Jak šel čas s androidkou Karou
Herečka Valorie Curry při rutinním castingu pravděpodobně ani netušila, že v roli uvědomělé androidky zůstane tak dlouho. Režisér David Cage tehdy z více, než stovky dívek, vybíral tu, která dokáže vyjádřit co nejširší paletu emocí v nejkratším čase.
Celé tech demo mělo předvést revoluci v motion capture technologii, která mohla simultánně snímat nejen pohyby těla, ale i výraz obličeje a hlas. Předtím se totiž jednotlivé složky natáčely odděleně, což komplikovalo vývoj předchozí hry od Quantic Dream, Heavy Rain. Nahraný materiál museli tvůrci v postprodukci složitě spojovat dohromady a například pohyby očí se většinou animovaly kompletně ručně.
Navíc, pro maximálně detailní snímání bylo potřeba si navléct těžkopádnou aparaturu, zazipovat se do nepropustné kombinézy a nasadit obří helmu na hlavu, která se vám do podávání co nejpřesvědčivějších výkonů moc nehodila. Elastické obleky s "balónky" sice zůstaly do dnešní doby, ale o snímání obličejů se nyní stará mnohem pohodlnější systém externích kamer, propojených s miniaturními body přilepenými na kůži. Co vývojáři otestovali na krátké scéně z výrobní linky, kde Kara byla sama, poté zužitkovali v Beyond: Two Souls, ve kterém už zvládli natáčet hned čtyři herce najednou. V Detroitu chtějí zajít ještě o kus dál, respektive o dva kusy, a tak se můžete těšit až na šest herců v jedné scéně, takže výsledný dojem bude působit ještě realističtěji.
Technologie nepokročila jen v oblasti motion capture, ale i v možnostech a detailnosti grafického zpracování. To je zřejmé na první pohled hlavně u záběrů, které se dočkaly přepracování z původního tech dema do nového enginu, vzhledem k tomu, že je dělí víc než celá jedna generace PlayStationu. Androidi v Detroit: Become Human jsou tak sice možná jen počítačovým programem v kovovém šasi, jinak ale téměř nerozeznatelní od lidí - minimálně od těch virtuálních.
Karu s její čerstvě nabytou svobodnou vůlí, doplní ještě vůdce revoluce za osamostatněním androidů, Markus a především, Connor, který naopak ve stylu Blade Runnera u svých soukmenovců hlídá odchylky od naprogramovaného chování a likviduje jednotky, jež se mu příliš vzdálí. Osudy rebelské trojice humanoidních robotů budete moci v Detroit: Become Human ovlivnit už příští rok exkluzivně na PS4.
Komentáře