Hermen Hulst: Udělalo na nás velký dojem, co studio Haven za poslední rok vytvořilo
Sony je známa pro své velké příběhové hry pro jednoho hráče, které mají milionové prodeje i získávají vysoká hodnocení a nejrůznější ocenění. V poslední době ale Sony hodně investuje i do live service her, důkazem toho je i nákup studia Bungie, které stojí za Destiny. I nová hra studia Haven bude takovou hrou, ale Hermen Hulst říká, že se hráči nemusejí bát, že by o své příběhové hry přišli. „Samozřejmě budeme pokračovat ve vývoji velkých her pro jednoho hráče se silným příběhem jako Ghost of Tsushima, The Last of Us a Horizon Forbidden West. Správně jste si ale všimli, že jsme hodně investovali i do live service her. Umožňuje nám to budovat větší světy a vytvářet smysluplné sociální vazby mezi hráči. Máme jich v současnosti dost ve vývoji nebo ve fázi konceptu. I proto je pro nás tak vzrušující přivítat v rodině skupinu lidí, která má s těmito hrami velké zkušenosti,“ říká Hulst.
Kanada je místo, kde má řada herních společností svá studia, která vytváření následně jedny z nejoblíbenějších AAA her. Svoje studia tu má třeba Microsoft, Activision Blizzard, Ubisoft, EA, Nintendo, Square Enix a další, ale Sony doposud mezi nimi nebyla. Se studiem Haven se to ovšem mění.
Jade Raymond v rozhovoru dodala, že Sony dostála své pověsti poskytovat vývojářům prostor pro tvorbu her, které chtějí vytvořit. „Samozřejmě jsme nadšeni i z PS5. Možnost vytvořit exkluzivní hru pro PS5… Víte, máme v týmu hodně fanoušků PlayStationu a možnost se zařadit mezi first-party studia bylo velkým lákadlem. Není náhoda, že má Sony tolik kvalitních her s hodnocením kolem 90. Je to proto, že dělají věci trochu jinak, a to je něco, co jsme za poslední rok mohli sami zažít," říká Jade Raymond.
Haven Studios je už osmým studiem, které Sony v posledních měsících koupila. Mohlo by se tak zdát, že Sony pomalu bude s nákupy končit, ale Hermen Hulst oznámil, že tomu tak není. „Stále hledáme nové zkušenosti. Hledáme ty nejlepší talenty v oboru, a nejlépe ty, kteří sdílejí naše hodnoty týkající se tvorby her. Nemáme žádné cíle pro růst, které bych mohl nyní sdělit, ale mohu potvrdit, že stále hledáme nejlepší talenty v oboru a pracujeme na těch nejzajímavějších hrách,“ dodal Hulst.
Komentáře