Nový God of War odložen na příští rok, studio Bend pracuje na nové značce
V prvé řadě se rozpovídal o tom, že příběhové hry tvoří základ nabídky PlayStation Studios, ale to neznamená, že by mělo zůstat jen u nich. „Příběhové hry pro jednoho hráče, to je naše DNA. PlayStation Studios vytvořilo dle mého názoru jedny z nejpamátnějších příběhových zážitků. Děláme je rádi a budeme dělat tak dlouho, dokud se budou hráčům líbit. Pro mě je představa, že si v pátek večer sednu k novému světu a budu prozkoumávat skvělý příběh. Nezní to dokonale? Chceme ale také ujistit, že vytváříme rozmanité zážitky. Zajeté značky, nové značky, velké i menší inovativní hry, příběhové hry pro jednoho hráče i multiplayerové tituly. Kdo říká, že multiplayerové hry nemohou mít skvělé příběhy, že?“
Kromě first-party studií jsou podle Hulsta důležitá i partnerství, která mají s dalšími vývojáři. „Víme, že partnerství jsou pro nás velmi vzrušující. Dalo by se asi rozlišovat mezi týmy, které jsou součástí Sony, jako Naughty Dog, Insomniac nebo Media Molecule a pak týmy, s nimiž spolupracujeme, jako Haven Firewalk, případně týmy, s nimiž spolupracujeme už řadu let jako Kojima Productions nebo From Software. Pro mě ale tohle není rozdíl, všechno to jsou studia PlayStationu. Nakonec jsme organizace vedená tvůrci. To pro mě znamená, že chceme najít ta nejlepší možná studia na světě a pomáhat jim realizovat jejich nápady. Pro mě je důležité, aby PlayStation Studios bylo místem, které umožní připojit se k nám a odvést nejlepší práci kariéry. O to mi skutečně jde.
„Právě teď máme hodně her ve vývoji. PlayStation Studios má ve vývoji více než 25 her, přičemž polovinu tvoří nové značky. Druhou polovinu hry zasazené do oblíbených značek, které fanoušci PlayStationu už znají a mají je rádi. Je toho docela dost. Nové značky jsou pro nás nesmírně důležité. Jsou krví her a jsou součástí naší strategie. Vlastně i chci, aby PlayStation Studios byla jako společnost odvážná a riskovala. Chci, abychom i nadále se mohli hlásit k dědictví PlayStationu a posouvat hranice hraní a nadále vytvářet hry, které by jinde pravděpodobně nikdy nevznikly. Víte, ve studiu Bend v současnosti pracují na nové velmi vzrušující značce, pro kterou jsou velmi velmi zapálení. Staví na základech velkého otevřeného světa, které vytvořili pro Days Gone. Takže jsem za Bend studio šťastný.
Vývoj her byl bohužel ovlivněn probíhající pandemií a řada z nich byla odložena. Bohužel to potkalo i nový God of War, který měl vyjít letos, ale nakonec byl odložen. „V současnosti máme ve vývoji hned dvě opravdu velké příběhové hry - Horizon Forbidden West a God of War, a u obou bylo ovlivněno nemožnost nahrávat motion capture. Co se Horizonu týče, jsme opravdu na dobré cestě, aby mohl vyjít koncem letošního roku. Zatím to není úplně jisté, ale pracujeme na tom, abychom to mohli brzy potvrdit. Vývoj God of War začal o něco později, proto jsme se rozhodli hru posunout na příští rok, abychom zajistili, že studio Santa Monica bude moci dodat úžasnou hru, kterou si budou chtít všichni zahrát.
Hermen Hulst během rozhovoru potvrdil, že nemohou jen tak opustit více než 110 milionů majitelů konzole PlayStation 4. U každé hry tak zváží, jestli by mohla vyjít na PS5 i PS4. „Nemůžete přece vytvořit komunitu s více než 110 miliony PlayStation 4 majiteli a následně ji opustit. Myslím si, že by to byla špatná zpráva pro fanoušky i pro náš byznys. Tam, kde to dává smysl, tak se budeme zabývat možností vydat hru na PS4 a PS5. To se týká Horizonu, dalšího God of War i Gran Turisma 7. Pokud si tyto hry budou chtít zahrát i majitelé PS4, budou moci. Jak jsme ale i řekli, je pro nás důležité mít i exkluzivní PS5 hry, a proto vznikl nový Ratchet nebo Returnal.
Sony v posledním roce začala uvolňovat některé své hry i na PC a do budoucna v tom bude pokračovat, ale Hermen Hulst ujistil fanoušky, že konzole PlayStation jsou stále tím nejlepším místem, kde budou vycházet všechny first-party hry. Pokud nějaká hra na PC bude, tak až se zpožděním ve správný čas. „Jsme stále na začátku plánování pro PC. Horizon Zero Dawn byl úspěšný a ukazuje to, že hráči mimo ekosystém PlayStation mají zájem zkoušet tyto úžasné hry. Chci ale zdůraznit, že PlayStation vždy zůstane tím nejlepším místem pro hraní našich her od PlayStation Studios, když jsou uváděny na trh. Vážíme si však i hráčů na PC a budeme hledat správný čas pro uvedení vybraných her na PC. Bend Studio vydalo nyní Days Gone, což jsou dva roky po vydání na PS4.“
Na závěr se vyjádřil i k hrám, které pochází z Japonska. Ty jsou i nadále velmi důležité pro Sony, ačkoliv bylo nedávno zavřeno Japan Studio. „Chci, aby bylo jasné, že japonské hry i japonští vývojáři jsou pro PlayStation Studios a Sony Interactive Entertainment stále nesmírně důležití. Japonsko i Asie jsou silně spjati s naším odkaze: úspěch Sony, značky PlayStation a mnoho našich ikonických sérií se zrodilo v tomto regionu. Vím, jaký potenciál mají kvalitní hry z Japonska, a že se tam nachází jedni z nejlepších vývojářů na světě. Polyphony Digital je důležitou součástí rodiny PlayStation, protože vytvářejí ty nejlepší závodní hry na světě. V Tokiu budujeme Team Asobi, prvotřídní studio, které bude vyvíjet hry pro všechny věkové kategorie s celosvětovým dosahem. A i nadále budeme udržovat partnerství díky našemu externímu vývojovému týmu. Jsem tedy nadšený z budoucnosti her pro PlayStation, které pocházejí z Japonska.“
Komentáře