Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 3

recenze  21
Martin Šmíd, 12. 3. 2015 12:00
S akční hrou Resident Evil: Revelations 2 se rozhodl jít Capcom epizodickou cestou. První dvě části už jsou venku, tento týden konečně vychází třetí, s níž vývojáři určitě chtějí napravit zatím spíše nemastný a neslaný dojem, jaký z tohoto nového přírůstku do slavné série máme. Jestli se jim to povedlo, se nyní dočtete v naší recenzi.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

V první epizodě byla Claire s Moirou unesena na záhadný ostrov, na který se je o šest měsíců vydal hledat Barry. Každopádně první dvě epizody byly na nějaké ty informace, proč se hrdinky dostaly na ostrov, kdo za vším stojí a tak dále, spíše chudší, prakticky se chodilo jen po lokacích bez nějakého vysvětlení. Závěr druhé epizody dal ale naději, že nyní by se mohlo vše změnit, a jsem rád, že opravdu změnilo, protože příběh se konečně začíná vyjasňovat, i když samozřejmě vývojáři položí i další otázky, na které dostaneme odpověď až v poslední epizodě. To je ale pochopitelně dobře. Vývojáři tedy konečně navazují na nějaký ten standard, který si Resident Evil série udržovala, a je možná škoda, že se rozhodli jít právě epizodickou formou, kterou nezvládli, což se na prvních dvou epizodách podepsalo.

Zlepšení nepřišlo přitom jen po stránce příběhu, který konečně začíná být zajímavý a hlavně napínavý, ale i po stránce herních mechanik. Začnu nejprve první částí, v níž se opět představuje Claire Redfield s Moirou. V předchozí části jsem si stěžoval na nezajímavé prostředí, ale zde ve třetí epizodě je tomu přesně opačně. Vývojáři naservírovali zajímavé a hlavně hororové prostředí, které má výbornou atmosféru a hodně odkazuje třeba na první Resident Evil, a to i stylem hádanek nebo pastí (klesající strop s bodci je už taková ta klasika, která v Resident Evil hře prostě nesmí chybět). Těch je tu docela dost, jsou chytré a je radost je plnit, s nimi bude spokojen každý fanoušek. Ještě se ale vrátím k prostředí, které je opravdu obrovskou změnou oproti druhé epizodě, protože se už hra neodehrává v nudných uličkách městečka, ale podíváte se do strašidelného komplexu, který ukrývá i jatka (moje oblíbená část) a další lokace. Nepřátel je pořád spíše více, ale na vyšší obtížnosti je třeba pořádně šetřit náboji, případně se nepřátelům vyhýbat, což samozřejmě neplatí na finálního bosse. Souboj s ním jsem si užil, ačkoliv jeho poražení není zase tak těžké, stačí do něj prostě vyprázdnit všechny poslední náboje, a dobře zapadá do známého univerza.

Z první části jsem měl opravdu radost, proto jsem se trochu bál, aby Barryho část vše zase nestáhla do průměru, hlavně tím, že se bude opět procházet to samé prostředí. Obavy naštěstí jsou zbytečné. Sice na začátku je nutné projít kanalizací, ale následně už neprocházíte známé prostředí, ale nové, ve kterém čekají zbrusu nové problémy, které je nutné překonat. Hororová atmosféra se sice trochu vytratí, za což může jednak akčnější tempo a design levelů, ale to na druhou stranu ani moc nevadí díky zajímavému prostředí, které ve druhé půlce připomíná pátý díl. Navíc i v Barryho části je slušné množství hádanek, které jsou navíc hodně založeny na kooperaci obou postav, což se mi líbilo, konečně mají dvě postavy nějaké to využití a nepodporují se při střetech s protivníky.

Ačkoliv třetí epizoda je velmi povedená, pořád nemůžu být úplně spokojen, a to hlavně kvůli umělé inteligenci doprovodné postavy, která má k dokonalosti daleko. Umělá inteligence vlastně docela kazí jinak velmi dobrý dojem. Není přece možné, aby v roce 2015, když jednou postavou otevírám dveře pákou a blíží se k ní zombie, tak druhá metr vedle jen stála a dívala se, jak do mě seká a snaží se mě zabít. Podobných momentů jsem zažil několik a radost určitě neudělaly. I proto zamrzí, že online kooperace vyjde až po vydání všech epizod, protože zážitku by určitě pomohla. Zvláště když ne každý má kamaráda, který by s ním mohl hned epizodu zahrát.

Epizoda 3 nepřináší jen dvě nové kapitoly do příběhové části, ale také obohacuje výborný Raid režim, v němž jsem už nahrál spoustu hodin. Vývojáři přidali jednak dvě nové postavy, které se vám odemknou po dohrání příběhové části - Chris Redfield a Neil, ale také nové zbraně a hlavně tedy tucet nových map, které samozřejmě můžete následně hrát i na dvě vyšší obtížnosti. Nové levely v Raid režimu se mi líbí, vychází samozřejmě ze starších dílů i třetí epizody Resident Evil: Revelations 2.

Ke grafické stránce jsem se vyjádřil už u předchozích epizod, takže zde jen zmíním, že menší problémy s frameratem zůstaly u PlayStation 4 verze, i když jsou v menším měřítku. Vývojáři snad vydají nějaký update, který engine více optimalizuje, aby bylo možné si užít bez propadů fps i už vyšlé epizody.

Více obrázků z hraní naleznete na kartě - http://konzolista.tiscali.cz/games/onegame?link=resident-evil-revelations-2-epizoda-3-5784&game5784-show=2 .

První dvě epizody Resident Evil Revelations 2 byly spíše zklamání, protože pro fanoušky nabídly jen průměrnou hratelnost s mizerně vyprávěným příběhem. Na třetí epizodu jsem se proto moc netěšil, ale výsledek je určitě milé překvapení. Na rozdíl od předchozích epizod tu máme strašidelné prostředí, chytré hádanky i zajímavý souboj s bossem, navíc vývojáři konečně dokázali navodit tu správnou atmosféru. Nyní jen doufat, že nastolené tempo vývojáři udrží ve finální epizodě, pokud ano, mohli bychom tu mít výborné finále, na které to moc nevypadalo.

Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 3

ps4ps3x360xone
Capcom, Capcom
Datum vydání hry:
11. 3. 2015
KARTA HRY
8/10

Komentáře