WRC 6

recenze  22
Michael Zeman, 24. 10. 2016 18:00
Za rok se toho může stát opravdu mnoho. Důkazem jsou například vývojáři z Kylotonnu, kteří téměř na den přesně po roce přicházejí s dalším dílem WRC, tentokrát s číslovkou 6. A že měli plné ruce práce! Nejenom kvůli tomu, že loňský ročník nebyl hráči přijat s nějakými velkými ovacemi, naopak recenze byly vcelku kritické (v té naší hra získala pouze 3 body z 10!), ale i díky konkurenci, která se během tohoto roku objevila. Ano, samozřejmě mluvím hlavně o Dirt Rally (v naší recenzi krásných 9 z 10!), které je považováno za nejlepší současnou rally hru. Pojďme se podívat, zda byl rok dostatečně dlouhá doba na napravení všech nešvarů a ještě předjetí konkurence.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Rozhodně na první pohled poznáte rozdíl od předešlého dílu. Vylepšena není pouze grafická podoba hry, kdy hlavně samotné modely vozů vypadají velmi dobře, ale hlavně stabilita a plynulost. Framerate loňského ročníku byl v některých pasážích žalostně nízký a i když letos občas také zazlobí, funguje opravdu mnohem lépe. Pro zachování dobrého dojmu z grafiky vám poradím dvě věci - nepřepínejte kameru do kokpitu a nevyjíždějte z tratě. Interiéry vozů totiž nejsou moc detailní, naopak jsou velmi jednoduše vymodelované a nijak nenadchnou. Stejně tak okolí tratě, které při rychlé jízdě vypadá dobře, ale při vyjetí mimo vozovku vás překvapí nekvalita jednotlivých objektů. Naopak grafické zpracování jízdy v noci je parádní, světla od vozidel i kolem tratě osvětlující cestu a její okolí.. vypadá to prostě krásně!

Samozřejmě všechna vozidla ve hře jsou licencována, stejně jako jezdci a celý šampionát (dočkáte se kategorií WRC, WRC 2 včetně několika týmů jezdících ve škodovkách a WRC Junior). Ve většině sportovních odvětví se vývojáři předhánějí, kdo licence uloví a například v sériích FIFA a PES je to jedno z nejčastějších témat sporu. Nicméně v rally, které nemá takovou diváckou základnu, tomu tak není a to, že série WRC vlastní licence, není žádná velká výhoda. Je sice hezké, že jsou vašimi soupeři borci jako Sébastien Ogier nebo Jari-Matti Latvala, ale to je tak vše. Šampionát nemá absolutně žádnou atmosféru, diváků je kolem tratě velmi málo a tak nějak máte pocit, že si jezdíte sami pro sebe a hra vám jen předhazuje konkrétní závody. Za licence tedy palec nahoru, ale nulovou atmosféru bohužel nezachraňují.


V jednom z rozhovorů s vývojáři jsem se dočetl, že prý naslouchají komunitě a mnoho požadavků do nového dílu implementovali. O vylepšeném frameratu již řeč byla a dalším nešvarem WRC 5 byly obecně tratě. Letos jsme se dočkali jejich velkého vylepšení, hlavně byly cesty zúženy, a tak není vůbec jednoduché udržet správnou stopu. K nutnosti se více soustředit napomáhá i délka jednotlivých erzet, kdy některé z nich jsou již opravdu dlouhé, a nečekejte, že každou dojedete do tří minut. Za velkou výhodu v závodních hrách jsem vždy považoval split-screen a ten WRC 6 obsahuje. Každá hra je přeci lepší, pokud ji hrajete ve více lidech. Samozřejmě se můžete pustit i do klasického multiplayeru a z offline módů na vás čeká rychlý závod, kariéra a šampionát.

Velcí fanoušci závodění jistě uvítají možnost upravit nastavení vozu od podvozku přes brzdy až k pneumatikám. Možností sice není tolik, jako v některých jiných závodních hrách, ale důležité je, že je hra obsahuje. Dobrá, vybrali jsme si trať, vozidlo, které jsme si poté nastavili podle svého gusta, a čeká nás samotný závod. Jedním z nejdůležitějších aspektů hratelnosti podobných her je chování vozu. Především u rally her je vyžadováno, aby se auto chovalo jinak na každém z povrchů, což se Kylotonnu rozhodně povedlo. Větší rozdíl, než jízda na asfaltu proti jízdě na sněhu snad ani být nemůže a někde mezi těmito povrchy je poté hliněná cesta. Nicméně neustále mám pocit, že se vozidla na každém povrchu přetáčí o něco více, než by bylo nutné. Minimálně s porovnáním s Dirt, kde jsou auta živější, reaguji přirozeněji na vaše pokyny skrze gamepad či volant a pocit z jízdy je akčnější. Jízdní model je ve WRC 6 velmi dobrý, rozhodně není jednoduché dostat se do cíle bez jediného škrábance a hra vyžaduje velkou míru soustředění. Doporučuji si hru nastavit minimálně na střední úroveň obtížnosti, protože není nic lepšího než pocit, když se vám konečně povede (přibližně na desátý pokus) zajet celou erzetu bez nějakého většího karambolu, případně když se konečně naučíte projíždět ostré zatáčky přes ruční brzdu.


Nedílnou součástí každého titulu s přívlastkem rally je spolujezdec. Ten letošní je velmi dobrý, instrukce dostáváte dostatečně dopředu a velmi srozumitelně. Bohužel zřejmě při vytváření jízdního plánu na každý závod nedával takový pozor, a tak jsou jeho pokyny občas nepřesné. Ne často, ale minimálně jednou za závod se stane, že díky jeho instrukcím projedete zatáčku zbytečně moc opatrně a pomalu nebo naopak vylétnete z tratě, protože jste dostali pokyn k jejímu projetí ve vysoké rychlosti.

WRC 6 je velmi kvalitní závodní titul a tvůrci se mohou plácat po ramenou kolik změn a vylepšení zvládli za rok do hry implementovat. Fanoušci si užijí licencované jezdce i všech 14 závodů, které jsou součástí letošního šampionátu. Velkou výhodou oproti konkurenci je přítomnost split screenu a nebýt Dirt Rally, rozhodně bychom tu mluvili o nejlepší rally hře letošního roku. Ale Dirty tu jsou a tak se WRC musí smířit se stříbrnou pozicí na stupních vítězů. Pokud jste fanoušci závodních her, určitě byste měli dát tomuto titulu šanci - zejména kvůli slušné hratelnosti, tratím a jejich délce, licencím a split-screenu.

WRC 6

ps4xone
Kylotonn, Kylotonn
Datum vydání hry:
13. 10. 2016
KARTA HRY
7/10

Komentáře