ODSUDZUJEM akúkoľvek vojnu a vrazdenie ľudí. Je jedno ako si to kto ospravedlňuje. Takze odsudzujem inváziu Ruska na Ukrajinu, ale aj bombardovanie Juhoslávie napríklad…NEPOROVNÁVAM  a nerobím z toho súťaž kdo kde zabil viac ľudí. Rozumieš tomu že odsudzujem akúkoľvek vojnu ako zo strany tých čo ju vedú alebo tých čo ju vyvolali?Ja už vážne pochybujem ze rozumieš čitateľný text. Ako robil som si z toho srandu ale už si to vážne myslím. Ja nerozumiem ako ty dokážeš chytit jedno slovo z vety čo niekto napíše a vyskladať si z toho daku paralelnú realitu ako toto viem ze je aj nejaká diagnóza a ak ňou naozaj trpíš a máš ju na papieri tak sa ospravedlňujem ze s tebou takto vediem konverzáciu a pokusil by som sa ti to podať inak, možno zrozumiteľnejšie. Ale inak si to už neviem vysvetlit.
Kainé #A2
8. 6. 2022 18:05
@jabuntA: ano, tohle je naprosto nosné pro naši diskuzi :D. To je nějaká diskuzní sebevražda od tebe, nebo co to má znamenat? 
Kainé #A2
8. 6. 2022 18:10
linkčuji šestou stránku vlákna, kde jsi byl rozebrán na atomy.Neustále x vláken používáš stejnou strategii. Prvně odsoudíš jakoukoliv válku a pak přijde ale a začneš relativizovat pravdu, vytahovat USA, základny USA, jiné války, Sorose, konspirace. 0% argumentů, 100% konspirací.Tak Susty na co si tady sakra hraješ? Skoro všichni racionální tu ví, že jsi naprostý blázen, kdo nevěří, podívejte se na link, co tady dávám. Zasloužíš si jenom výsměch. Dál už o tobě nechci slyšet a prosím, nereaguj na mě už. 
8. 6. 2022 18:22
👍1
@A2: Ne, jen jsem zapomněl, že se zaslepenými fanatiky nemá smysl diskutovat. Žij si dál spokojeně ve svém černobílém světě..
buk va #Král Nintenda
8. 6. 2022 18:22
👍2
@ΛNĐ3RLΛ: tendenčně upínám k Orwellovi ? Umíš číst? Už jsem to psal. Dnes je výročí vydání 1984.  Ano to kritizoval, ale v jaké, že zemi to žije hlavni hrdina této knihy  Winston? Sovětský svaz to opravdu není.  Srovnání s dnešní demokracií v EU je na místě, ale někomu to nedojde ani na třetí čtení.Mmch Orwell bojoval v anarchistickych jednotkách, za podpory sovětského svazu, po boku bolševiků proti frankistum. To jen na okraj.Tady ti vracim brusle. A2: s tebou dal diskutovat nebudu, uz jsem se přesvědčil jak účelově lžeš.
Kainé #A2
8. 6. 2022 18:26
@jabuntA: aneb když dojdou argumenty... takže to opravdu byla diskuzní sebevražda. Sbohem.
SuSty #Audi
8. 6. 2022 18:29
@A2: Keď nezvládas argumentáciu tak dupnes nozickou,  dáš link na vlakno kde je 202 komentárov Ako čo tam mame hľadať? 😍🤦‍♂️👩🏽‍🦼 Čo si dokázal tym linkom 😂?Ok ja si zaslúžim teda veľký výsmech aj keď bez vysvetlenia, to nech si každý asi nájde po prelúskani celej diskusie v linku ale ty si rozhodne zaslúžiš obdiv a uznanie. Verím že z teba si tu nikdo nerobi srandu a len ta tu rešpektujú.“Dál už o tobě nechci slyšet a prosím nereaguj na mě.” A vieš prečo? Lebo tvoj štandardný prejav su útoky, nadávky a urážanie o čom reprezentujú aj tvoje výkričníky pri tvojim mene a aj tvoj prejav čo si predviedol, ale akonáhle máš viesť vecnú diskusiu s argumentami tak tu nezvládas.
