Korejští vývojáři se chtějí do budoucna zaměřovat na konzolové hry pro jednoho hráče
novinka
3
Martin Šmíd, 17. 8. 2024 10:49
Korejská herní studia byla mnoho let spojována především s free-to-play mobilními nebo PC hrami. To se ale v poslední době mění, protože dokážou prorazit i s velkou AAA hrou pro jednoho hráče, která je určena pro PC nebo domácí konzole. Důkazem toho jsou ostatně i hry jako Stellar Blade a Lies of P, které dokázaly uspět po celém světě a vyklubaly se z nich velké komerční hity. Magazín Game Informer ve svém posledním čísle vyzpovídal skupinku korejských vývojářů, kteří by se chtěli vymanit z mobilních free-to-play her a vyvíjet i příběhové hry pro jednoho hráče určené pro konzole. Vývojáři se ovšem nemohli shodnout na tom, jestli existuje ještě nějaký růst konzolového trhu v regionu. Vývojáři ze studia Shift Up prozradili, že jen 5% hry Stellar Blade se prodalo na korejském trhu. Navíc dodali, že trh s hrami pro jednoho hráče by mohl růst na PC, i proto zvažují pro něj vydat hru Stellar Blade.
To třeba vývojáři ze studia Pearl Abyss, vyvíjející hru Crimson Desert, poukázali, že trh s konzolovými hrami v Jižní Koreji roste, a má pořád velký potenciál do budoucna. Na čem se ale všichni dokázali shodnout, je vytváření více her pro jednoho hráče, které budou určeny pro globální publikum. Tomuto trendu mají být nakloněni hlavně mladí začínající vývojáři, kterým mobilní hry tolik neříkají, jako tomu bylo doposud. Zdá se tedy, že bychom v následujících letech mohli vidět daleko více příběhových her pro jednoho hráče, které budou pocházet od korejských vývojářů pro PC a konzole.
Zdroj: GI
8/10
Komentáře