Julien Merceron se rozpovídal o spuluráci s Kojimou

novinka  13
Martin Šmíd, 26. 12. 2015 21:23
Nedávno proběhla v Paříži speciální konference pro vývojáře, které se zůčastnil i Julien Merceron. Ten v současnosti pracuje v Bandai Namco, ale v minulosti pracoval i pro Ubisoft, Square Enix a Kojima Productions, a právě o spolupráci s Kojimou se během své přednášky rozpovídal. Kojimu zná od roku 2001, kdy se s ním setkal na GDC (Game Developers Conference), přičemž se stal hned jeho dobrým kamarádem. Třeba když pracoval ještě pro Ubisoft, pozval Kojimu, aby se podíval na připravovaný Assassin’s Creed. Kojima si hru hned zamiloval, což následně vyústilo v kostým Altaira ve hře Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Kojima následně hodně stál o to, aby se Julien Merceron po odchodu z Ubisoftu připojil ke Kojima Productions, ale nakonec zakotvil ve Square Enixu, kde pracoval na Luminous enginu. Na GDC 2013 mu pak Kojima řekl, že má menší problémy s hrou Ground Zeroes a požádal ho o pomoc, ale Merceron si nebyl jist, jestli mu to smlouva se Square Enixem dovolí. Proto šel přímo za prezidentem Square Enixu, kterým byl v té době Yoichi Wada, jestli by mohl pomáhat i jiným studiím. Ten po schůzce souhlasil a dokonce došlo na následnou schůzku s Kojimou, jak dokládá fotografie níže v novince. Merceron se tak mohl připojit v říjnu 2013 ke Kojimovi, ale moc nevěděl, co od něj může čekat. Znal ho totiž jen jako kamaráda a myslel si, že je jen PR loutkou, která má kolem sebe hromadu vývojářů, a ti dělají to, co jim řekne. Opak byl ale pravdou. Merceron byl naprosto ohromen, když začal pracovat v Kojima Productions, protože Kojima se staral o vše prakticky sám. Kojima se staral o marketing, vytvořil PT od A až do Z prakticky sám, to samé se dělo u Metal Gear Solid, co se designu i příběhu týče. Merceron dokonce řekl, že Kojima prakticky navrhl FOX engine, protože potřeboval technologii, která dokáže ztělestnit jeho vizi. „Ještě nikdy jsem nepotkal vývojáře, který přesně ví, jak bude jeho hra vypadat, dříve, než hru vidí v pohybu,“ říká Merceron.

Zdroj: DualShockers

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

ps4ps3x360xone
Konami, Kojima Productions
Datum vydání hry:
1. 9. 2015
KARTA HRY
10/10

Komentáře