Bruce Straley: Je možné vytvořit příběhovou hru jako The Last of Us nebo Uncharted i bez zabíjení
„Nathan Drake je dobrodruh. Jeho hlavní protivník mu hází pod nohy překážky v podobě svých přisluhovačů, které musí porazit, aby se dostal k pokladu,“ říká s tím, že první díl byl svým způsobem revoluční i díky tomu, že Nathan Drake nebyl jen němý stroj na zabíjení jako Gordon Greeman nebo Master Chief. „V té době jsme měli tiché protagonisty, kteří byli jen pouhými avatary. Myšlenka, že bychom mohli vytvořit postavu, která bude mít vlastní hlas a osobnost, byla něco nového,“ dodává.
„Můžete vytvořit hru, která je přesvědčivá a má hluboký příběh jako The Last of Us nebo Uncharted bez toho, aby tam bylo střílení? Myslím si, že je to možné, ale musí mít dobrý koncept. Musíte se zamyslet, jak bude svět bohatý, v němž bude nějaká zajímavá mechanika, která bude jádrem hry. Svět musí poskytnout hráči zajímavé a přesvědčivé způsoby, jak řešit jednotlivé úkoly. Právě to hru hodně charakterizuje. Musíme dát hráčům prostor, aby se zabývali překonáváním překážek, což znamená, že základní mechanika musí přinést dostatečné příležitosti na to, aby mohli hráči najít řešení,“ říká.
„Já jako hráč chci pořád něco nového a neokoukaného. Chci něco, z čeho budu mít zcela nový pocit. Myslím, že hodně času trávíme tím, abychom se ujistili, že hráči dostanou zážitek, s nímž mají zkušenost a budou tedy s ním spokojeni. Během vývoje takové hry se zabýváme otázkou, jak hráče ponořit do hry během prvních minut. Začneme filmečkem? Dáme mu nějakou rychlou akční pasáž? Hodíme ho do nějakého chaosu? Myslím, že toto se hodně mění a třeba Hideo Kojima udělal skvělou věc, když se pokusil přinést něco nového, co otřáslo videoherním průmyslem,“ naráží na hru Death Stranding.
Komentáře