Kainé #A2
8. 6. 2022 18:31
@buk va: ty jsi fakt bukva, 1984 je postavené na realitě totálních režimů. Je zcela irelevantní, že se to odehrává v Londýně.
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
8. 6. 2022 18:35
@buk va: Ano, bojoval, jenže po válce změnil názor, protože "jen blbec nemění názory", že ano? Na konci války totiž Orwell dospěl k závěru, že anarchisté a socialisté používali mnoho stejných taktik jako fašisté, a boje mezi trockisty a leninisty byly natolik extrémně krvavé, že to vyvolalo u něj přesně opačný efekt, než jaký tu, opět, tendenčně podsouváš o jeho vidění světa.Po útěku ze Španělska Orwell napsal Homage to Catalonia, kde o tom hodně diskutuje a ve čtyřicátých letech je z Orwellových politických esejí zřejmé, že pohlíží na fašismus, anarchismus a komunismus jako sobě více podobné ideologie než jsou demokracii.Brusle posílám zpět a očekávám, že konečně odzrojuješ tu svoji pravdu. :)
buk va #Král Nintenda
8. 6. 2022 19:05
@ΛNĐ3RLΛ: Jo jo,  Hold Katalansku, docela dobře se to četlo. Brusle si opravdu nech, Ja s tebou totiž bruslit nebudu, chápeš ;)
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
8. 6. 2022 19:45
@buk va: Takže sem nedáš zdroje a ty své důkazy? Ok, takže tímto se stává tato diskuze uzavřenou a obrázek ať si následně udělá každý, kriticky uvažující člověk, sám. :)
yenda1 #HovnoZle
8. 6. 2022 22:52
👍4
Jenom na okraj: Orwell jasně na levo. Některé ideály posunul, zpřesnil. Třeba o tom, že je fuk jestli totalita přide z leva či prava. Výsledej stojí pro obyčejného človíčka za hovno a trpí tak jako tak. Ale to nic nemění na tom, že Orwell byl socialista. Demokratický socialista.Kritika stalinismu, fašismu, nacismu šla vždy z leva.  Což lze vyčíst jak z jeho děl, tak hlavně  z esejů.Jinak konspirace tu zase frčí koukám. Stát všemocný, zavírá a odstraňuje nepohodlné geroje, rytíře světla a pravdy.Media jakožto zástupce temna  samozřejmě věrně slouží svému pánu.Má to jednu chybu. Jak to, že ti co to píší i sem, TU VELKOU PRAVDU, stéle chodí svobodně po tomto světě. Něco mi tu nehraje. 
8. 6. 2022 23:10
👍3
@StepoBella: Moje řeč. Když už, dát svoje stanovisko, zdůvodnit to a nazdar... Tohle není diskuze, ale soutěž o to, kdo má větší... Ego. Neřeší to vůbec nic, hlavně tohle by ani neměla být stránka, kde o těhle věcech diskutovat. Když je ta potřeba, vyměnit si debilní fb a řešit si to třeba tam. Pravda je stejně ve většině případů subjektivní, každý si i fakta vyloží (nebo překroutí), jak chce a svojí pravdu nikdo nevnutí nikomu, kdo o to nestojí... Kdo se mnou souhlasí, ok. Kdo ne, taky ok. Ok? :) Hrdinů na hubu je plný net, kdo chce a může něco změnit (pro sebe, rodinu, atd.), tak to dělá nebo se o to aspoň snaží. Kdo ne, bezvýsledně držkuje po barech, u telky s pivkem (nebo na webech o hrách), jak je všecko na hovno a skutek utek. Kdo se o něco fakticky snaží a myslí to upřímně, nepotřebuje plácaní po zádech, protože stačí vědomí, že udělali něco správně... Koho se to týká, tak ví, a to stačí. Čest všem, co nesedí na prdeli, vybojovali si vše, co mají a nemají čas a nervy "diskutovat" o něčem, co nikam nevede. Jsou i lidi, kterým okolnosti vzaly možnost bojovat vlastní bitvy, lidi co přišli o všechno