Herní vývojáři přiblížili možnosti gamepadu DualSense konzole PlayStation 5

novinka  78
Martin Šmíd, 20. 8. 2020 19:45
Konzole PlayStation 5 přijde s kompletně novým gamepadem, který Sony nazvala DualSense. Ten by měl umožnit hry doslova cítit díky svým několika novinkám, mezi nimiž je třeba haptická zpětná vazba nebo adaptivní triggery. Dnes se o využití DualSense rozpovídali vývojáři několika připravovaných her na oficiálním PlayStation blogu. Níže naleznete několik postřehů, takže se dejte do čtení.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – „Haptická odezva nám umožňuje dělat nejrůznější nové věci. Ve hře Marvel’s Spider-Man: Miles Morales s ní budeme naznačovat hráčům, z jaké strany přichází útoky od nepřátel,“ říká Brian Horton ze studia Insomniac Games. To ale není vše. „Když například podržíte čtvereček, abyste udělali Venom Punch, tak máte pocit, že Spider-manovův bioelektrický útok projde přes levou stranu gamepadu na pravou, kde vyvrcholí nárazem,“ dodává.

Deathloop – „Jsem opravdu nadšený z haptické odezvy i adaptivních triggerů. Jde o vlastnosti, které přinesou určitou fyzičnost do herního zážitku a hráči poskytnou důležitou zpětnou vazbu. Deathloop je střílečka z první osoby, a děláme řadu věcí, aby jednotlivé zbraně vypadaly odlišně. Líbí se mi třeba zaseknutí spouště, když se zbraň zasekne. Hráč to zjistí okamžitě, dokonce dříve, než se objeví ve hře animace,“ říká Dinga Bakaba, režisér hry Deathloop.

Ghostwire: Tokyo – Novinky gamepadu DualSense bude využívat i akční hra Ghostwire: Tokyo od vývojářů ze studia Tango Gameworks. Třeba adaptivní spouště/triggery chtějí využít k pocitu přetrvávající energie nebo rovnováhy sil, ale také pro akce jako nabíjení a pocit akumulace energie. „Haptická odezva nám na rozdíl od vibrací z předchozí generace umožňuje využít mnohem širší rozsah, od velmi silných vibrací po extrémně lehké vibrace. Tímto způsobem můžeme hráčům nabídnout velmi podrobné texturové nuance,“ říká Kenji Kimura.

Demon's Souls – „Díky bezdrátovému gamepadu DualSense a haptické odezvě můžeme udělat boj v Demon's Souls daleko drsnější, temnější a smrtelnější. Nyní budete cítit každý úder při souboji s protivníky nebo při seslání kouzla. Když správně načasujete odražení útoku u velkého bosse, pocítíte jejich masivní sílu. Kov bude mlátit o kov, když se nepřátelům podaří vykrýt váš útok, nebo to bude opačně. Tato nová zpětná vazba skrze gamepad vám umožní vědět, že váš útok byl úspěšný, nebo že jste dobře zvládly načasovat parry, takže můžete najednou reagovat rychleji s větší jistotou. Také je možné změnit jednoduchý úkon jako otevřený brány skrze páku ve smyslový zážitek, což je něco, co normální vibrace nemohou zprostředkovat. Nikdy nemohly replikovat ten pocit, když se mlátí kov o kov nebo praskání ohně při sesílání magie. Haptická odezva bude nedílnou součástí zážitku, která hráče vtáhne do světa hry a přidá i nové prvky do hratelnosti. Vizuální, sluchové i hmatové prvky posouvají novou generaci her do budoucnosti,“ říká Gavin Moore ze SIE Japan Studio.

Horizon Forbidden West – Hra Horizon Forbidden West bude obsahovat nové zbraně, které jsou navrženy tak, aby každá byla pocitem jedinečná, a navíc hrály konkrétní roli v boji se stroji i lidskými protivníky. Adaptivní triggery pak pomohou, aby pocit ze zbraní byl jedinečný a byla radost je používat,“ říká Mathijs de Jonge.

Godfall – „Jako hráč jsem naprosto nadšený z toho, že konečně znamená, jakou zbraň máte ruce, aniž bych se musel dívat na uživatelské rozhraní. Cítíte také, kde se nachází protivník v prostoru, dokonce i mimo zorné pole,“ říká Keit Lee ze studia Counterplay Games.

Ratchet & Clank: Rift Apart – Za adaptivní spouště jsme rádi při vývoji Ratchet & Clank: Rift Apart. Například Enforcer je brokovnice s dvojitou hlavní. Když stisknete spoušť, tak vystřelí z jedné hlavně a ucítíte zhruba v polovině odpor. Potřebujete větší palebnou sílu? Zatlačte spoušť přes tento bod odporu a vystřelte z obou hlavní,“ říká Marcus Smith, režisér hry z Insomniac Games.

Sony tlačí, aby jedinečné vlastnosti DualSense gamepadu využívalo co nejvíce her. Mezi nimi bude i roztomile vypadající plošinovka Sackboy A Big Adventure nebo závodní hra Gran Turismo 7, která bude využívat hlavně adaptivní triggery pro realistické brzdění za pomocí ABS. Na konci příspěvku je pak napsáno, že v následujících týdnech bude Sony sdílet další zajímavé informace o gamepadu DualSense, ale také konzoli PlayStation 5. 

Zdroj: Tisková zpráva

PlayStation 5

ps5
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment
KARTA HRY

Komentáře