Hra Edge of Eternity bude na konzolích využívat AMD FidelityFX Super Resolution
novinka
10
Martin Šmíd, 3. 7. 2021 13:37
Nedávno vyšla pro PC akční RPG hra Edge of Eternity, která se koncem letošního roku dostane i na staré a nové konzole. O konzolové verzi i využití nové technologie AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) se nyní rozpovídal v rozhovoru pro server wccftech šéf Midgar Studio, Jérémy Zeler-Maury. „FSR použijeme u každé konzolové verze (PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S), abychom mohli zlepšit stíny, rozlišení nebo kvalitu assetů. Myslím si, že FSR je pro konzole opravdu nutností. Na konzolích ale nebudeme mít klasické nastavené jako na PC, pravděpodobně bude skryto za možnost nastavení si režimů kvality nebo výkonu,“ řekl s tím, že implementace FSR je velmi snadná oproti DLSS od Nvidie a trvá jen několik hodin, maximálně dnů u velkého titulu.
Následně se ještě vyjádřil ke konzolím nové generace PlayStation 5 a Xbox Series X/S. „Konzole nové generace jsou vážně úžasné. Nezávislým vývojářům poskytují výkonný procesor, takže nemusíme trávit tolik času optimalizací. GPU je ale také velmi výkonné, a i proto se od nás nyní očekávají hry v rozlišení 4K při 60fps a někdy i s podporou ray-tracingu, což je pro nezávislé vývojáře pořádná výzva,“ dodává.
Zdroj: wccftech.com
7/10
joe_zx
3. 7. 2021 16:39
@Fenix: .. FSR bezi ako compute kod, ako bezny shader. Je dokonca mozne, ze bezi v async compute, co je pre PS4 uplna nativne pouzivana banalita. Ak si to teda dobre spocitaju a nejaka 5% uspora tam niekde bude, tak to pouziju.
Petosk
3. 7. 2021 17:50
Ale ved vtej ukazke boli vsetky detaily v dialke rozmazane. To akoze bude vsetko4k60fps ale mazanica? To potrebuje este par rokov aby to bolo pouzitelne ak vobec.
Drumfil
3. 7. 2021 21:41
@mokrypeter: Možná sis to málo ověřil a hlavně je ještě málo her, který to používaj, takže si na pořádný výsledky budem muset počkat. (nebo jakou ukázku přesně myslíš?) Co sem ale vysledoval, tak kvalita se liší hra od hry, dokonce v některých hrách to vypadá líp, než nativní rozlišení, takže možná bude záležet na více věcech, včetně šikovnosti vývojářů. Na netu se dá bohužel najít hodně zavádějících článků/srovnání, protože lidi dokážou bejt strašně zaujatý apod, i tady platí, že by si každej měl udělat vlastní obrázek sám i ze zdrojů, který mu nehrajou do karet.
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
3. 7. 2021 22:12
Ono je dost zavádějící srovnávat FSR a DLSS, než jsem se pořádně podival co to vlastně dělá, taky jsem to měl za AMD verzi DLSS ale ono to tak úplně není.
Casem možná v amd rozšíří fidelity fx o nové funkce co jsou v tom balíku, kde je i FSR a budou mít komplexní řešení jako dlss ale v tuto chvíli to je jen "ostric hran". Jsem fakt zvědav co to v praxi konzolovkám přinese, když už tu pár takových technologií dávno máme.
Casem možná v amd rozšíří fidelity fx o nové funkce co jsou v tom balíku, kde je i FSR a budou mít komplexní řešení jako dlss ale v tuto chvíli to je jen "ostric hran". Jsem fakt zvědav co to v praxi konzolovkám přinese, když už tu pár takových technologií dávno máme.
DBUN19 #首都高速湾岸線
👍1
4. 7. 2021 0:30@Drumfil: To, co píšeš platí u DLSS. To FSR pokulhává i za upscalerem v Unreal Enginu (viz video od Digital Foundry).
Drumfil
👍1
4. 7. 2021 10:25@DBUN19: Na konci sem psal, že by se lidi měli kouknout i na zdroje, který jim jsou proti srsti, je dost divný, že jsou tak velký rozdíly v tom, co kdo říká, že? Digital je obrovskej "fanoušek" Nvidie a myslím, že je Nvidia i platí. Mám je hodně rád, ale prostě u nich jde vidět, že Nvidii strašně nadržujou. AMD fanatici zas budou do nebe vyzdvihovat AMD věci, snad se chápem na co narážím. Ale celkově bych to shrnul následovně.. 😀 ještě si počkejme na další testy a hlavně se na výsledky koukejme u co nejvíce zdrojů a udělejme si obrázek sami, jen tak se můžem společně dostat k největší pravdě. Já jako AMD fanda (i když mám sám Nvidii) sem FSR na začátku zavrhoval, ale když sem viděl nový srovnávačky, tak si myslím, že to má hodně velkej potenciál a kvalitu minimálně DLSS 2.0 dokonce bez různých artefaktů, ale jak sem psal, bude asi záležet na více věcech. Každopádně, počkejme si a hlavně nebuďme zaujatí 😀
AsuraCZech #OverLord
👍1
4. 7. 2021 11:43@Drumfil: Asi tak, hlavně FSR je teprve na začátku své cesty a tak bych to hned nezavrhoval, jsem třeba zvědavý jak bude vypadat za rok nebo dva, až dodají zpětnou vazbu i studia a přijdou různá vylepšení.
Komentáře