Hra Horizon Forbidden West nabídne více druhů nepřátel i rozmanitější soubojový systém
„Aloy je chytrá a hbitá bojovnice," říká Charles Perain, designér soubojů ze studia Guerrilla Games. „Nástroje, které má v Horizon Forbidden West k dispozici, generují širokou škálu taktik, které jí umožňují utkat se s fyzicky silnějšími protivníky - od plně obrněných lidí až po velmi velké stroje. Naše změny v bojovém designu zůstaly věrné identitě Aloy. Především jsme chtěli přidat další hloubku hratelnosti a zvýšit limit dovedností pro hráče, a to prostřednictvím dovedností, jako jsou komba pro boj zblízka a Valor Surges. Hráči, kteří stráví nějaký čas zdokonalováním svých bojových dovedností, najdou několik účinných a stylových způsobů, jak se zbavit nepřátel. Za druhé jsme chtěli vyhovět různým herním stylům a skutečně se zaměřit na svobodu volby. Prostřednictvím nových zbraní a oblečení, které lze vylepšovat na pracovním stole, mohou hráči přizpůsobit svou taktiku. A konečně jsme chtěli navrhnout náročné nepřátele, kteří hráče vybízejí k využití všech jejich schopností a dovedností. Celá řada nových strojů i těžkých lidských nepřátel udrží hráče ve střehu po celou dobu hry,“ dodává.
„Bylo pro nás důležité, aby hráči měli pocit, že Aloy vyrostla a zdokonalila se ve svých schopnostech a sebevědomí, což pramení z jejích dobrodružství z Horizon Zero Dawn a Frozen Wilds,“ říká Richard Oud, jenž má na starost animace. „Získala spoustu zkušeností a to se muselo projevit v jejích animacích. Naším cílem bylo ukázat, že Aloy se pohybuje v prostředí snáze - samozřejmě bez toho, abychom ztratili ze zřetele, že je to člověk, takže ne vždy se jí věci daří dokonale,“ dodává.
Velkou roli ve zdokonalování soubojového systému hrála dle vývojářů i ozvučení nepřátel, jejich realistické chování a samozřejmě i umělá inteligence. „Chtěli jsme, aby nepřátelé působili autentičtěji díky zlepšení jejich pohybu po prostředí. Například aby nepřátelé (a společníci) byli schopnější překonávat členitý terén. Umělá inteligence v Horizon Zero Dawn již podporovala některé dynamické změny terénu, ale chtěli jsme to posunout dál a přidat skákání a šplhání jako systémovou součást jejich chování,“ říkají vývojáři s tím, že umělá inteligence bude nyní v terénu hledat i různé zkratky, jak obejít překážky. „Dalším příkladem je, že více strojů nyní umí plavat a mají schopnost potápět se a pronásledovat Aloy pod vodou. Obojživelní nepřátelé mohou také používat skoky, aby se dostali do vody a z vody, takže pokud budete mít smůlu, zkombinují to s útokem,“ říkají dále k umělé inteligenci.
Ve hře Horizon Forbidden West se Aloy nebude setkávat pouze se stroji, ale s řadou lidských protivníků. Existuje hned několik frakcí, které mají odlišné třídy postav s vlastním soubojovým systémem a chováním. „Cílem bylo, aby boj s lidmi měl stejnou hloubku a byl stejně náročný jako boj se stroji. To znamenalo rozšířit soubojový systém a přidat větší rozmanitost v tom, jak s protivníky bojovat v otevřeném světě. Chceme dát hráči možnost vlastní herní styl, ať už dává přednost střetům na dálku nebo na blízko,“ říkají vývojáři.
„Navzdory všemu nebezpečí, které na Zakázaném západě číhá, bude mít Aloy spoustu příležitostí, aby se vybavila a připravila, než se postaví těm nejhorším nepřátelům. Je na vás, abyste se rozhodli, jak k situaci přistoupíte, a to s využitím svých schopností, okolí a signálů, které vám svět dává. Hráči mohou udělat mnoho věcí, aby byli na boj co nejlépe připraveni. Ať už tím, že Aloy nosí vhodné oblečení a zbraně, a vybavení následně pomocí pracovního stolu je vylepšuje, případně odemyká další statistiky, perky a druhy munice. Skenovací mechanika z Horizon Zero Dawn je stále v provozu a upozorní vás na slabiny protivníka i na jeho dráhu pohybu. Nezapomeňte vyrábět lektvary a mějte po okraj naplněný váček s bobulemi pro případ, že by se něco zvrtlo,“ říkají.
„Stroje mohou být hrozivými nepřáteli, každý z nich má svůj vlastní postup a jedinečné útoky, přesto by mělo být možné, aby hráči převzali kontrolu nad situací a zvítězili pomocí různých taktik. Boj zblízka se dočkal výrazného vylepšení. Zaměřili jsme se na rozmanitost a různé herní zážitky, které mohou hráči prozkoumat, až se vydají na Zakázaný západ. Rádi uvidíme reakce hráčů na setkání s novými lidskými nepřáteli a stroji, zejména s těmi opravdu děsivými, jako je Tremortusk,“ dodávají dále vývojáři.
Komentáře