Denis Dyack: Hratelnost není vše
novinka
4
Petr Strecker, 18. 7. 2009 8:46
Grafika versus hratelnost. Téma, na které se dá debatovat prakticky celou věčnost. Jedni jdou jako nenasytní dravci po co nejlepším grafickém zážitku, jiní naopak zastávají názor, že kvalitní hratelný základ je povinnost pro dobrou hru. Na každém tvrzení je pravdy kousek. Denis Dyack, zakladatel studia Silicon Knights (Blood Omen, MGS: Twin Snakes, Too Human) má na tuto věc svůj názor. Tvrdí, že každá hra je svým způsobem umění a kvalitní hry se neobejdou bez kouzel v oblasti designu, ale hlavně příběhu. „Hratelnost není vše. Když se dneska podíváte na ty nejúspěšnější tituly, tak zjistíte, že jsou daleko více vypravěčsky zaměřené. Pokud mají jít ve šlépějích filmů, potom se musí ztenčit i dominance hratelnosti, na úkor herních příběhů a jejich vyprávění.“ dodal. Následně pokračoval s vysvětlením své teorie, že jedině kvalitně vyvážená kombinace hratelnosti, příběhu, zvuku a technologií má šanci na vytvoření kvalitní hry. Denisi, děkujeme za osvětlení! Stejně dá každý přednost tomu, co ho doposud nejvíce lákalo a přitahovalo na dnešních hrách.
Zdroj: vg247
Komentáře