nebo s nima systém vyjebal, to ještě chápu... Každý dělá, co musí. Je v pohodě s něčím nebo někým nesouhlasit, jenže buď najít společnou řeč nebo to s respektem utnout... Jinak je to ztráta času, že si pak (určitě nejen já) říkám: to nemáte nic lepšího na práci? Třeba si na stres zapnout hru? Třeba :) Dokud to jde, radovat se i z maličkostí, protože každá sranda jednou skončí. Všichni jsme lidi a, světě div se, všichni někdy krvácíme červeně... Až to tu jednou bouchne, bude jedno, čí to bude vina, kdo to vyprovokoval, protože bude na nás se s tím vypořádat (nebo taky ne), a když se nebude táhnout za jeden provaz, bude to velice rychle kdo z koho. Za mě činy vždy vypoví o lidech víc než jakýkoliv kecy... Skutky=respekt. Nazdar :)
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
9. 6. 2022 0:32
@yenda1: Demokratický socialista je sice doleva, ale zároveň je blíže středu s centristou a pravičákem, s kterými tak dokáže najít společnou řeč, zatímco radikální levice (komunismus a anarchismus) je už úplně na druhé straně řeky, daleko od těch dvou, jeho úhlavních nepřátel. :D
buk va #Král Nintenda
9. 6. 2022 5:14
@ΛNĐ3RLΛ: ale ja o zadnych zdrojich ani dukazech nepsal! tos psal ty, stejně jako o vybrusleni,  tak si je taky sam sezen more, protoze ja s tebou bruslit nebudu :-) yenda: orwell samozrejme jasne vlevo, kam jinam?  Vzdyt se dal k anarchistum v dobe, kdy se davno vedelo co pachali, kdyz se nekde dostali k moci (a vždy to bylo ruku v ruce s bolševiky) viz bavorska republika rad, nebo sovetsky svaz a třídní boj. To co provadeli ve Španělsku napr jeptiskam tu ani nebudu psat, neni to diskuse o Outlastu :-D
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
9. 6. 2022 6:49
@buk va: Nechápeš jednoduchou otázku? Já taky nic nepsal o tom, že píšeš něco o důkazech a zdrojích, ale jako první jsem tě vyzval, ať dodáš tu svoji alternativní pravdu. :DManipulativní techniku diskutéra Novinek.cz máš už vrozenou koukám, nízké inteligenční kapacity zrovna tak...
buk va #Král Nintenda
9. 6. 2022 8:34
@ΛNĐ3RLΛ: ale Ja o zadne alterativni pravde nic nepsal. O té píšeš dnes ty.   A o dukazech a zdrojich si psal včera taky ty v 19:45 a ne Já.  Prostě taktika ukolovat a pak stirat na mě neplatí, bohužel prozradil ses těma bruslema. Urážky na konec jsou už jen hřejivá vzpomínka na časy ve školce. Diky za vzpominku :-)
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
9. 6. 2022 8:54
@buk va: Klasická vyhýbavá odpověď. Neříkals, že tuhle debatu vést už nebudeš? Takže to máme už druhou lež v tomto článku.... Jak to člověk nazývá, je úplně irelevantní, je to pouhé slovíčkaření. Psals, že konzument  nealternativních, tj. systémových médií žije v nevědomosti, tak se tě jakožto konzument ptám na ty nealternativní média, z čeho se už tady druhý den vykrucuješ, jak ten předškolák, co nechce učitelce přiznat, že to byl on, kdo zapomněl spláchnout po velké potřebě. :)Jinak ano, manipulátoři tvého druhu si zaslouží pouze despekt, když neumí diskutovat věcně a napřímo.
Kainé #A2
9. 6. 2022 10:12
👍1
@ΛNĐ3RLΛ: Bukva má úplně stejné diskuzní schopnosti jako jabuntA čili nulové. Zvládají okopávání kotníků, pokud jsou dáni před přímou diskuzi o faktech, tak to dopadá neslavně. 
