Kritizovaný No Man's Sky může změnit způsob propagace her

novinka  16
BarackObama, 18. 11. 2016 2:00
Z příběhu No Man's Sky a jeho kontroverzního vývoje se vypsalo již mnoho frustrovaných novinářů, včetně hráčů samotných. Ambiciózní hra, s ještě ambicióznějšími vývojáři, kterým z pusy lítaly ty možná nejambicióznější prohlášení, jimž sami pravděpodobně nevěřili, se určitě zapíše do herní historie jakožto ukázkový příklad pro nové generace vývojářů, jak by se hry rozhodně neměly vyvíjet a především propagovat potenciálním kupcům. Ale jak se říká - všechno zlé je k něčemu dobré.

Mnohými lidmi negativně vnímaná kampaň projektu No Man's Sky totiž může napomoci změnám k lepším, nebo lépe řečeno, upřímnějším prezentacím her všeobecně. Hráči kritizovaná hra od studia Hello Games konec konců obsahuje v oficiálních propagačních materiálech prvky, které ve finální verzi objevit nelze a v souvislosti s tím se rozpoutala diskuze o lživé reklamě, čehož si nakonec všimla i britská organizace Advertising Standards Authority. Ta si od digitální distribuce Steam vyžádala vysvětlení, proč oficiální videa a články ke hře neodrážejí její výslednou podobu, načež Steam na tohle reagoval o několik týdnů později novým pravidlem v podobě striktního vyžadování od stránek jednotlivých her, aby v obchodě obsahovaly pouze skutečně záběry z daného titulu. A tahle aféra nezůstala jen u Steamu.


Ryba přece smrdí od hlavy, tak proč nezakročit proti mystifikujícím prezentacím nových her na Game Award Show, kde si většina AAA her odbývá svoji premiéru? "O příběhu No Man’s Sky jsem hodně přemýšlel. Vytvořili jsme černou díru bombastických propagací, ze které pro tvůrce není úniku? Když představujete cokoliv nového, hrajete hru plnou očekávání. Totéž platí o filmu. Vezměte si Warner Bros., když ukázali Suicide Squad, všichni se mohli zbláznit, ale film nakonec nebyl tak skvělý." prohlásil moderátor Geoff Keighley pro server Polygon. Letos proto od vývojářů žádá, aby upřímně hovořili o stavu, v jakém hra momentálně je. Keighley si prý v případě No Man’s Sky uvědomoval, že na hře pracuje jen osm lidí. K ohlášení titulu přitom došlo v roce 2013 během cen VGX Awards, které Keighley tehdy moderoval. Podle něj by hlavně měly videa na TGA zasadit hru do většího kontextu, co se v ní ve skutečnosti nachází. "Když tu hru odhalili, každý si vytvořil idealizovanou představu o její výsledné podobě a to je špatně. Chceme na akci ukázat více z her, chceme se do nich ponořit. Premiérové ukázky budou také trvat delé - mezi čtyřmi až pěti minutami," dodává.

Keighley doslova prohlásil, že by se některé ukázky měly přibližovat k tradičním Let's Play videím. „Lidé budou z obsahu některých ukázek až překvapení, z toho, kolik jim z her ukážeme," tvrdí Keighley.

Zdroj: Polygon.com

No Man’s Sky

ps4xonepsvrnswps5xsx
Hello Games, Hello Games
Datum vydání hry:
10. 8. 2016
KARTA HRY
7/10

Komentáře