Zombie Driver HD

Pavel Měrka, 25. 10. 2012 2:00
Když jsem se poprvé dozvěděl, že se mi do rukou dostane Zombie Driver HD, tak jsem popravdě ani nevěděl, co mě čeká a o čem celá hra je, protože nebyla ve středu mých zájmů (to i přesto, že arkádám přicházím čím dál více na chuť). Bez jakéhokoliv velkého očekávání můžu hodnotit hru takovou, jaká skutečně je a vyzdvihnout její klady či zápory. V následující recenzi byste se tak měli dozvědět, jestli tento titul, který vyšel minulý týden na Xbox LIVE Arcade a v brzké době i Playstation Network, stojí za útratu 800 MS pointů, resp. 10 eur nebo ho raději nechat v hlubinách zapomnění.

Samotná hra vás vtělí do role řidiče taxíku, který se po obrovském výbuchu posadí za volant, aby unikl z dosahu zombií, které se dostaly na povrch. Postupem času pak budete vypomáhat vládě s menšími či většími problémy a vy budete v podstatě ti jediní, kteří budou schopni daný problém vyřešit. Hned na začátku hry si můžete vybrat jeden ze třech herních módů, přičemž je na výběr klasicky Story mód a dále režimy Blood Race a Slaughter.

Jako první si tedy vezmeme na mušku Story mód. Protože se jedná o klasickou arkádu v plném slova smyslu, tak nečekejte žádný složitý a zamotaný příběh. Jak už jsem předestřel v úvodu, jako řidič taxíku dostáváte do role muže, který začne vypomáhat vládě se záchranou civilistů, a postupně dostanete složitější úkoly, o něž se musíte postarat, aby ti nahoře mohli zůstat v klidu. Celý příběhový režim obsahuje celkem 31 misí, z nichž většinu dohrajete za zhruba 10 minut, a ve finále tak dostanete 6-7 hodin čisté herní doby. Nicméně je do toho nutno započítat i čas případného neúspěchu a lze celkem s jistotou říct, že vám dohrání zabere kolem 8-9 hodin, včetně všech vedlejších úkolů.

Když už jsem se zmínil o úkolech, tak v každé misi máte jeden hlavní, za který jste odměněni financemi, vylepšením vašeho vozu nebo úplně novým vozidlem, a dále vedlejší, za jehož splnění získáte extra peníze navíc, slevu na výbavu vozidla nebo nový vůz, který normálně nezískáte. Od začátku hry je každý vůz charakterizován třemi různými vlastnostmi. Jako první mohu zmínit opancéřování, které udává poškození, jenž snesete, dále pak rychlost vozu a také průraznost, díky níž proletíte davem zombií, bez jediného zaváhání. Zombie jsou vašimi úhlavními nepřáteli a to hlavně ty tlusté, které vám dokážou ve vteřině sebrat až 25% zdraví. Krom vašeho nárazníku, se ve hře nachází také 5 zbraní – kulomety, plamenomet, rakety, nitro a nakonec railgun, které vám v boji s nemrtvými značně pomohou. Zbraně, stejně jako základní vlastnosti vašeho vozu, můžete za utržené peníze vylepšit a vrhnout se na další tisícovku zombií, která skončí pod vašimi koly. Celý mód se odehrává pouze na jedné mapě města a vy se budete přesouvat z jednotlivých základen.

Kromě příběhového módu se ve hře nacházejí i další dva – Blood Race a Slaughter. První ze zmíněných, je v podstatě speciální turnaj, který je složen ze 4 a více eventů, ve kterých budete soupeřit s počítačem řízenými protihráči. Jednotlivé eventy se od sebe liší ve způsobu, jakým musíte vyhrát. Najdete zde klasický závod, v němž musíte dojet jako první, dále Endurance event, při kterém máte k dispozici časový fond, jenž musíte navyšovat tím, že budete co možná nejrychleji projíždět checkpointy a srážet přitom zombie z cesty. Jako poslední zde narazíte na demoliční závody, v nichž jedete po klasických okruzích a vaším cílem, je zničit, co nejvíce vozů za stanovený časový limit. Druhým módem je Slaughter, který dostává svému jménu, protože se jedná o opravdový masakr. Před začátkem kola si vyberete vůz a jste uvrženi do arény, která vychází z jednotlivých lokací ve městě. Zde musíte likvidovat jednotlivé vlny nemrtvých a za každou dokončenou vlnu získáte 1-2 upgrady, které se objeví v aréně a vy je musíte sebrat předtím, než zmizí. Vaším cílem je přežít, co možná nejdéle a nahrát potřebné skóre, abyste dosáhli na zlaté medaile, které jsou jedinou odměnou v tomto herním módu.

Teď se podíváme na samotnou grafickou stránku tohoto titulu. Nutno říci, že zde musím tvůrce pochválit, protože i přes 2D ztvárnění, kdy vidíte celé okolí shora, odvedli dobrou práci a hra vypadá na arkádu velmi dobře. Pokud vezmu v potaz i jednotlivé speciální efekty, jako jsou hromadné výbuchy, či kusy těl tříštící se o vaši kapotu, tak se jedná o velmi pěknou podívanou. Po celou dobu hraní se navíc držíte stabilního snímkování a nesetkáte se s žádným zasekáváním či zamrzáváním obrazu. V závěru pak nutno podotknout, že celkový dojem z grafiky sráží viditelný tearing obrazu.

Hratelnost a životnost hry je asi největší bolístkou tohoto titulu. Ačkoliv je celý nápad i ztvárnění velmi dobré, tak se již po dohrání několika levelů zastavíte a řeknete si „tohle už jsem sakra někde viděl“. Celá hra se totiž odehrává v jednom nepříliš velkém městě a vy jen jezdíte z místa na místo, přičemž zachraňujete civilisty, odpalujete budovy a likvidujete davy zombií. To je bohužel vše, co vám bude nabídnuto a celý její potenciál tak zůstává nenaplněn. Je sice skvělé, že vám hru čas od času zpříjemní nějaký ten boss, kteří jsou ve hře pouze 3, ale tím to začíná a končí a dál už můžete očekávat jen dokola opakující se úkoly. Trošku života do hry vnesou dva zmíněné módy, ale i tady se jedná pouze o drobnou zábavu, která nevydrží na moc dlouho, a troufnu si říci, že si po jednom dohrání si řeknete, že stačilo. Přestože je možné kupovat nové vozy a vylepšovat je, tak si tím herní dobu nijak neprodloužíte, protože se peníze dají velmi dobře nakumulovat za pár desítek minut a všechny upgrady získáte během prvního dohrání. Velkým nedostatkem je i chybějící podpora hry více hráčů. Ta by se u takové hry jistě hodila.

Zombie Driver HD je sice jen lehce nadprůměrnou hrou, která ovšem nemá na poli Xbox LIVE Arcade větší konkurenci a s klidem v duši bych ji doporučil všem, kteří mají rádi zombie a destruction derby závody. Hra navíc stojí příjemných 800 MS points / 10 eur (díky bohu, že ne 1200 MS points / 15 eur jak se to stalo v poslední době zvykem) a věřím, že své fanoušky si najde.

Zombie Driver HD

x360
Cyberfront Corporation, EXOR Studios