NIKTO KAZDY #klamosony
9. 6. 2022 10:39
@yenda1: napisal si:Má to jednu chybu. Jak to, že ti co to píší i sem, TU VELKOU PRAVDU, stéle chodí svobodně po tomto světě. Něco mi tu nehraje.nie nema to chybu.až skutočne pochopiš ako sa upevnuje moc pochopiš že nie všetkych je treba zavriet,nie všetkych treba umlčat.že v kriku je velky rozdiel.niektory dokaže niečim pohnut a niektory len vyšumi ako sodovka.stoho prameni aj ta  znama veta rozdeluj a panuj.len neviem či si schopny to pochopit lebo napriklad mi dvaja sme len tie sodovky.
buk va #Král Nintenda
9. 6. 2022 13:30
@ΛNĐ3RLΛ: nerikal, ale psal a tykalo se to A2 a ne Tebe jak jest vidno. Ten tu mmch uvedl falešná fakta a následně zminil Sorose, aby se v zápětí mohl vysmát tomu, že byl zmíněn Soros. Asi taktika pronějakych Trollu..Dale sem NE psal "že konzument nealternativních, tj. systémových médií žije v nevědomosti, "To sis už zase spletl mě a a sebe, tohle si psal ty, ale to nic :-)Ja psal ( a byla to parafraze na Tebe, pokud si to nepochopil), jak se laskavy ctenar muze presvedcit, "Pokud je někdo adeptem na život v bláhové nevědomosti, tak to jsou čtenáři a konzumenti nealternativních, tj. systémových médií."  pak k tomu přibyl ten Orwell a komentář k němu.Tvůj postup: vkladat jinym lidem svoje myšlenky, následně po nich o nich požadovat zdroje, zpochybnit je a nakonec se vysmát...na mě prostě nezabírá.  Prozradil  ses tim bruslenim no, je mi lito, platinka za tuhle diskusi necinkne :-D
Kainé #A2
9. 6. 2022 14:58
👍1
“Ja psal ( a byla to parafraze na Tebe, pokud si to nepochopil), jak se laskavy ctenar muze presvedcit, "Pokud je někdo adeptem na život v bláhové nevědomosti, tak to jsou čtenáři a konzumenti nealternativních, tj. systémových médií."Tímhle se automaticky devalvuješ na trolla. Další debata je zbytečná.
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
9. 6. 2022 16:19
@buk va: Pěkně ses teď odkopal. Tvrdíš, že reakce na mě byla parafráze, ale přitom tvoje parafráze je i tvojí vlastní myšlenkou, to nijak neobkecáš. Tvoje reakce začíná slovy: "kdepak, je to přesně naopak.", čímž oponentovi předkládáš svůj vlastní názor, svojí vlastní myšlenku z tvé vlastní hlavy. Tak se tady nesnaž kličkovat až dětinskými pokusy.Sorry, ale trollovat ti vůbec nejde. Aspoň si to po sobě vícekrát přečti, co píšeš někdy, ať to ponížení není tak okaté.
StepoBella #Guardian
9. 6. 2022 18:50
👍1
@Philos2236: asi tak. 
buk va #Král Nintenda
10. 6. 2022 15:32
To je krása, jeden je lhář a druhy podsouvač a odpírač vlastnich slov. Krasnej server, ale mě prostě neuklovete kucí, jak ostatní v  diskusi o válce na Ukrajině, na to máte malé zobáčky :-)
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
10. 6. 2022 22:00
👍1
Dělat ramínka ti nepomůže. Zdiskreditoval jsi se na 100 let dopředu a ještě navíc sem pořád dolejzáš, i když jsi už asi třikrát napsal, že tuhle debatu vést nebudeš. Prostě jsi byl zahnán do kouta jak nějaký ukvičený vořech a teď se snažíš jen hloupě "parafrázovat", aby ten self-own tolik nebolel tvé ego. 
buk va #Král Nintenda
15. 6. 2022 15:46
ale kdepak, zdiskreditoval ses ty. tim jak vehemetne pozadujes neco, co sis sam vymyslel, aby ses tomu mohl vysmat a pak se vztekas, kdyz to neni. Manipulator ze skolky a bruslař nacapanej na svestkach :-) o panu Fakta ani nemluve 
REKLAMA
REKLAMA