Phil Spencer: Určitě budeme dělat další konzole a zařízení Xbox
Microsoft v posledních letech hodně investoval do first-party her. Nejprve koupil menší studia, následně i velké herní vydavatele ZeniMax Media (Bethesda Game Works, id Software a Arkane Studios) a Activision Blizzard. I když se očekávalo, že hry těchto společností budou od té doby exkluzivní pro konzole Xbox, nadále mnohé vycházejí i na další platformy, mezi nimi je i připravovaný Indiana Jones and the Great Circle. To i některé slabší výsledky first-party her, mezi nimiž je v magazínu Rolling Stone zmíněn Redfall, Senua’s Saga: Hellblade II i třeba Starfield, jehož základna hráčů se znatelně zmenšila v posledních měsících i přes vydání velkého rozšíření, zapříčinilo, že se hráči začali ptát, jak to bude s konzolemi Xbox do budoucna.
Když Spencer v rozhovoru mluvil o konzolích, zmínil, že nejde o rostoucí trh. Náš největší růst je na PC a v cloudu. „Domácí konzole nerostou, a je jedno, o jakou se jedná. Tyto zákazníky máme rádi, ale pokud jde o další rozšiřování a růst Xboxu, jde o PC, jde o cloud, a jde o to, aby naše hry byly dostupnější na více platformách," dodal. Zároveň ale upozornil, že i do budoucna chtějí vyvíjet domácí konzole. „Určitě budeme v budoucnu dělat další konzole a další zařízení," dodal Spencer s tím, že by chtěl v budoucnu handheld, což ostatně naznačil už dříve tento týden pro Bloomberg. O co ale zřejmě nemá zájem, je konzole uprostřed generace, která by jen přinesla vyšší výkon, jako PlayStation 5 Pro. „Přemýšlíme o hardwaru, který může vytvořit jedinečnou hodnotu pro hráče i vývojáře. Nepotřebujeme dělat hardware jen pro náš prospěch. Opravdu vám nové zařízení poskytne nějakým způsobem jedinečný zážitek? Už to není jako dříve, kdy se přecházelo z Xboxu na Xbox 360 a přešlo se z SD rozlišení na HD. Nyní je těžší ukázat výhody takového hardwaru,“ dodal.
Komentáře