Microsoft pomáhá s vývojem hry Baldur's Gate III pro Xbox Series X/S, vývojáři stále bojují se zprovozněním kooperace na konzoli Series S
Microsoft totiž vývojářům her dovoluje, aby verze hry pro konzoli Xbox Series S měla nižší rozlišení, horší vizuální zpracování nebo horší framerate, ale musí být obsahově naprosto totožná, jako verze pro Xbox Series X. Tady nastává otázka, proč kooperaci vývojáři jednoduše nevyhodí na konzolích Xbox Series X/S a nenechají ji jen na PC a konzoli PlayStation 5. Tak jednoduché to ale není, Microsoft od vývojářů žádá paritu s verzemi pro ostatní systémy. Vývojáři pak nemohou ani vydat hru jen pro Xbox Series X. Vývojáři ze studia Larian by pak mohli navíc čelit reakci ze strany hráčů na konzolích Xbox, kteří by mohli mít problém s tím, že na PlayStationu 5 kooperace na rozdělené obrazovce je a na Xbox Series X/S ne.
Swen Vincke, šéf studia Larian, dnes v rozhovoru pro IGN řekl, že vývojáři v posledních letech jen přidávali obsah do Baldur's Gate III, a nyní je tak obrovská, že optimalizace pro slabší konzoli Xbox Series S je hodně složitá. Možná se měli držet trochu zpátky, hru nedělat tak velkou a odebrat některé prvky, ale to už teď nenapraví. I proto měli v posledních měsících pomoc od inženýrů z Xbox Advanced Technology Group (ATG). „Vedli si skvěle, určitě nám hodně pomohli. Všichni chtějí hru na Xboxu. Není to tak, že bychom ji tam nechtěli. Jde jen o to, že náš problém je, že jsme prostě vytvořili velkou hru. Je to složitá hra,“ dodává. „Přál bych si, abych mohl říci, že umíme kouzlit a dělat zázraky. Pokud bychom měli dosáhnout nejprve parity na všech platformách a pak hru vydat, museli bychom čekat, ani nevím jak dlouho. Proto je důležitá, abychom ji vydali pro PS5, až bude připravena, a to samé pro Xbox. Není to exkluzivita. Je to jen otázka trpělivosti a hlavně času,“ říká Swen Vincke. Následně dodal, že by chtěl hru Baldur's Gate III pro Xbox Series X/S vydat ještě letos. Nemůže to ale zaručit.
Komentáře