Hráči kupují díky hrám auta

novinka  17
Petr Strecker, 16. 2. 2009 9:45
Není pochyb o tom, že hry mají vliv na psychiku člověka, ať už kladný, nebo záporný. Proto se každou chvíli snaží různé vědecké organizace podávat všemožná hlášení o špatných účincích her na mládež a podobné bláboly. Tomu se dnes vyhneme. Zvedněte ruku vy, kteří jste zarytí fanoušci závodních her. Dám ruku na špalek za to, že vás jedna z těchto her (Gran Turismo, Forza, Need For Speed...) i lehce nahlodala, případně vás donutila alespoň na moment přemýšlet o koupi nejednoho vozu. Doktoři Kyle Murray a Robin Ritchie se pustili do podobné studie, aby zjistili účinky závodních her, když je přímo ovládáte, nebo pouze sledujete. Takto zjistili, že člověk, který hrál Project Gotham Racing se (překvapivě) bavil víc, než ten který pouze sledoval. Stejně tak ale vzrostl i zájem o reálné vozy a konkrétní značku, kterou měl daný jedince šanci kočírovat ve virtuální realitě. Sečteno podtrženo, hráči hrající závodní simulátory mají daleko větší tendenci kupovat automobily v reálném životě, z čehož plyne i jisté poučení pro automobilky, že má smysl cpát své vozy do her. Samozřejmě je nutné tuto záležitost brát s nadhledem.
Zdroj: gtplanet.net

Komentáře